2016-03-05, 23:53
Medlem
baggebo1s avatar
Cruz förste 50+. Grattis Kansas! Grattis USA!
2016-03-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad fan gjorde Trump i Wichita egentligen. Det distriktet måste vara det sämsta han haft i hela USA hittills. Efterblivna dreglande kristna jävla drägg vars viktigaste fråga är att kvinnor som blivit våldtagna inte ska få göra abort. Pack.

Haha men va? Trodde svenska nazister var emot abort?

Du är SMR:are, eller har jag misstagit dig för någon annan?
2016-03-05, 23:58
Medlem
baggebo1s avatar
Delegatfördelningen Kansas om det står sig som nu (och Kasich hamnar under 10)

Cruz 26
Trump 11
Rubio 3
2016-03-05, 23:58
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
3-1 till Cruz. Om han inte tar Louisiana också. Fan vet en sån här dag. Pollarna stämmer inte ett skit.

Nu är jag inte med. Kansas och Main för Cruz, vilken mer?
2016-03-05, 23:59
Bannlyst
Citat:
Exit poll från lokal. CNN.
Finns det länk till utförliga exit-polls?

Kansas var ju väntat. Den ligger nära till Iowa, Oklahoma och Texas. 20+% försprånget är dock oroande?

Angående Maine, verkar det vara förtidsröstning? Det står stilla från kl 7?
Vet inte dock om det är dåligt eller bra för Trump att förtidsröstning ser ut som den ser ut.
2016-03-06, 00:00
Medlem
Utopiantoss avatar
I sommar kommer första valomgången, då delegaterna röstar. Om ingen kandidat får tillräckligt många röster så sker en andra valomgång. Är det riktigt att delegaterna i denna andra valomgång är fria att rösta på vilken kandidat de vill? Jag tror att många då väljer Rubio. Det verkar orättvist mot Cruz och Trump.
2016-03-06, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Kentucky enligt CNN:s exit polls. Hittar dock inte dem.
2016-03-06, 00:01
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
I sommar kommer första valomgången, då delegaterna röstar. Om ingen kandidat får tillräckligt många röster så sker en andra valomgång. Är det riktigt att delegaterna i denna andra valomgång är fria att rösta på vilken kandidat de vill? Jag tror att många då väljer Rubio. Det verkar orättvist mot Cruz och Trump.
Beror på delstatens regler, men generellt sätt ja.
2016-03-06, 00:02
Medlem
Joosas avatar
Cruzin' to victory!!
2016-03-06, 00:02
Bannlyst
Citat:
Rent tekniskt, ja, så här går det till. Jag är dock myyycket tveksam att de vågar slänga runt 60% röster (Trump + Cruz) bara så här.
2016-03-06, 00:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Kentucky enligt vissa signaler jag plockat upp från CNN. Men det är ju inte säkert än. Vi får vänta in verkliga siffror eller en "riktig" exit poll.
2016-03-06, 00:05
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Systemet är inte tänkt att vara rättvist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in