Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-04, 15:01
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Så att säga "I know words, i have the best words..." är ett bevis på att man har låg intelligens menar du?

Han är något självgod, men det kan jag leva med.

Eh ja? Om du inte förstår det är du förmodligen ointelligent själv.. Det är något en 4-åring skulle säga, "pappa lyssna jag kan massa ord, jättebra ord!" För övrigt är Donald Trumps språk på en 4-årings nivå, vilket funkar med hans lågutbildade väljarbas.

"When you look at china, you look at mexico, they're KILLING us!" - där är nivån. Det är outhärdligt lågt, jag får hjärntumörer av att lyssna på honom i mer än 3 minuter.
2016-03-04, 15:06
Medlem
Garneringsmannens avatar
Har i en tid försökt att ta igen allt jag missat om den senaste tidens händelser. Trump är ett fenomen utan dess like och man märker bland amerikanska medier hur chockat etablissemanget är över hans framgångar i primärvalen.
Det jag tycker är mest intressant är hur det känns som om Trump bara kör på med sin egen agenda men att hans väljare köper allt med hull och hår. Det går liksom inte att sänka honom. Om jag var hans rådgivare skulle jag försöka intala honom att köra en mer ödmjuk linje från och med nu. Om han skruvar upp sin retorik tror jag att hans motståndare kommer att kunna samla ihop tillräckligt med motstånd mot honom.

Det är för övrigt mycket underhållande att se hur "Hitler-alarmet" verkligen har gått igång i svensk media och i mitt facebook-flöde....
2016-03-04, 15:07
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Eh ja? Om du inte förstår det är du förmodligen ointelligent själv.. Det är något en 4-åring skulle säga, "pappa lyssna jag kan massa ord, jättebra ord!" För övrigt är Donald Trumps språk på en 4-årings nivå, vilket funkar med hans lågutbildade väljarbas.

"When you look at china, you look at mexico, they're KILLING us!" - där är nivån. Det är outhärdligt lågt, jag får hjärntumörer av att lyssna på honom i mer än 3 minuter.

Det är detta jag menar. Han verkar helt okapabel till att föra ett normalt resonemang. Det är bara klyschor såsom "im gonna make america great again". Får han frågan om hur så blir svaret " Ill tell you what, were gonna fix it".

Och meningen "jag kan ord, jag har dom bästa orden", som om han har exklusiv äganderätt till "dom bästa orden". Nej, pengar och intelligens går inte hand i hand.
2016-03-04, 15:15
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Det är detta jag menar. Han verkar helt okapabel till att föra ett normalt resonemang. Det är bara klyschor såsom "im gonna make america great again". Får han frågan om hur så blir svaret " Ill tell you what, were gonna fix it".

Och meningen "jag kan ord, jag har dom bästa orden", som om han har exklusiv äganderätt till "dom bästa orden". Nej, pengar och intelligens går inte hand i hand.
Det är ingen annan heller som har några svar. Tänk på att det är motsvarande ett svenskt partiledarval. När sedan det riktiga valet äger rum, mellan Trump och Clinton, så kommer det finnas mer detaljerade lösningar att ta ställning till.
2016-03-04, 15:17
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger

Nåja. För 8 år sedan vann en annan individ presidentvalet med luddiga paroller som "Hope" och "Change".

Amerikanska presidentval är till sin natur väldigt mycket mindre sakpolitiska än vad vi är vana vid från svenska partiledardebatter.
2016-03-04, 15:18
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Har han fel i det han säger då? Se till den stora bilden och fastna inte på trams.
Självklart måste nivån också ligga så att varje politiskt ointresserad amerikan ska förstå innebörden.

PS man får inte hjärntumörer av att lyssna på ett tal. Läs på lite
Dina medicinkunskaper ligger på en 4-årings nivå.
2016-03-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ja vi måste störta Trump som den populist han är. Att han faktiskt leder det republikanska racet spelar ingen roll, utan demokrati gäller ju enbart när den passar oss. Det är viktigt att republikanerna håller fast vid sin nuvarande linje, eftersom den funkar så bra och väljarna är helnöjda med den.

...
..

Det är inte demokrati att göra en kupp, och förstöra ett parti. De som är republikaner har rätt att utesluta folk eller bestämma vem som ska få vara i deras parti. Demokrati är mer komplicerat än vad du har uppfattat. Även Hitler kom till makten med ungefär samma siffror.

När anständiga republikaner anser att Hillary är bättre än Trump, måste de agera för det finns många bra kandidater inom partiet som skulle bli utmärkta presidenter.

Styrkan i USA är demokratin till skillnad från Sverige som är ett land där vi inget vet om politikerna förrän efter valen. Jag hade inget emot Trump när detta spektakel började, men nu avskyr jag det han framför. Man kan inte vinna genom att kränka stora grupper av en befolkning, och tro att det accepteras i ett land som USA.

När jag läser det du och många Trumpanhängare vill, så är det att rädda oss från den islamitiska invällningen till Europa. Men det har inget med USA att göra, att våra politiker förstör Europa. Trump är inte räddningen på våra problem här hemma. En fortsatt politik som den Bush hade där man nu slår söner ISIS och Al Quida med stora militära insatser, skulle gynna oss. För då kan vi skicka hem dessa muslimer som nu väller in. Det ska till en president som inte förhandlar!
Senast redigerad av Vresrosen 2016-03-04 kl. 15:36.
2016-03-04, 15:37
Medlem
FlashbackImprovers avatar
http://images.indianexpress.com/2015/08/donald.jpg
http://americablog.com/wp-content/uploads/2015/09/RTX1C9LH.jpg
http://static.ijreview.com/wp-content/uploads/2015/09/GettyImages-481701382-594x330.jpg
http://piralize.com/wp-content/uploads/2015/10/donald-trump-arianna-huffington-e1346174854211.jpeg

Kolla på det ansiktet! Skulle NÅGON rösta på det? Kan ni tänka er det? Att det skulle vara ansiktet på USAs nästa president?!

Trump är så jävla ful och luktar bajs!!11 Fattar ni det?! BAJS! Varför ska man rösta på en efterbliven idiot som inte ens kan sköta om sitt egna hår?! Och har ni sett hans hudfärg?! Han har för fan DOWNS!

Här hittade jag en sammanfattning över några av Trumps argument mot sina motståndare.
http://www.nytimes.com/interactive/2016/01/28/upshot/donald-trump-twitter-insults.html?_r=0

Undrar hur han raggar på tjejer? Vad tror ni han säger till dem? "Kolla alla andra killar! De är så fula! De kan inte vara pojkvänner!!"?

Eller kanske "Kom hit nu! Annars STÄMMER jag dig"? Och sen SCORE!
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-03-04 kl. 16:07.
2016-03-04, 15:45
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nåja. För 8 år sedan vann en annan individ presidentvalet med luddiga paroller som "Hope" och "Change".

Amerikanska presidentval är till sin natur väldigt mycket mindre sakpolitiska än vad vi är vana vid från svenska partiledardebatter.

Bra poäng, tomma floskler och slogans var ju ett speciellt trademark för "black jesus".
2016-03-04, 15:49
Medlem
Trump sa i ett tal att Obama har gjort mindre för den svarta befolkningen än någon president i historien. Haha. Det stämmer säkert !

Obama sa i ett tal den 16:e Februari att Trump "will never be President".
2016-03-04, 15:56
Medlem
Länge har man sagt att Trump inte har en chans. Idagsläget har han nu flest deligatröster bland republikanerna i primärvalet vilket innebär att man måste ta gubben på allvar (tänk om han blir president). Tror ändå Trumps chans att bli Mr President är ganska liten men man undrar ju lite hur han kan ha lyckats så här bra hittills.
2016-03-04, 16:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delroy84
Länge har man sagt att Trump inte har en chans. Idagsläget har han nu flest deligatröster bland republikanerna i primärvalet vilket innebär att man måste ta gubben på allvar (tänk om han blir president). Tror ändå Trumps chans att bli Mr President är ganska liten men man undrar ju lite hur han kan ha lyckats så här bra hittills.
Lyckas han bli Rep kandidat mot Clinton tror jag han har en god chans.
Trump får oerhört mycket gratis genom media och med tanke på hans retorik och all skit som Clinton har i bagaget tror jag att Trump kan med lätthet sätta henne i en mycket dålig dager genom kampanjen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in