Citat:
Ursprungligen postat av
tjack-attack
Med tanke på att aftonbladet beskriver honom som "Sveriges Hannibal Lecter", finns det någonting som tyder på att han ägnat sig åt kannibalism? En yxa är ett utmärkt vapen att stycka människor med och jag har snöat in extremt mycket på vad han ägnade sig åt när polisen fann honom i källaren efter att han mördat sin mamma. Det stod att dörren var låst med någonting och han hade väl även förflyttat kroppen dit för att sedan slänga ner den i en brunn.
Någon som vet eller har några egna teorier ?
Och hur är det möjligt att jag inte lyckats hitta en enda bild på honom trots hyfsat omfattande sökande ?
Johan Nilsson hade släpat ner sin döda mor till källaren. Väl där nere slängde han ner henne i den fem meter djupa brunnen i tvättstugan och lade därefter på brunnslocket.
Han hade åtminstone någon gång under kvällens lopp lagt yxan/mordvapnet i ett garage där den återfanns av polisen efter "Yx-Johans" anvisningar. Undrar över om han även hade hämtat yxan i detta garage?
Vad han mer "pysslade" med nere i källaren vet jag inte, men han hade låst in sig i en skrubb eller i ett annat rum. Poliserna hörde att någon uppehöll sig bakom den här låsta dörren men vägrade att komma ut. De bröt då upp dörren och där var Johan.
Citat från en av dessa tre artiklar
1984-01-04: "Han var mycket förvirrad men polismännen fick av hans knapphändiga upplysningar efterhand en ganska klar bild av vad som hänt."
Jag har också försökt att hitta en bild på honom men inte hittat någon. Inte heller i Västerbottens Folkblad
1984-01-04 och
1984-01-10 finns det något foto på denne man.