Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Jag vill påstå att en majoritet shoppar är röda/halvröda,
Detta då de säljer produkter de vet ej är bra alternativt säljer sådant de inte har en aning om.
MEN......
...detta är stor skuld på OSS kunder.
Vi ställer inte rätt krav.
Vi jagar billiga priser, grönar efter leveranstid endast o.s.v.
Det råder en kraftig överetablering av shoppar, många tar chans att tjäna pengar på undermåliga produkter. Sedan har vi admin på hb som är rena jävla scammers som verkligen borde hängas ut med arslet bart.
Om vi kunder ställde gemensamt krav på analyser, bra produkter, säljare som tar ansvar på riktigt, inte enbart i sin annons, ja då är vi en lång väg.
Ja, vi får i gengäld acceptera färre säljare och högre priser.
Men är det inte värt det?
Köpa billigt skräp som ofta är värdelöst eller lite mer för kvalitet, jag vet var jag står.
Sedan bojkotta allt som har med hb att göra.
Tvinga säljarna bort från den jävla scam sidan som drivs av oseriös admin.
Det ska understrykas, det finns bra säljare som är seriösa, pålitliga och ärliga
Er tackar jag ödmjukt.
Vänligen.
Inte riktat till dig specifikt nu utan allmänt till alla.
Ditt inlägg var dock väldigt bra och klokt så jag citerar det i hopp om att fler läser det också.
När det dyker upp prepp med bristande innehåll, gärna stött av analys eller liknande som är tillförlitligt.
Så länge folk inte bojkottar den shoppen helt för att visa sitt missnöje så kommer det fortsätta ploppa upp nya shoppar stup i kvarten. Även befintliga shoppar som skiter i vad dom säljer så länge dom säljer.
Köper ingen en vara så måste man göra nått åt det, undviker köpare en hel shop så måste shoppen göra nått åt problemet.
Det ända viktiga som har någon som helst vikt för en shop idag är att folk köper så man drar in deg på det.
På ett sett är allt skit som pågår idag en orsak av att köpare är så blinda och ointresserade av vad man köper så länge priset är lågt.
Tar man dåtidens exempel när sharklab va i gasen så köpte folk grejerna igen så länge dom va billiga, trots absesser och andra konstigheter som slutade med sjukhus besök för flera.
Tar man mer nutid så kan det läggas ut analyser som visar sanningen om en shops prepp, men folk skiter i det så länge priset är lågt.
Går man till korvmojen och får en råttsvans i sin bamse med mos, inte fan köper man mer där fören problemen är ordentligt åtgärdat.
Eller ska man kanske i stället be om 50% rabatt på korven och fortsätta käka den.
En sak många glömmer/inte tänker på är att en shop livnär sig på en endaste sak....DIG, du som handlar av shoppen.
Har man inga kunder har man snart ingen shop längre