2016-03-01, 23:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Hennes kropp, hennes ensak! När slutar en myndig person behöva moralpoliser som ska vakta och bevaka hennes heder?
Skärpning!
Be att få något av din husläkare mot din moralpanik intesomdu.
Citera
2016-03-02, 00:15
Medlem
FlamingBacons avatar
Det otäcka är dels hur etablerade medier lyfter fram saker för att främja sin egna onda agenda, hur kan man ens räkna 100 likes på facebook som hyllande, jag erkänner att jag inte vet exakt, men det måste finnas ett ofantligt antal saker på facebook som får 100 eller mer likes.

Det jag stör mig mest på är den otäcka dubbelmoralen och implicerade önskan om förtryck av män. Hur kommer det sig att det är okej att lägga ut nakenbilder på sig själv, men fasansfullt kränkande, förtryckande och objektifierande när typ bikinimodeller används för att sälja kläder eller bilar?

Riktigt bra gjort av användaren som grävde fram att kvinnan själv inte hade några problem med att sitta och skriva objektifierande kommentarer om attraktiva män.

För övrigt anser jag att Aftonbladet och dylika medier saknar existensberättigande och att deras lagstadgade privilegier samt presstöd bör avvecklas.
Citera
2016-03-02, 01:06
Medlem
Inget annat än en uppmärksamhetshora. Cirkulera. Här finns inget att se.
Citera
2016-03-02, 02:45
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, man blir inte upprörd över EN reklampelare varken med naken David eller Victoria.
Men man surnar till som individ och kön över 300 dagligen.
När nästan precis allt du tittar på eller köper från morötter till flygsäten ska säljas till dig via en exponerad kuk så tröttnar du snart, om du själv äger en sådan. Är där det börjar hända saker.

Varken kvinnliga eller manliga könsorgan visas upp i reklam. Exponerade kvinnokroppar används i Sverige ej för att sälja morötter eller flygsäten.

I en annan tråd skrev du att det börjar gå jämnt ut. Har du ändrat dig?

"DET är 100 ggr värre faktiskt än att jag här i väst måste utstå annonsen med donnan till höger på detta forum. Dessutom börjar det komma motsvarande annonser med hunkar i samma positioner så börjar ju gå jämnt ut."

(FB) Feminism utan sekularism och sexuell revolution

Sedan, om det var massa exponerade kukar överallt och jag hade tröttnat på det så hade det varit märkligt om jag själv valde att lägga ut bilder på min kuk. Dessutom tror jag att kvinnor hade varit de första att tröttna på kukbilder. Bortsett från bögar finns ej intresse att se nakenbilder på en genomsnittlig manskropp. Därför finns inga manliga motsvarigheter till tjejen i trådstarten eftersom en naken kille betraktas som löjlig snarare än att det resulterar i sexuell bekräftelse.
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2016-03-02 kl. 02:50.
Citera
2016-03-02, 02:54
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Hahaha, jag analyserar situationen kring varför hennes kille inte lämnar henne.

Du kan vara hur manlig du vill, det är fortfarande fler män än kvinnor i Sverige. Bristen börjar bli stor nu, det är ren fakta.

Sedan tror jag inte att man får fler brudar om man är en toffla, däremot är det många fler tofflor i förhållanden. Vilket resulterar i att killen till utvikningsbruden inte kommer att vilja eller våga lämna henne.

Ja, det finns ett mansöverskott och det kommer slå hårdare mot män ju längre ner man är på attraktivitetsskalan.

Sannolikheten att hon lämnar är större om han fortsätter vara en mes.

Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Det får man, det är ett vinnande koncept därför så håller folk på med det. Det är inte så framgångsrikt så att jag personligen pallar med det men du får sex typ 1-2 ggr i månaden. Hur många singelmän tror du får det?

Sannolikheten att killen kommer bli singel ökar om han är en mes. Ej vinnande koncept.
Citera
2016-03-02, 08:16
Medlem
glimmandes avatar
Unga vackra flickor är med rätta stolta över sina kroppar. Kan absolut förstå viljan att visa upp den och få komplimanger.

Samtidigt så är det ju lite löjligt att kalla det för "kroppsaktivism". Är nog det fånigaste argumentet för exhibitionism jag hört.
Citera
2016-03-02, 13:44
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Ja, det finns ett mansöverskott och det kommer slå hårdare mot män ju längre ner man är på attraktivitetsskalan.

Sannolikheten att hon lämnar är större om han fortsätter vara en mes.

Sannolikheten att killen kommer bli singel ökar om han är en mes. Ej vinnande koncept.

Instämmer, dock är en mes lättare att kontrollera för en feminist. Vilket jag tror är anledningen till att feminister väljer mesigare män från första början.
Citera
2016-03-02, 14:29
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Instämmer, dock är en mes lättare att kontrollera för en feminist. Vilket jag tror är anledningen till att feminister väljer mesigare män från första början.

Poliandri är väldigt vanligt i "progressiva" kretsar. Eller polygami om man är snäll mot snubben. Finns en community av mansfeminister på youtube som gör videos om hur det är att leva med en fru som knullar runt medans han tar hand om barnen. I teorin kan även han göra så. I praktiken är han för oattraktiv för att ens försöka. Vilket jävla liv alltså. Att vara hemhjälp+plånbok. Men antar det är enda chansen till familj för vissa.
Citera
2016-03-02, 16:06
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Poliandri är väldigt vanligt i "progressiva" kretsar. Eller polygami om man är snäll mot snubben. Finns en community av mansfeminister på youtube som gör videos om hur det är att leva med en fru som knullar runt medans han tar hand om barnen. I teorin kan även han göra så. I praktiken är han för oattraktiv för att ens försöka. Vilket jävla liv alltså. Att vara hemhjälp+plånbok. Men antar det är enda chansen till familj för vissa.

Ja, det verkar så. Utvikningsbrudens kille verkar inte vara något undantag här heller.
Citera
2016-03-02, 19:47
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Har du läst NÅGRA andra av mina inlägg i den här tråden? Slutshaming finns det gott om, men det är fan inte jag som står för den.

Jag svarade på DET inlägget, vad du skrev DÄR.
Alltså, i det inlägget så stod du för slutshamingen.
Vad du skrivit i tidigare inlägg har inte med saken att göra.
Citera
2016-03-02, 20:23
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Jag svarade på DET inlägget, vad du skrev DÄR.
Alltså, i det inlägget så stod du för slutshamingen.
Vad du skrivit i tidigare inlägg har inte med saken att göra.

Var nånstans är detta slutshaming?
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Det är inte det jag protesterar mot - självklart äger han sin egen kropp.
Det är likamedtecknet mellan "fota sig själv" och "ligga med andra" som jag protsterar mot. Ingenstans är de handlingarna likvärdiga.
Citera
2016-03-02, 23:04
Medlem
Jag heter Bertil, är 62 år, och är också kroppsaktivist. Jag brukar ha min grå överrock knäppt över min i övrigt nakna kropp, när jag smyger omkring högstadieskolor. När flickorna är på väg hem genom parken, öppnar jag min rock och visar något jag är stolt över. Men ungdomarna är alltför trångsynta gentemot aktivism och det har hänt att man ringt polisen. Orättvist!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in