Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Ja vi måste störta Trump som den populist han är. Att han faktiskt leder det republikanska racet spelar ingen roll, utan demokrati gäller ju enbart när den passar oss. Det är viktigt att republikanerna håller fast vid sin nuvarande linje, eftersom den funkar så bra och väljarna är helnöjda med den.
...
..
Det är inte demokrati att göra en kupp, och förstöra ett parti. De som är republikaner har rätt att utesluta folk eller bestämma vem som ska få vara i deras parti. Demokrati är mer komplicerat än vad du har uppfattat. Även Hitler kom till makten med ungefär samma siffror.
När anständiga republikaner anser att Hillary är bättre än Trump, måste de agera för det finns många bra kandidater inom partiet som skulle bli utmärkta presidenter.
Styrkan i USA är demokratin till skillnad från Sverige som är ett land där vi inget vet om politikerna förrän efter valen. Jag hade inget emot Trump när detta spektakel började, men nu avskyr jag det han framför. Man kan inte vinna genom att kränka stora grupper av en befolkning, och tro att det accepteras i ett land som USA.
När jag läser det du och många Trumpanhängare vill, så är det att rädda oss från den islamitiska invällningen till Europa. Men det har inget med USA att göra, att våra politiker förstör Europa. Trump är inte räddningen på våra problem här hemma. En fortsatt politik som den Bush hade där man nu slår söner ISIS och Al Quida med stora militära insatser, skulle gynna oss. För då kan vi skicka hem dessa muslimer som nu väller in. Det ska till en president som inte förhandlar!