Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
När får vi reda på om God Emperor Trump blir republikanernas kandidat?

Det enda jag får upp vid googling är vecka 29 enligt denna site:
http://www.270towin.com/2016-republican-nomination/

Den som blir nominerad är den som har vunnit flest antal delegater.
2016-03-05, 22:51
Medlem
Har Trump inte sitt eget säkerhetsteam? Känns väldigt riskabelt att lita på Secret Service med sitt liv i tider som dessa.
2016-03-05, 22:52
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanyahu
Har Trump inte sitt eget säkerhetsteam? Känns väldigt riskabelt att lita på Secret Service med sitt liv i tider som dessa.

Jo han har både och, läste någonstans 50 personer.
2016-03-05, 22:53
Moderator
Unitys avatar
Realtidskommenterande/chattande är inte tillåtet i denna tråd, den är till för analyser och diskussioner. Använd valvaketrådarna för sådant.

/Mod
2016-03-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Inte nödvändigtvis. Om Trump får 1237 eller fler delegater blir han republikanernas kandidat eftersom han då har en egen majoritet av rösterna. Får han under det kan republikanerna på konventet i juli, där kandidaten väljs, rösta ner honom till förmån för en annan kandidat.
Eftersom Trump är så illa omtyckt av de högt uppsatta i det republikanska partiet är det alltså inte alls osannolikt att han går miste om kandidaturen även om han får flest delegater på sin sida.
2016-03-06, 00:38
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Nej, det stämmer inte. Om någon får majoritet bland de valda delegaterna så vinner denna, om inte så ritas reglerna helt om för omröstningen.
2016-03-06, 00:44
Medlem
Guillounisms avatar
Har Trump öht ens pratat om "kristna värden" eller dylikt? Jag har sett en del tal och kan inte minnas något sådant. Vilket i min värld är positivt och uppfriskande men kanske mindre bra ur ett strategiskt perspektiv. Han framstår nog mycket som en New York-liberal i den aspekten för de som bor i Iowa och liknande stater.

I övrigt kan jag rekommendera Trump-supporters att följa @JustinRaimondo på Twitter. Han retweetar/svarar på många neokonservativas hatangrepp på Trump. Rätt kul att följa.
Senast redigerad av Guillounism 2016-03-06 kl. 00:46.
2016-03-06, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Inte nödvändigtvis. Om Trump får 1237 eller fler delegater blir han republikanernas kandidat eftersom han då har en egen majoritet av rösterna. Får han under det kan republikanerna på konventet i juli, där kandidaten väljs, rösta ner honom till förmån för en annan kandidat.
Eftersom Trump är så illa omtyckt av de högt uppsatta i det republikanska partiet är det alltså inte alls osannolikt att han går miste om kandidaturen även om han får flest delegater på sin sida.

Värt att notera att de har infört en ny regel som kräver att man måste ha vunnit minst åtta states.

Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Har Trump öht ens pratat om "kristna värden" eller dylikt? Jag har sett en del tal och kan inte minnas något sådant. Vilket i min värld är positivt och uppfriskande men kanske mindre bra ur ett strategiskt perspektiv. Han framstår nog mycket som en New York-liberal i den aspekten för de som bor i Iowa och liknande stater.

I övrigt kan jag rekommendera Trump-supporters att följa @JustinRaimondo på Twitter. Han retweetar/svarar på många neokonservativas hatangrepp på Trump. Rätt kul att följa.

Han har snackat endel om kristna i mellanöstern, att de måste beskyddas osv. Så han betonar kristendomen endel ändå.
2016-03-06, 00:52
Medlem
Ostrobothnias avatar
Cruz vinner alla stora stater medan Trump vinner de mindre, ni vet ju vad man säger om folk som bara vinner i små stater...
2016-03-06, 09:05
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Cruz vinner alla stora stater medan Trump vinner de mindre, ni vet ju vad man säger om folk som bara vinner i små stater...

Var inte LA den största staten i natt?
2016-03-06, 09:40
Medlem
BuzzMeekss avatar
Som väntat så är det omöjligt att stå emot propagandamaskinen MSM. Lösryckta citat och namncalling dygnet runt mot Trump skapar ett odemokratiskt klimat med en politiskt korrekt agenda.
2016-03-06, 09:42
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes

Inte bara att det är långt ifrån osannolikt, det är exakt just det som kommer att hända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in