2015-08-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty012
Sometimes nothing makes sense and the fact that everything about someone is publicly known is absurd but have to deal with it

They don't have phonebooks where you're from?
2015-08-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty012
Thanks, I just change my number and will get an unlisted one, now comes the pain of texting everyone the new number ...

There is no need to get a new number! Just contact the operator which provides the telephony services associated with your number and ask them to make it a secret/unlisted number. Some operators have self-service for this via their web page so that you don't even have to call them.

Once it has gone through you will likely disappear from Hitta/Eniro within a week or so.
2015-08-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
They don't have phonebooks where you're from?
There is but it's ran by government and for getting the number you need to know the name and the city, much like Birthday.se which I'm fine with!
And they will log your number due to prank calls and other reasons for a short time.
--------------

Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
There is no need to get a new number! Just contact the operator which provides the telephony services associated with your number and ask them to make it a secret/unlisted number. Some operators have self-service for this via their web page so that you don't even have to call them.

Once it has gone through you will likely disappear from Hitta/Eniro within a week or so.

Already did it, thanks.
2016-03-06, 13:54
Bannlyst
ta bort adress på upplysning, ratsit,hitta,Eniro osv

Så klart så står min adress på dessa sidor. Och dom måste bort för min egen säkerhet. Folk kommer söka efter mig från andra städer som jag inte vill bjuda på kaffe om jag säger så.

Jag vet att om dom vill ha tag i mig får dom det på ett eller annat sätt. Men detta försvårar då jag är nyflyttad till en medelstor stad ingen vet var jag bor. Killarna vet mitt för och efternamn. Hur går jag tillväga för att försvinna från sidorna?
2016-03-06, 13:58
Medlem
Jag skulle tipsa om att kontakta varje sida, helst ringa. Då kan dem nog ta bort din information. Lycka till!
2016-03-06, 14:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Så klart så står min adress på dessa sidor. Och dom måste bort för min egen säkerhet. Folk kommer söka efter mig från andra städer som jag inte vill bjuda på kaffe om jag säger så.

Jag vet att om dom vill ha tag i mig får dom det på ett eller annat sätt. Men detta försvårar då jag är nyflyttad till en medelstor stad ingen vet var jag bor. Killarna vet mitt för och efternamn. Hur går jag tillväga för att försvinna från sidorna?

Du ringer UC och ber om ID-spärr och kontaktar Skatteverket för blockering av personuppgifter.....
2016-03-06, 14:05
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du ringer UC och ber om ID-spärr och kontaktar Skatteverket för blockering av personuppgifter.....

Behöver man ha en särskild anledning då för att få det att gå igenom?
2016-03-06, 14:17
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Struntprat. Det går inte att göra med mindre än att man skaffar skyddade personuppgifter och det är definitivt inget man får bara så där. http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html
2016-03-06, 14:51
Avstängd
Skyddade personuppgifter är inte det som efterfrågas. Om man meddelar Skatteverket så får inte upplysningsföretag sprida information. Det var det frågan handlade om.
2016-03-06, 14:56
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Skyddade personuppgifter är inte det som efterfrågas. Om man meddelar Skatteverket så får inte upplysningsföretag sprida information. Det var det frågan handlade om.
Länka din källa på att detta är möjligt att genomföra. Frågan handlade om hur man får bort sina uppgifter från upplysningssiter och skyddade personuppgifter är mig veterligen enda sättet att göra detta på, alltså var det svar på frågan.
2016-03-06, 15:10
Medlem
ojvamysigts avatar
Här har vi då facit: https://www.statenspersonadressregister.se/root/guider--vanliga-fragor/dina-personuppgifter/2014-11-07-mina-personuppgifter-finns-pa-internet---kan-jag-fa-bort-dem.html

Som sagt: enda sättet är att få skyddade personuppgifter, som det krävs en hel del för att få.
2016-03-09, 21:56
Medlem
Eniro och Hitta tar bort på begäran.

Djävulens företag Ratsit och Merinfo skiter i det. Må detta företag och dess skapare brinna ihjäl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in