Signalerna tyder på att Cruz vinner Kentucky också. Louisiana är välpollad - där ska Trump inte kunna förlora. Men det är en katastrofal kväll för Trump och en perfekt kväll för Cruz.
Hur som haver, så behöver nog Trump börja förändra budskapet, mindre : "Lying Ted" och "little Marco", och mera : budskap, detaljerade planer och alltid, alltid, alltid : Jag tar inte emot pengar från lobbyister !
Exakt. Förolämpningar är bra, när han lägger lite substans i dem som med Jeb!
Louisiana ligger ju åtminstone i "bibelbältet" så där hade det ju ändå varit förståeligt. Men Maine, en sekulär och liberal delstat i New England; granne till New Hampshire och Vermont där Cruz bara fick 12% resp. 10%.
Enda förklaringen är Romney och Rep:s partilednings förtal och kampanj mot deras egen kandidat funkar.
Kommer en så pass konservativ och religiös kandidat som Cruz ha någon som helst chans mot Clinton? Spontant utan att ha kollat undersökningar känns det ju som att GOP kommer att förlora det racet.
Vad fan gjorde Trump i Wichita egentligen. Det distriktet måste vara det sämsta han haft i hela USA hittills. Efterblivna dreglande kristna jävla drägg vars viktigaste fråga är att kvinnor som blivit våldtagna inte ska få göra abort. Pack.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-05 kl. 23:51.
Cruz håller segertal, å jag blir nästan förbannad. Det överraskar mig, rent logiskt finns det ju inte något skäl att bli känslomässig engagerad i detta val när alla är nästan lika stora skurkar i botten.
Kommer en så pass konservativ och religiös kandidat som Cruz ha någon som helst chans mot Clinton? Spontant utan att ha kollat undersökningar känns det ju som att GOP kommer att förlora det racet.