2016-03-06, 00:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Trump är faktiskt den liberalaste kandidaten i detta GOP race.
Absolut, han var ju t o m demokrat förut...valde väl främst parti av opportunistiska skäl, inte av ideologiska.
2016-03-06, 00:38
Medlem
Snapcounts avatar
Nu på Fox säger en "utomstående" Maine "expert" att han tror att Trump kommer att ta Maine.., till slut..

Dvs, att detta som sker i Maine, är långt ifrån klart !
2016-03-06, 00:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Lustigt att man ens bemödar sig allt detta intresse för ett så djupt religiöst land som USA om man ändå bara avfärdar dem som dårar och dumskallar! Här är många kristna helt enkelt, deal with it!
Fast det verkar ju bara vara i dårbältet, mellan Texas och Iowa, denna typen av idioter finns. I sydstaterna så bryr de sig om invandring, jobb, ekonomi, utrikespolitik osv mer än foster. Det är en speciell typ av dårkristna som hittas i de här mer vita och glesbefolkade mittilandetstaterna.
2016-03-06, 00:39
Bannlyst
https://twitter.com/danpfeiffer/status/706260292318015488
Today explained: Winning caucuses requires organization and enthusiasm: Cruz has both; Trump has only enthusiasm; Rubio has neither
Tror jag med
2016-03-06, 00:41
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Lustigt att man ens bemödar sig allt detta intresse för ett så djupt religiöst land som USA om man ändå bara avfärdar dem som dårar och dumskallar! Här är många kristna helt enkelt, deal with it!

Ja visst är det konstigt med tanke på att USA inte spelar någon roll internationellt?

Sedan får du ju kalla religiösa för "dårar och dumskallar" om du vill, jag säger inte emot.
2016-03-06, 00:42
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump är den ende som inte är köpt av kandidaterna och den etablissemanget fruktar mest.

Cruz däremot tar lån av Goldman Sachs och Citibank.
2016-03-06, 00:42
Medlem
Grejen är ju den att det inte spelar någon roll för judarna vem som vinner så länge det är en utav deras egna. Kan man utöver Clinton på den demokratiska sidan få någon annan än Trump nominerad på den republikanska sidan så har man helgarderat sig inför utgången. Det har de neokonservativa judarna bevisat klart och tydligt med sina utspel de senaste dagarna. Givetvis tycker man att Cruz hållning i invandringsfrågan är problematisk men det skulle inte vara några problem att få honom på andra tankar ifall han skulle bli vald, vilket inte kommer hända.

Jag länkade tidigare denna färska video från den alltid lika eminenta etniska juden broder Nathanael i Trump-tråden som förklarar hur de kommer gå tillväga för att se till att Trump inte ens får nomineringen:
https://www.youtube.com/watch?v=aH8Q40s9eXc
2016-03-06, 00:47
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Han hade ju 48%. Nu har har 45%
Mm, jag läser som en kratta ibland
2016-03-06, 00:47
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Fortfarande 0% inrapporterat i Kentucky. Trist. Kansas har ju hunnit räkna över 80% nu.

https://www.washingtonpost.com/2016-election-results/kentucky/

Tydligen så låter de även sjuttonåringar rösta i Kentucky:
Citat:
If you are 17-years-old now, and will be 18 by Election Day (Tuesday, November 8, 2016), you are eligible to vote in the Kentucky Caucus on Saturday, March 5th

http://www.kycaucus.com/
2016-03-06, 00:51
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast det verkar ju bara vara i dårbältet, mellan Texas och Iowa, denna typen av idioter finns. I sydstaterna så bryr de sig om invandring, jobb, ekonomi, utrikespolitik osv mer än foster. Det är en speciell typ av dårkristna som hittas i de här mer vita och glesbefolkade mittilandetstaterna.

Jag befinner mig just nu i Alabama (hos en god vän bor ej här) och skulle nog vilja påstå att en det finns en hel del av den typen du beskriver här också. Jag har då aldrig sprungit in i någon icke-religiös i södern, men du kanske har andra erfarenheter?
2016-03-06, 00:51
Medlem
baggebo1s avatar
Kasich har tydligen tänk komma över 10% och sno delegater i Maine också... Allt som gör att Trump får färre = dåligt.
2016-03-06, 00:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag befinner mig just nu i Alabama (hos en god vän bor ej här) och skulle nog vilja påstå att en det finns en hel del av den typen du beskriver här också. Jag har då aldrig sprungit in i någon icke-religiös i sydstaterna, men du kanske har andra erfarenheter?
I Alabama röstade nästan varannan Trump. Uppenbarligen är det inte den typen av dårkristna som dominerar där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in