2016-03-06, 12:17
Medlem
Vilka klantiga b-herrar!!
2016-03-06, 12:18
Medlem
Gusselbys avatar
Vad synd på Brita.
2016-03-06, 12:22
Medlem
Gusselbys avatar
Gud vad dåligt av vissa att inte ha koll på damtävligen. Vadå kasta sig in framför när de ändå inte har med toppen att göra. Skottpengar på såna.
2016-03-06, 12:25
Medlem
Waterfalls avatar
Hörde jag nyss Yvette på svyska?
2016-03-06, 12:26
Medlem
Yvette Vasaloppet Tjugohundrasexton.
2016-03-06, 12:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfall
Hörde jag nyss Yvette på svyska?

Ja, hon är fantastisk på alla möjliga olika språk med svenska i botten.
2016-03-06, 12:34
Medlem
Gusselbys avatar
Vad besviken hon är.
Borde vara stora böter på klantiga herråkare. Konstigt om de har blivit tilldelade egna spår men andra tillåts kasta sig in framför.
Nummer på klantarslena? Tänker jag kolla upp.
2016-03-06, 12:41
Medlem
Gusselbys avatar
Bör motionsåkare ta hänsyn till elitåkare? Det anser jag. Ska de? Vet ej.
2016-03-06, 14:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Bör motionsåkare ta hänsyn till elitåkare? Det anser jag. Ska de? Vet ej.

Du tror att de som åker på samma nivå som världselitdamerna är »motionsåkare«? Det är de inte, de är tävlingsåkare. Inte fan går det att tro att de ska bereda någon väg för andra eller sortera ut vem som är vem i ett slutskede. Hela idén med fritt spår för damerna i slutet är bara okunskap. Antingen måste man leda spåret för damerna vid sidan eller så måste damerna starta 30 minuter före. Det senare borde väl gå att göra.
2016-03-06, 15:04
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du tror att de som åker på samma nivå som världselitdamerna är »motionsåkare«? Det är de inte, de är tävlingsåkare. Inte fan går det att tro att de ska bereda någon väg för andra eller sortera ut vem som är vem i ett slutskede. Hela idén med fritt spår för damerna i slutet är bara okunskap. Antingen måste man leda spåret för damerna vid sidan eller så måste damerna starta 30 minuter före. Det senare borde väl gå att göra.
En halvtimme räcker nog inte. Ett problem med att damerna startar tidigare är att man måste stänga vägövergången betydligt tidigare.

Uppdelade spår funkar bara teoretiskt. Hur långt innan mål? Hur har herrarnas informeras? Vilka herrar tänker inför loppet att de kan hamna tillsammans med bästa dam? Jag tvivlar att herrarna hade en aning om vad som gällde för dem.
2016-03-06, 15:05
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror och tror. Undrar. Hörde någon kommentar om motionsåkare. Som tävlingsåkare är det en annan sak som sagt. Även de blir väl trötta och märker inget mer än sitt eget.
Blev inte som det var tänkt i alla fall och det går väl att diskutera.
2016-03-06, 15:09
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
En halvtimme räcker nog inte. Ett problem med att damerna startar tidigare är att man måste stänga vägövergången betydligt tidigare.

Uppdelade spår funkar bara teoretiskt. Hur långt innan mål? Hur har herrarnas informeras? Vilka herrar tänker inför loppet att de kan hamna tillsammans med bästa dam? Jag tvivlar att herrarna hade en aning om vad som gällde för dem.
Tror inte heller att informationen har gått fram.
Vi får se vad de kommer fram till.
Många tycker väl också att den som sig i leken ger får leken tåla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in