Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Om det blir Reagan och Carter vinner med stor sannolikhet Carter. Ser du hur löjligt det blir?

https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_polling_for_U.S._Presidential_elections #United_States_presidential_election.2C_1980

https://en.wikipedia.org/wiki/Historical_polling_for_U.S._Presidential_elections #United_States_presidential_election.2C_1992

Titta på de första månaderna där. Det handlar inte om att jag "tror". Se länken.

Du har absolut rätt.
då har jag inget mer att luta mig emot än att showmannen Trump knappast vinner när det kommer till kritan eftersom han då måste prata politik.
Men fortfarande, tror du Trump tar röster från Clinton eller från republikanernas kandidat?
2016-03-07, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Du har absolut rätt.
då har jag inget mer att luta mig emot än att showmannen Trump knappast vinner när det kommer till kritan eftersom han då måste prata politik.
Men fortfarande, tror du Trump tar röster från Clinton eller från republikanernas kandidat?

Jag förstår inte din fråga.

Vad menar du med "måste prata politik"? Det enda jag sett i den vägen är att vissa undrar hur mur mot Mexiko ska byggas. Den frågan kan de få svar på genom att påbörja en utibldning till byggnadsingenjör.
2016-03-07, 14:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Vad menar du med "måste prata politik"? Det enda jag sett i den vägen är att vissa undrar hur mur mot Mexiko ska byggas. Den frågan kan de få svar på genom att påbörja en utibldning till byggnadsingenjör.

Så frågorna kring hur hans skattepolitik, handelspolitik, utrikesdiplomatiska politik samt vad han tänker ersätta ACA med och en rad andra saker som han har påstått inte är några frågor?

Men visst, alla i USA kan utbilda sig till byggnadsingenjörer men det förklarar inte hur allt skall finansieras eller vart han faktiskt står på vissa frågor.
2016-03-07, 14:11
Medlem
Citat:

Han säger att han ska göra allt så bra igen, inte vad han ska göra och framförallt inget om hur något ska göras eller finansieras.
Han är ju en showman, ingen politiker, och det har ett tak som inte kommer räcka till presidentposten.
Hans extrema uttalanden, rasism, hån av handikappad politiker, ovilja att fördöma KKK mm är ju populärt hos en viss skara men inte hos den stora massan.
Senast redigerad av ilikepancakes 2016-03-07 kl. 14:16.
2016-03-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så frågorna kring hur hans skattepolitik, handelspolitik, utrikesdiplomatiska politik samt vad han tänker ersätta ACA med och en rad andra saker som han har påstått inte är några frågor?

Googlar jag på frasen "utrikesdiplomatisk politik" så får jag inget resultat som matchar det. Så det är inte en fråga.

Skattepolitik? Det var ca. ett halvår sedan han lade ut ett dokument om det på sin hemsida.

Gällande Obamacare så finns det nu något på hans hemsida om det. Utan att ens ha läst en rad i det så kan jag berätta för dig att det kommer att handla väldigt mycket om att få ner kostnader. En klinik ska inte kunna ta 1 miljon dollar för en blindtarmsoperation. Det blir max 1000 dollar.

Handelspolitiken är nog det han pratat mest om. Nya, bättre handelsavtal, stimulera produktion i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men visst, alla i USA kan utbilda sig till byggnadsingenjörer men det förklarar inte hur allt skall finansieras eller vart han faktiskt står på vissa frågor.

Det står ju att Mexiko ska betala? Läs i invandringsdokumentet på hemsidan. Jag han har sagt att Mexiko ska betala hundratals gånger. Hur många gånger krävs för att det ska gå in i din lilla skalle?

Varenda grej du "frågar" om finns det svar på. Är du för lat för att läsa? Vad är problemet?
2016-03-07, 14:21
Medlem
Citat:
Han säger att han ska göra allt så bra igen, inte vad han ska göra och framförallt inget om hur något ska göras eller finansieras.

Har du läst på hans hemsida? Nu vill jag att du svarar ärligt. Sanningsenligt. Tänk dig att du är satt under ed och att om du koms på med lögn så åker du i fängelse.

Citat:
Han är ju en showman, ingen politiker, och det har ett tak som inte kommer räcka till presidentposten.
Hans extrema uttalanden, rasism, hån av handikappad politiker, ovilja att fördöma KKK mm är ju populärt hos en viss skara men inte hos den stora massan.

Det har ett tak - påstår du.

Är du vit? Det kanske är du som är "rasisten"... ja, jag tror det...

Handikappad politiker? Det så kallade hånet rörde inte en politiker. ÄNDÅ SKRIVER DU DET. Förklara dig.

Ovilja att fördoma KKK - påstår du. Som om KKK ens fanns.
2016-03-07, 14:23
Medlem
"How do you fight millions of dollars of fraudulent commercials pushing for crooked politicians? I will be using Facebook & Twitter. Watch!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/706675395811266560

Verkar som att Donald inte kommer köpa TV-tid för att kontra all negativ reklamspridning mot honom just nu. Fattar inte vad det är som hindrar honom, inte är det brist på pengar i alla fall. Han spelar ett farligt spel. Den äldre väljargruppen ser just nu hans namn smutsas varenda gång dom slår på TVn, och inte använder man sociala medel för att se Trumps motreaktion. Detta kommer ha en effekt.
2016-03-07, 14:25
Medlem
En indipendent pollar alltid högre i tidiga polls jämfört med det verkliga utfallet på valdagen.
Detta är naturligt eftersom en oberoende kandidat aldrig ligger i vinstposition när rösterna till slut avlägges.
Därför drar en oberoende kandidat mycket från båda partierna till en början men nu närmare valdagen man kommer ju mer och mer drar det sig tillbaka emot utgångsläge utan oberoende kandidat.

En sak är helt säker.Republikanerna kan inte vinna valet om de som i nuläget röstar Trump röstar på någon annan än den republikanske kandidaten.
Detta gäller oavsett om Trump blir republikanernas kandidat eller inte.
2016-03-07, 14:26
Medlem
Menveds avatar
Michigan tycks vara klar för Trump. Ny mätning idag från Fox.

Trump 42
Kasich 20
Cruz 19
Rubio 9!

Missisippi känns som Trump-land men Idaho blir spännande och viktig. Hur går Trump och Cruz i nordväst? Min fingertoppskänsla säger att Cruz får problem där.
2016-03-07, 14:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Googlar jag på frasen "utrikesdiplomatisk politik" så får jag inget resultat som matchar det. Så det är inte en fråga.

Nej jag glömde bort att användandet av soldater i mellanöstern och diplomati med bland annat Ryssland inte är politik vad dumt av mig.

Citat:
Skattepolitik? Det var ca. ett halvår sedan han lade ut ett dokument om det på sin hemsida.

Du är väl fullt medveten om att det som står på hans sida är i stora drag en massa svammel som inte förklarar hur han skall lyckas göra USA bättre?

Citat:
Gällande Obamacare så finns det nu något på hans hemsida om det.

Han säger att ingen skall vara sjuk och att han vill ta efter det kanadensiska/europeiska sjukvårdssystemet men samtidigt så vill han sänka skatterna.

Hur skall han få det att gå ihop utan att sätta sjukhusen i ekonomiska problem?

Citat:
GällandeHandelspolitiken är nog det han pratat mest om. Nya, bättre handelsavtal, stimulera produktion i USA.

Nej han säger att han skall fixa det men han säger inte hur han skall gå till väga eller hur han skall agera om de andra nationerna inte gör som han vill.

Citat:
Det står ju att Mexiko ska betala?

Återigen så har många av oss i denna tråd, både de som ser upp till Trump samt vi som inte gör det och det är att jänkarna och dixikraterna kommer att få betala för muren via sin egna plånbok för han kommer omöjligt att kunna få Mexiko att frivilligt betala för muren oavsett hur mycket han skriker om att de skall göra det.

Däremot så kan han få dem att betala genom importskatter osv men det tar längre tid och om han sätter för höga skatter så kan det slå bakut där Mexiko tjänar mer på att importera från andra länder än USA.

Så nej, det är inte en förklaring på hur muren skall finansieras utan det är bara något han säger för att få folk att rösta på honom.

Citat:
Varenda grej du "frågar" om finns det svar på. Är du för lat för att läsa? Vad är problemet?

Jag visste inte att du enbart skrapade på ytan när det kommer till de politiska frågorna, men visst fortsätt du och hänvisa till hans hemsida som inte säger något så fort man faktiskt börjar ifrågasätta hur han skall få igenom allt osv.
2016-03-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
"How do you fight millions of dollars of fraudulent commercials pushing for crooked politicians? I will be using Facebook & Twitter. Watch!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/706675395811266560

Verkar som att Donald inte kommer köpa TV-tid för att kontra all negativ reklamspridning mot honom just nu. Fattar inte vad det är som hindrar honom, inte är det brist på pengar i alla fall. Han spelar ett farligt spel. Den äldre väljargruppen ser just nu hans namn smutsas varenda gång dom slår på TVn, och inte använder man sociala medel för att se Trumps motreaktion. Detta kommer ha en effekt.

Bert Trump Karlsson har själv satt sig mitt i smeten.Kukjämföraren är ingen respektabel kandidat och detta lyser igenom alltmer.
Trump kommer aldrig att kunna bli president utan det republikanska etablissemanget som stöd.
Han har bränt sitt ljus i båda ändar och nu sitter fånen enbart kvar med Svarte Petter.
2016-03-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Michigan tycks vara klar för Trump. Ny mätning idag från Fox.

Trump 42
Kasich 20
Cruz 19
Rubio 9!

Missisippi känns som Trump-land men Idaho blir spännande och viktig. Hur går Trump och Cruz i nordväst? Min fingertoppskänsla säger att Cruz får problem där.

Jag tror att din fingertoppskänsla har fel. Idaho kan mycket väl gå för Cruz. Vidare är Idaho inte speciellt viktigt. Det är få delegater där. Liksom i Wyoming.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in