2016-03-05, 15:29
Medlem
Jag ska snart skaffa min första lägenhet och vet att det är okej priser runt Jakobsberg och Kallhäll. Undrar om någon utav er vet hur det är att bo där? Är det otrygga områden? Vet att mycket är till salu vilket kanske inte är ett bra tecken. Har bara sett tre år gamla trådar och mycket kan hända på så lång tid.
Citera
2016-03-05, 15:39
Medlem
bmwhorans avatar
Vad jag vet så är de inga större oroligheter men har en polare som bor i Kallhäll och han trivs men i Jakobsberg kan jag nog tänka mig de finns lite oroligheter.
Citera
2016-03-05, 15:45
Avslutad
Kallhäll är hur lugnt som helst, Jakan är bra på "andra sidan", men på centrumsidan av pendelspåret är det kaoz.
Citera
2016-03-05, 16:33
Medlem
link71s avatar
Bor i Kallhäll och det är faktiskt lungt här , mycket bättre än jakan . Oftast lungt och man behöver inte oroa sig när man är ute o går på kvällar .
Citera
2016-03-05, 20:30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Bor i Kallhäll och det är faktiskt lungt här , mycket bättre än jakan . Oftast lungt och man behöver inte oroa sig när man är ute o går på kvällar .

Jag skulle också föredra Kallhäll framför Jakobsberg, som redan har sagts i tråden är det skillnad på de olika sidorna av rälsen i Jakobsberg, centrumsidan skulle jag aldrig vilja bo på igen. Gjorde det en period för knappt tio år sen och det gör jag inte om. Med tanke på hur de flesta sämre förorter utvecklar sig kan jag inte tänka mig att det är bättre nu.
Citera
2016-03-05, 20:46
Medlem
girigfans avatar
kallhäll centrum är sunkigt, områden vid typ bolinder/stäket är däremot trevliga
Citera
2016-04-14, 15:44
Medlem
Uncreators avatar
Jag ser att det är många som säljer sina lägenheter på Kopparvägen, och har gjort det ett tag.
Är det mycket skit som händer i dessa trakter nu för tiden?
Funderar på att skaffa bostad i Kallhäll, men man kanske borde tänka om..
Citera
2016-04-14, 16:08
Medlem
Fick höra att det byggs för fullt intill Ulvsätraskolan (låg och mellanstadiet) av en som bor i närheten. Bostäder för ensamkommande barn. En bit av en park har visst skövlats för ändamålet. Har inte sett det själv. Han som berättar renoverar nu på kvällarna och säljer så fort det går.
Kommunen har inte gått ut med information men rektorn på skolan där han har sina barn har mumlat om ett stort tillskott av elever. Skolan har också byggts ut för ändamålet.

Låter som om Kallhäll har fallit i våldets händer. Skulle väl ingen våga ha sina barn i den skolan med ensamkommande i samma byggnad.
Min kontaktperson köper ett mindre hus långt ut på landet och försöker sig på att bli egenföretagare.
Citera
2016-04-20, 17:28
Bannlyst
Sålänge du är lugn själv och inte är en buse eller har kontakter med gängen så är Jakan/Kallhäll hur lugnt och bra som helst...
Citera
2020-06-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jakan/Kallhäll hur lugnt och bra som helst...
Föredrar du båda lika bra? Är det en del naturområden?
Citera
2020-06-19, 20:03
Medlem
Har bott i jakan i cirka ett år. Här är det nära till naturen med naturreservat och Mälaren. Promenadavstånd till Barkarby handelsplats och det tar bara 20 minuter med pendeln in till city. Det byggs en hel del i kommunen och det sker förtätning av bostadshus i jakan, vilket ger det mer av en stadskänsla.

Det är förhållandevis billigt med boende här, går lätt att hitta en tvåa och till och med vissa treor för runt två miljoner. Det finns även gott om flera mindre butiker med prisvärt utbud på mat.

Nackdelen är att det inte finns bättre restauranger här. Däremot finns det gott om hak att käka på. En annan nackdel är att det är något högre skatt i Järfälla än vad det är i till exempel Stockholm, men det jämnar ut sig på de låga levnadskostnaderna.

Sett till helheten trivs jag bra här och skulle rekommendera området.
Senast redigerad av Watercooler 2020-06-19 kl. 20:05.
Citera
2020-06-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watercooler
Har bott i jakan i cirka ett år. Här är det nära till naturen med naturreservat och Mälaren. Promenadavstånd till Barkarby handelsplats och det tar bara 20 minuter med pendeln in till city. Det byggs en hel del i kommunen och det sker förtätning av bostadshus i jakan, vilket ger det mer av en stadskänsla.

Det är förhållandevis billigt med boende här, går lätt att hitta en tvåa och till och med vissa treor för runt två miljoner. Det finns även gott om flera mindre butiker med prisvärt utbud på mat.

Nackdelen är att det inte finns bättre restauranger här. Däremot finns det gott om hak att käka på. En annan nackdel är att det är något högre skatt i Järfälla än vad det är i till exempel Stockholm, men det jämnar ut sig på de låga levnadskostnaderna.

Sett till helheten trivs jag bra här och skulle rekommendera området.

Bra kommentar bor också i Jakobsberg men synd 4 år gammal tråd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in