2016-03-05, 17:59
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men jag undrar om det varit en medveten satsning av Roma på muslimska spelare? Pjanic, Dzeko, Salah, El Shaarawy, även om Ljajic nu är utlånad och Gervinho är i Kina, men finns det fler? Oavsett så fanns det förmodligen fler muslimer i Roma vid säsongens start än vad det fanns sammanlagt i alla de andra Serie A-lagen?

Vaffanculo!

Är dom muslimer dom här spelarna? I avseendet troende alltså? För islam är ju inte en geografisk plats. Ifall du tittar på hur riket såg ut vid tiden då Konstantin den Store med ediktet i Milano år 313 legaliserade kristendomen, vilket ju blev startpunkten för kristendomens makt, så är alla dessa spelare hämtade innanför rikets gränser. En gammal klassisk strategi att plocka folk från provinserna till diverse grejer. Gervinho är en utböling men han har tillbringat hela sin proffskarriär innanför Limes, tills nu då.
Citera
2016-03-05, 19:39
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Såg länge ut som en klar förlust. 2-0 till Trapani efter 11 minuter, Cagliari reducerade i andra halvleken och kvitterade på övertid. Spelar uselt, men lyckades undvika tredje raka förlusten. Men en poäng på tre matcher gör att Crotone nu leder Serie B. De andra topplagen kan såklart också spetsa till kampen om Serie A.

Om inte Cagliari tar sig upp till Serie A denna säsong måste de börja anpassa sig mer efter de ekonomiska förutsättningarna att spela i Serie B. Detta tillsammans med att konkurrensen stärks med att det kommer nya klubbar från Serie A, gör att det såklart kommer att bli ännu svårare nästa säsong...

PS
Lagen:
https://pbs.twimg.com/media/CcydWk5WAAEDo13.jpg:large

Efter att dom hade plogat planen, så kunde matchen mellan Pro Vercelli - Pescara starta kl. 17:00. Ingen Lapadula idag så kanske var det därför Pescara gjorde en usel match. Ligger under med 2-0 och får ett rött i slutet av första halvlek. Det blev tillslut 5-2.
Cesena har då chansen att ta tredjeplatsen på måndag.

Cagliari har bara en tillfällig dip. Men vem är det som saknas mest? Matcherna jag har sett med Di Gennaro så har han imponerat på mig.
Citera
2016-03-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Efter att dom hade plogat planen, så kunde matchen mellan Pro Vercelli - Pescara starta kl. 17:00. Ingen Lapadula idag så kanske var det därför Pescara gjorde en usel match. Ligger under med 2-0 och får ett rött i slutet av första halvlek. Det blev tillslut 5-2.
Cesena har då chansen att ta tredjeplatsen på måndag.

Cagliari har bara en tillfällig dip. Men vem är det som saknas mest? Matcherna jag har sett med Di Gennaro så har han imponerat på mig.
Si, vi hade en diskussion tidigare då jag något förvånat konstaterade :
Citat:
...
Cagliari ska möta Latina på bortaplan, men det verkar som att Di Gennaro kan vara tillbaka. Låt oss hoppas eftersom han utvecklats till att vara Cagliaris viktigaste spelare.
...

På förhand var det Storari, Dessena och Sau som laget byggde på. Men Di Gennaro har visat kvalitet, och är superviktig för Cagliaris spel. Conti skulle kunna gå rakt in i laget och styra upp skitet!

*

Ganz gjorde mål igen , men Como släppte återigen ledningen och fick endast oavgjort... De kommer att åka ned trots att de har kvalitet.
Citera
2016-03-05, 20:55
Medlem
Ranieris Leicester besegrade Pozzis Watford och leder därmed PL med fem poäng.

Han är en fantastisk tränare, som förtjänar de hyllningar som nu haglar. En genuint god man, och riktigt duktig tränare.

Tog Cagliari från C1 till Serie A på tre år. Fantastiskt. Och för alltid en hjälte på den vackra ön. Gick till Napoli där han introducerade Zola som Maradonas ersättare.

Och sedan vidare. Till stora lag som ville ha en stor tränare. Cagliari, Napoli, Fiorentina, Valencia, Atlético Madrid, Chelsea, Valencia, Parma, Juventus, Inter, Monaco, Grekland och nu Leicester.

Och nu leder han PL. Kul som fan tycker jag...
Citera
2016-03-06, 11:07
Medlem
Kom att tänka på Dario Hübner då jag tidigare skrev kort om Stroppa och Piacenza. Il Bisonte var lätt att gilla. Under de första åren i det nya årtusendet så spelade Cagliari i Serie B. Därför kunde jag lättare njuta av Mazzones & Baggios Brescia. En klubb där Hübner dunkat in mål i flera år. Sedan gick han till just Piacenza och vann skytteligan i Serie A med 24 mål. Faktiskt blev han Capocannoniere i Serie C, Serie B och Serie A.

Ett skönt sätt att starta söndagen på, Toromeccanica - L'Estate Di Hubner:

https://www.youtube.com/watch?v=ztAl7rdUDQY
Senast redigerad av Brille68 2016-03-06 kl. 11:13.
Citera
2016-03-06, 20:01
Medlem
Så Sassuolo besegrade Milan och spetsade till kampen om EL-platserna. Oväntat, åtminstone för mig som var tämligen övertygad om att Milan skulle ta minst en poäng.

Roma försöker ta upp jakten på de två topplagen, och säkrar med all sannolikhet tredjeplatsen. Kvar är EL-platserna. Inter kan och bör ta tre poäng ikväll. Deras fantastiska match i CI borde vara vändpunkten.

Just nu är det starka lag som har europaplatserna. Och Milan har ju två chanser att få spela i EL.CI-finalen samt via tabellen...
Citera
2016-03-07, 19:13
Medlem
Och Inter tog sin väntade trepoängare hemma mot Palermo.

Men jag glömde nämna Genua-lagens triumfer, som gör att de får lite andrum medan Atalanta och Udinese tvingas ner till den värsta bottenstriden. Vem följer med Hellas och Carpi till Serie B? Jag tror fortfarande att det blir Frosinone...

Sampdoria mötte Hellas, som verkar drivas av adrenalin. De var strålande i derbyt mot Chievo, och jag började tro på att de kanske skulle kunna åtminstone försöka kämpa om la Salvezza. Men man är vänner med Sampdoria...
https://pbs.twimg.com/media/CcuV67dWIAMPE8p.jpg:large

Medan Genoa tog en imponerande hemmaseger mot Empoli, som nu sakta dalar i tabellen. Tydligen imponerade Cerci då han han kom in.

Och på tal om Genoa. Milito! Den gamla hjälten briljerar fortfarande. Numera är han tillbaka i Racing Club i Argentina:

https://www.youtube.com/watch?v=nb-IvhPiYck
Citera
2016-03-07, 20:50
Medlem
Gled in på Wikipedia, och kosntaterade att Sampdoria och Chievo har varit i topp under säsongens Serie A. Roma har varit etta i två omgångar, Fiorentina i fem omgångar, Napoli sju, Inter åtta och Juventus endast fyra...

https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_Serie_A#Positions_by_round

Men det är de fyra senaste. Och det är vad som räknas. Vansinnigt imponerande av Juventus.
Citera
2016-03-07, 21:17
Medlem
Stivalis avatar
Jag har också varit inne på Wikipedia precis, hamnade här. Vafan är detta? Miami FC

https://en.wikipedia.org/wiki/Miami_FC

Verkar som att Paolo Maldini är delägare i en nystartad klubb i amerikanska andraligan där Alessandro Nesta ska vara tränare. Man har spelare som Matuzalem, Wilson Palacios & Dario Cvitanich. Den där Adaílton är dock inte han som spelade i Italien med olika klubbar. President är en italiensk entreprenör, Riccardo Silva.

Men fan vad kasst namn. För Miami FC har ju ett tidigare lag redan hetat. Amerikanska ligan är ju så pass ung att man tycker att de borde lyckas undvika att klubbar sammanblandas, för det här laget verkar inte vara kopplat till det tidigare.
Citera
2016-03-07, 22:35
Medlem
Cesena mot Salernitana. Cesena har imponerat, inte minst på sistone, och inte minst på hemmaplan. Salernitana däremot är på näst sista plats. Två lag som dessutom ligger högt i publikligan. Cesena har ett snitt på 12.200 och Salernitana 10.800, vilket placerar dem på plats 3 och 4. Bari såklart ohotad etta med 20.300 och sedan Cagliari med 12.200.

https://pbs.twimg.com/media/Cc-EZxzW8AAqWMU.jpg:large

1-1 i halvtid. Båda målen på straffar...

Om jag förstår det rätt så är schweiz-italienaren Gianni Infantinos första beslut att ta bort trippelbestraffningen vid frilägesutvisning inom strafformrådet. Straff, utvisning ocg avstängning. Men det gäller ännu inte i Italien. Så då Salernitana gjorde mål på straff så fick Cesena spela med tio spelare...

Jämn match där andra halvlek var relativt händelselös, och sedan avgjorde Salernitana i fjärde övertidsminuten.

Tabelltoppen:

Crotone 63
Cagliari 62
Novara 49
Pescara 49
Cesena 47

Alla är väntade lag förutom Crotone som har haft en alldeles fantastisk säsong. Det jag sett så förtjänar de verkligen att vara med i toppen. Underbar inställning.

Dock tveksamt om det räcker i Serie A. Även Cagliari ser tunna ut i sammanhangen och har haft riktigt svårt mot de andra topplagen...
Citera
2016-03-08, 17:01
Medlem
Calogeros avatar
Kul match ikväll. Skönt att det numera är Spalletti som styr skutan och inte Garcia. Om det är någon som vet hur man skall klå Real Madrid på Bernabeu så är det flinten. Även om ett avancemang vore att be om det omöjliga. Men hoppas kan man ju alltid göra. Heja!
Citera
2016-03-08, 17:12
Medlem
Calogeros avatar
Förövrigt så går det rykten om att Di Francesco kan komma att ersätta Mihajlovic som Milans tränare efter säsongen. Nog för att jag tror att det hade varit ett bra val för Milan, men jag kan inte låta bli att sörja över vad det är som händer med världens en gång mest eleganta klubb. Det verkar inte finnas någon som helst långsiktig plan för hur man skall ta sig tillbaka till den absoluta toppen, utan det är ständigt en massa quick fixes som aldrig räcker ända fram. Ena dagen är det inga spelare över 30 som skall få förlängt, veckan därpå är det precis tvärtom. Och dessa farser med Biabiany, Jackson Martinez & Kondogbia som samtliga (kan i och för sig varit annorlunda med sistnämnde) blir i princip officiellt presenterade som Milanspelare via klubbens egna tevekanal. För att sedan krita på för huvudrivalen eller andra lag, trots att allting var "klart". Det är fan inte värdigt Milan. Många gånger kan jag själv vara på tok för sentimental och bakåtsträvande, men i Milans fall måste det fan ta slut på eländet snart. Galliani måste lämna. Berlusconi måste bestämma sig för vad han vill med klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in