2016-03-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Jag är man.

Jag har inte påstått att du inte får onanera i ditt hem...

Men då får du antingen fantisera eller gå in på någon porr sida.

Det ska inte finnas lättklädda/nakna bilder på någon annan sida än porrsidor för vi andra vill inte se det och jag vill inte se främst yngre tjejer förstöra deras egna ich andras liv.

Ja jsg skriver om både minderåriga och vuxna i lagens mening.
Du är tamefan inte man. Man föds man inte till, titeln man förtjänar man, genom att rösta på SD. Röstar man inte SD är man endast en fjolla
Citera
2016-03-03, 10:53
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du är ju lika totalitär som alla andra. Måste ligga i de svenska generna. Jag gillas glass. Alla måste äta glass.

Nej alla måste inte tycka om att göra samma sak som jag. Alla måste inte tycka om att titta på fotboll bara för jag gör det.
Du kan tycka om basket det bryr jag mig inte om.

Däremot ska varken jag eller andra personer få göra sådant som är felaktigt betende och förstör både för en själv och andra.

Speciellt inte på allmän plats, internet eller sådana ställen allmänheten har tillträde till.

Vad du gör i ditt hus bryr jag mig inte liks mycket om. Jag bryr mig dock fortfarande eftersom du inte bör göra saker som skadar dig.

Gå runt lättklätt eller lägga upp lättklädda/nakna bilder. Av samma anledning som all blottning så är det respektlöst mot övriga individer, det sexuellt ofredar och kränker oss andra.

Jag vill inte behöva se lättklädda personer eller nakna och ni som vill se det kan gå in på porrsidor då slipper vi andra se det.

Jag vill t.ex heller inte se påverkade personer och mycket annat det finns många olämpliga beteenden som definitivt bör vara olagligt.

Bötesbelopp bör kunna utfärdas direkt på plats av väktare, ordningsvakt och polis.
Citera
2016-03-03, 11:00
Medlem
Citat:
Nej alla måste inte tycka om att göra samma sak som jag. Alla måste inte tycka om att titta på fotboll bara för jag gör det.
Du kan tycka om basket det bryr jag mig inte om.

Däremot ska varken jag eller andra personer få göra sådant som är felaktigt betende och förstör både för en själv och andra.

Speciellt inte på allmän plats, internet eller sådana ställen allmänheten har tillträde till.

Vad du gör i ditt hus bryr jag mig inte liks mycket om. Jag bryr mig dock fortfarande eftersom du inte bör göra saker som skadar dig.

Gå runt lättklätt eller lägga upp lättklädda/nakna bilder. Av samma anledning som all blottning så är det respektlöst mot övriga individer, det sexuellt ofredar och kränker oss andra.

Jag vill inte behöva se lättklädda personer eller nakna och ni som vill se det kan gå in på porrsidor då slipper vi andra se det.

Jag vill t.ex heller inte se påverkade personer och mycket annat det finns många olämpliga beteenden som definitivt bör vara olagligt.

Bötesbelopp bör kunna utfärdas direkt på plats av väktare, ordningsvakt och polis.

Jag förstår precis hur du tänker här. Det ÄR viktigt med tydliga regler. Det tror jag alla är överrens om. Lättklädda personer kan vara kränkande för dig det måste vi i samhället respektera. Ja som du säger i sitt eget hem kan man gå lättklädd och onanera öppet om man känner för det men inte offentligt. Vi är helt överens där.
Hur ser du på det här med unga kvinnor i kroppsmålning?

Mvh
Citera
2016-03-03, 11:01
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Nej nej nej de vill inte bli våldtagna.. det handlar som jag har förstått det hela att de ska signalera "våldtäktsbarhet" .. tänk eftet nu..

Hur visar de att de är våldtäktsbara är de nakna/lättklädda ?

Det är olagligt att våldta så vad ska de demonstrera finns redan lagar.

Ja risken ökar självklart ifall man medvetet gör risker t.ex dricka alkohol, klä sig lättklätt medmera.

Så ökar risken för våldtäkt.

Precis son risken för andra brott ökar också t.ex i samband med att man går själv, druckit alkohol medmera.

Vad är det konstiga.

Vad är deras syfte ?

Citat:

det måste väl ändå ligga helt i linje med muslimska tankegångar? Vill vi komma framåt i samhället så är det ju bra att vi kan förstå de signaler som sänds ut.. kroppsmålning är kanske vägen att gå? Är det inte väldigt varmt med alla kläder på muslimska kvinnor?

Mvh

Våldtäkt är förbjudet i koranen och betydligt hårdare straff än i Sverige.

Förstå vilka signaler ? Signaler som våldtäktsoffer sänder ut ?

Ja det är ju viktigt att veta varför folk våldtar ifall man vill undgå att bli våldtagen precis som alla brott. Kallas förebyggande arbete.

T.ex larm, säkerhetsföretag medmera är det mot inbrott.

Varmt det är kallt i detta land så ingen risk och vad gäller andra länder så blir det inte varmare med kläderna än den som har lite mindre utan så kläderna skyddar mot sonen.

Har jag missförstått dig isåfall får du utveckla detta med kroppsmålningar mer.
Senast redigerad av bergwall94 2016-03-03 kl. 11:06.
Citera
2016-03-03, 11:04
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Jag förstår precis hur du tänker här. Det ÄR viktigt med tydliga regler. Det tror jag alla är överrens om. Lättklädda personer kan vara kränkande för dig det måste vi i samhället respektera. Ja som du säger i sitt eget hem kan man gå lättklädd och onanera öppet om man känner för det men inte offentligt. Vi är helt överens där.
Hur ser du på det här med unga kvinnor i kroppsmålning?

Mvh

Ja precis.

Angående kroppsmålningar förstår jag inte vad du menar fortfarande.

Att man målar på sin kropp ? Och sen går ut bland allmänheten ? Nej inte tillåtet ifall de inte har kläder.

De kan måla eller göra tryck på sina kläder.
Citera
2016-03-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ja precis.

Angående kroppsmålningar förstår jag inte vad du menar fortfarande.

Att man målar på sin kropp ? Och sen går ut bland allmänheten ? Nej inte tillåtet ifall de inte har kläder.

De kan måla eller göra tryck på sina kläder.

Ja precis ja onani i hemmet, kanske under lättklädda former är inget problem. Glad att vi är överens där.

Men vid kroppsmålning sätter du ett tydligt stopp ser jag.. hmmm ja du har rätt.. nu tror jag nog att de flesta svenskar skulle ta det med ro.. kanske tom med ett leende.. men vi får ju även ta med i beräkningarna våra nya vänner från mellanöstern där kroppsmålade kvinnor i det allmänna rummet inte är lika vanligt..
Trenden inför sommaren verkar här vara på kollisionskurs isf eftersom kroppsmålade feminister med stor sannolikhet kommer bli en vanligare företeelse inte bara på festivaler och liknande utan även på gator och torg.. och med det väntade inflödet av muslimer så hänger ju kulturkrocken i luften sas.
Men vi kan väl tänka oss saken kommer redas upp så fort vi får ett Islamistparti som tar över styret.
Att onanera i hemmet lite lättklädd är ju inget problem iaf.... prisa Allah.

Mvh
Citera
2016-03-03, 14:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag är man.

Jag har inte påstått att du inte får onanera i ditt hem...

Men då får du antingen fantisera eller gå in på någon porr sida.

Det ska inte finnas lättklädda/nakna bilder på någon annan sida än porrsidor för vi andra vill inte se det och jag vill inte se främst yngre tjejer förstöra deras egna ich andras liv.

Ja jsg skriver om både minderåriga och vuxna i lagens mening.

För det första: Du ska nog inte tala om för folk när och hur de ska onanera. Det har du ingenting med att göra. Inte heller vad de ska fantisera om när de gör det. Var och en blir salig på sitt vis.

Vilken tur att du inte är någon form av auktoritet över vad som ska eller inte ska finnas på eller utanför porrsidor. Du får nog köpa läget att det är det fria viljan som styr, inte du. Om lättklädda bilder är överlägset populärast till det mesta så kommer vi ha lättklädda bilder. Vill du ha burkasamhällen så vill jag tipsa om Jemen. Det är jättefint såhär års. Varsågod!

Vi andra är ett uttryck du som totalitär envåldshärskare inte borde använda. Du kan bara tala för dig själv. Vad gäller kvinnor, yngre som äldre, så är de inte beroende av dig och din omsorg över dem eller deras väl och ve, vare sig för sin framtid eller sin kyskhet, så lägg ner.

Slutligen, hur i hela h skulle de förstöra någon annans liv, menar du om de tar en bild på sig själv i t.ex bikini på en strand och lägger upp på instagram?

Förstår du ens implikationen du gör här?
Med vilken rätt ska du styra över deras val?
Detta är vuxna myndiga människor enligt lagens mening och vad de gör är överhuvudtaget inte din ensak!
Citera
2016-03-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jodå, det får de visst om hon spelar på rätt planhalva och är feminist eller sjw:are.
Har sett fjortisar med bara bröst och mensbyxor sitta kvar trots anmälningar.

Lycka till med att behålla en bild där bröstvårtor syns på någon som står som kvinna på facebook.
De tas bort direkt de blir anmälda. Vad fan har mensbyxor med saken att göra? Är du rädd för mens eller? stackars dig
Citera
2016-03-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisaloo
Lycka till med att behålla en bild där bröstvårtor syns på någon som står som kvinna på facebook.
De tas bort direkt de blir anmälda. Vad fan har mensbyxor med saken att göra? Är du rädd för mens eller? stackars dig

Ok så där går gränsen alltså? En tejpbit på bröstvårtan så får Zuckerberg vara ifred?
Mensbyxor däremot? Vadå mensbyxor? Det kan ju lika gärna vara ketchup!!! Hahaha fyfan vad löjligt att vara rädd för ketchup!!!

Mvh
Citera
2016-03-03, 23:04
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hennes kropp, hennes ensak! När slutar en myndig person behöva moralpoliser som ska vakta och bevaka hennes heder?
Skärpning!
Be att få något av din husläkare mot din moralpanik intesomdu.

För hon bara söker bekräftelse, maskerat som någon form av kvinnlig frigörelse.
Kolla igenom hennes instagram så ser du rätt tydligt hennes mönster. Hon säger att en sak är fel, får likes, i nästa stund så gör hon samma sak som är fel(objektifierar män, gnäller om objektifiering av kvinnor)
Hon skyller utseendehetsen på patriarkala strukturer, samtidigt som hon själv bidrar till denna hets genom att publicera bilder där hon ser så snygg ut som hon kan med tanke på hennes utseende.
Citera
2016-03-03, 23:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisaloo
Nu är du bara dum i huvudet. Denna fjortis har haft massor av bilder på sina bröstvårtor ute utan att plockas ner. I månader faktiskt. Men hon är transaktivist, radikalfeminist och allt möjligt annat som emobarn hittar på nu för tiden för att vara riktigt radikala och coola.
Hon mår inte ens bra, men hon verkar inte skära sig i alla fall.
Citera
2016-03-03, 23:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
För hon bara söker bekräftelse, maskerat som någon form av kvinnlig frigörelse.
Kolla igenom hennes instagram så ser du rätt tydligt hennes mönster. Hon säger att en sak är fel, får likes, i nästa stund så gör hon samma sak som är fel(objektifierar män, gnäller om objektifiering av kvinnor)
Hon skyller utseendehetsen på patriarkala strukturer, samtidigt som hon själv bidrar till denna hets genom att publicera bilder där hon ser så snygg ut som hon kan med tanke på hennes utseende.

Och?
Hon är inte den första att gapa efter uppmärksamhet och jag inte är ett dugg intresserad av ännu en aktivist, eller för den delen försöka omvända henne "till den rätta vägen".
Hon får växa upp i sin egen takt och motivera sig själv hur hon vill och eftersom hon fyllt arton, får hon väl själv stå för konsekvenserna fall det blir såna, vilket jag betvivlar för en halvnaken bild. Det är faktiskt inget märkvärdigt med en halvnaken bild. Det finns miljarder såna därute.

Det andra där är din tolkning av vad hon gör, tycker eller menar, men eftersom hon inte är här och kan försvara sig, så bespara mig skvallret är du snäll.
Jag är inte imponerad av din tolkning heller.

Vad sägs om att se det som enbart mänsklig frigörelse att göra vad fan hon vill med sin kropp?
Den som dömer henne för det just nu är bland annat du, på mycket dubiösa grunder dessutom.

Nu en fråga till dig: Varför bryr du dig om henne, hennes kropp eller bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in