2016-03-07, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det fina i kråksången är att det inte räcker med att skylla på någon annan, det måste finnas hårda fakta för det också och hur skall dessa trollas fram i elfte timmen tro?
Ja, det kan man ju hålla med om. Att HD skulle bry sig om detta fall har jag svårt att tro men man vet inte som lekman, kanske advokat Björn Hurtig och den före detta kriminalaren Jan Olsson har något i skjortärmen.

Hur som helst är jag intresserad av vad NB har för historia. Lögn eller inte kommer den mellan raderna att berätta mycket om hans skuld eller oskuld i detta mord.
2016-03-07, 13:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja, det kan man ju hålla med om. Att HD skulle bry sig om detta fall har jag svårt att tro men man vet inte som lekman, kanske advokat Björn Hurtig och den före detta kriminalaren Jan Olsson har något i skjortärmen.

Hur som helst är jag intresserad av vad NB har för historia. Lögn eller inte kommer den mellan raderna att berätta mycket om hans skuld eller oskuld i detta mord.

Det är just deras skjortärmar som förundrar mig. Har de fått en ny berättelse av NB eller hittar de bara på möjliga, alternativa scenarion?
2016-03-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Även om polisen gör misstag så behöver inte det ha skett i just det här fallet. NB är inte ensam om att blåneka in i det sista hur skyldig han än är. Skulle han nu börja berätta och förklara varför hans dna fanns på kläderna etc med att han hittade Lisa död så är det onödigt att fortsätta anklaga polisen för plantering. Eller tror du att NB ljuger om han berättar att han flyttade kroppen? Hur långt ska man gå?
Ett erkännande har ingen som helst betydelse utan stödbevisning. Och att den dömde nekar och påstår sig vara oskyldig har heller ingen betydelse när bevisningen är så stark som den är i det här fallet.

N B har inget erkänt. N B har inte erkänt att han flyttat kroppen efter mord. Men det är en teori som Advokat ska försöka luska ut. Kanske är det så och att N B inget vill säga av någon anledning.

I Fallet L H finns det mycket kvar att ge.

Någon som bor i närheten såg två bilar åka från Blomberg till Martorp aktuellt tid för mordet. Den ena bilen var N B bil.
2016-03-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
N B har inget erkänt. N B har inte erkänt att han flyttat kroppen efter mord. Men det är en teori som Advokat ska försöka luska ut. Kanske är det så och att N B inget vill säga av någon anledning.

I Fallet L H finns det mycket kvar att ge.

Någon som bor i närheten såg två bilar åka från Blomberg till Martorp aktuellt tid för mordet. Den ena bilen var N B bil.

Om N B säger att han forslat bort en död L H efter att hans Bror mördat henne.
Ja då faller hela domen.
Även om hans bror nekar.
2016-03-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ja då faller hela domen.
Även om hans bror nekar.

Här ligger en hund begraven............
2016-03-07, 14:11
Medlem
Citat:
Här ligger en hund begraven............

Rättegången ang. L H kommer visa sig vara tidernas största SKANDAL.

Man har dömt efter saker som är ihop kokad av Poliser Åklagare o Utredare.
Utan att i detalj kunna styrka själva mordet.
Knappt man tror man befinner sig i Sverige.
Forna öst sysslade med att döma på det viset.
2016-03-07, 14:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Rättegången ang. L H kommer visa sig vara tidernas största SKANDAL.

Man har dömt efter saker som är ihop kokad av Poliser Åklagare o Utredare.
Utan att i detalj kunna styrka själva mordet.
Knappt man tror man befinner sig i Sverige.
Forna öst sysslade med att döma på det viset.

Överdriver du inte litegrann nu? Har du läst FUP? Tycker du att alla som nekar till ett brott skall släppas fria trots att det finns graverande bevisning i fallet?
2016-03-07, 14:41
Avstängd
Citat:
Även om polisen gör misstag så behöver inte det ha skett i just det här fallet. NB är inte ensam om att blåneka in i det sista hur skyldig han än är. Skulle han nu börja berätta och förklara varför hans dna fanns på kläderna etc med att han hittade Lisa död så är det onödigt att fortsätta anklaga polisen för plantering. Eller tror du att NB ljuger om han berättar att han flyttade kroppen? Hur långt ska man gå?
Ett erkännande har ingen som helst betydelse utan stödbevisning. Och att den dömde nekar och påstår sig vara oskyldig har heller ingen betydelse när bevisningen är så stark som den är i det här fallet.
Ja, här spelar det ingen roll om han är skyldig eller inte för han får livstid ändå för han klämde inte fram en historia i början. Som jag skrivit tidigare är troligen hans enda chans om DNA i framtiden ifrågasätts som enda bevisning. Polisen är en av många vägar för denna DNA att hamna där det hamnade så varför ska man utesluta det? Vad jag vill ha är bättre stödbevisning till DNA och inte denna slafshistoria som polisen i Skövde krystat fram. Det finns ingen annan bevisning än detta DNA i detta fall.

NB är desperat och hans nya advokat vet också att en historia är ett måste i svensk domstol även om det är lögn.

Han är körd om polisen fifflat, han är körd om hans bror och fru kokat ihop något, han är körd om en annan mördare haft extrem tur med plats och tid, han är körd i alla fall man kan komma om nu inte något alldeles extra dyker upp.
2016-03-07, 14:44
Medlem
Citat:
Lite löjligt av dig att anklaga polisen för att kladda ner kläderna med dna nu när det ser ut som att NB erkänt att han tog ner kroppen och förde den till Martorp.

Mig veterligen har inte NB erkänt något sådant.
Advokaten har endast framfört att det skulle vara en hypotetisk möjlig förklaring till DNAts placering på kläderna.
Jag har I och för sig inte last överklagan, star det I den att NB erkänner att han rört kroppen?
2016-03-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ja då faller hela domen.
Även om hans bror nekar.

Ok, är du medveten om att du svarar på dina egna inlägg ?! Sen, resten - inte många rätt !
2016-03-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Han är körd om polisen fifflat, han är körd om hans bror och fru kokat ihop något, han är körd om en annan mördare haft extrem tur med plats och tid, han är körd i alla fall man kan komma om nu inte något alldeles extra dyker upp.

Han är förmodligen körd även om någon i framtiden skulle släppa ut honom. Det kan nog dom flesta räkna ut. Sen det här med DNA-bevis. Avsaknaden av DNA är INTE ett bevis på att förövaren är oskyldig. En kropp i förruttnelse kan dessutom försvåra den biten.

Sen kan Hurtig leka fram hypoteser bäst f-n han vill. Sandlådenivå.
Senast redigerad av birkaboo 2016-03-07 kl. 15:15.
2016-03-07, 16:23
Medlem
Grandiosos avatar
Den morddömde Nerijus Bilievicius advokat vill själv granska de tejpbitar som satt
runt Lisa Holms ansikte när hon hittades död.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6384152

Och sen vill BH visst dra med sig gamle krimmaren Jan Olsson till NFC för att granska
beslagen. En man som jag har stor respekt för sedan tidigare. En oerhört kompetent och
erfaren yrkesman men när det kommer an till just DNA och DNA-tekniken är han kanske
inte så värst hemma på allt detta vilket väl framgick något vid framträdandet
i tingsrätten.

Allt som nu ambitiöse Hurtig tar sig för i Lisa Holm-fallet tycker jag nog man kan
kommentera helt kort med: Waste of time.
På samma sätt således som Nerijus utbrast borta vid Martorp till Missing People-folket
på fredagskvällen den 12 juni 2015, denna dag då fyndet av kroppen gjordes då
Lisas mördare visade vägen själv dit indirekt där den låg undangömd.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-07 kl. 16:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in