2016-03-06, 01:07
Medlem
Oriamendis avatar
Då har Kentucky kört igång också. Endast 1% såhär långt, men verkar återigen bli ett Cruz vs. Trump.
2016-03-06, 01:07
Medlem
baggebo1s avatar
Nu riktiga siffror från Kentucky!

https://www.washingtonpost.com/2016-election-results/kentucky/

Väldigt jämnt och väldigt tidigt men Cruz leder.
2016-03-06, 01:08
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
På MSNBC sa man nyss att Kasich snackat om att vinna Maine.
Kasichs kampanj verkar inte vara skuren av materialet som behövs för att vinna caucuses, engagerade röstare och stark organisation.
2016-03-06, 01:10
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men då är de ju inte dårkristna. Jag har ju definierat "dårkristen" som en person som bryr sig mer om foster än om Trumps frågor. Röstar de Trump gör de inte det och är alltså per definition inte "dårkristna" i min mening.

Okej jag missförstod, trodde du pratade om religiösa i allmänhet! Moonshinen gör sitt
2016-03-06, 01:10
Medlem
Trump Leder Ky
2016-03-06, 01:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jag. Och hela Trumps organisation, hoppas jag. Jagtror att det kommer att bli väldigt precist om Trump klarar 1237 eller inte. Varje delegat är viktig.

Sen är inte winner-takes-all, förutom Ohio, "winner-takes-all" fullt ut. I Florida är det bara 18 delegater - färre än i "helt oviktiga Maine" - som delas ut till vinnaren statewide. De andra går till vinnaren i olika distrikt där det säkert kommer att variera lite mellan olika distrikt.

Åfan, Maine har alltså fler delegater än Florida? Det valsystem i USA är jul helt obegripligt.
2016-03-06, 01:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Åfan, Maine har alltså fler delegater än Florida? Det valsystem i USA är jul helt obegripligt.
Nej nej. 18 i florida är de som går till vinnaren sammantaget i hela staten. Sen är det 81 delegater som delas ut till vinnaren i olika distrikt. 99 sammanlagt.
2016-03-06, 01:13
Medlem
Socialkonservativs avatar
Någon som kan förklara hur denna sida kan ha helt skilda siffror från övriga:
http://www.decisiondeskhq.com/results/2016/primary/gop/president/maine/
2016-03-06, 01:16
Medlem
Citat:
Nu riktiga siffror från Kentucky!

https://www.washingtonpost.com/2016-election-results/kentucky/

Väldigt jämnt och väldigt tidigt men Cruz leder.

Nu leder Trump med 39% över Cruz 37%. Får hoppas Trump ökar ytterligare.
2016-03-06, 01:16
Medlem
baggebo1s avatar
Nej. Jag har fel om Florida. Det är wikipedias sida som lurat mig. Alla 99 går till vinnaren statewide - bara det att de rent tekniskt delas ut på distriktsnivå. Fan, ber om ursäkt.
2016-03-06, 01:17
Bannlyst
Citat:
Nej nej. 18 i florida är de som går till vinnaren sammantaget i hela staten. Sen är det 81 delegater som delas ut till vinnaren i olika distrikt. 99 sammanlagt.
Om Trump som OU visar, så blir det i stort sett "the-winner-takse-all".
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nu leder Trump med 39% över Cruz 37%. Får hoppas Trump ökar ytterligare.
Citat:
Nej. Jag har fel om Florida. Det är wikipedias sida som lurat mig. Alla 99 går till vinnaren statewide - bara det att de rent tekniskt delas ut på distriktsnivå. Fan, ber om ursäkt.
2016-03-06, 01:17
Medlem
Är det inte lite märkligt att Trump inte vinner Maine? Deras guvernör, som inte är helt olik Trump, förklarade sitt stöd för Trump så sent som för några dagar sedan. Det är samma man som för någon månad sedan anklagade svarta knarklangare för att komma upp till Maine från NY för att sälja heroin och på kuppen även göra vita flickor gravida. Maine är f.ö. över 95% vitt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in