Citat:
Ursprungligen postat av
-Obi-Wan-Kenobi-
Tycker också det är intressant. Har för mig USA lägger 10 ggr mer pengar än Ryssland på militären. Känns som att Trump kan bli värre än Bush, lite oroande faktiskt.
Fast det är kanske bara valretorik, att stimulera nationalistiska känslor gör en ledare alltid populär.
Sa han det i något sammanhang?
Trump har flera gånger tidigare sagt just det du säger, att USA lägger mer pengar på militären än alla andra.
Ja jag tror han vill framstå som strong on military bara. Det är en stor valvinnare i USA.. de älskar verkligen sin militär.
Sen tror jag, att om han menar depleted i form av om den är i position att genomföra storskaliga invasioner ifall det behövs, eller regelrätta krig, så har han nog rätt.
Man hade jättestora problem med att få personalen att räcka till under operationen i Irak. Samma militärer fick åka tillbaka om och om igen, 4, 5 till och med 6 vändor i Irak.
Så man behöver mer personal. Därför endel varnade för att värnplkten kunde återinföras, för att de hade stora problem med manskap. Pengar och utrustning har man ju dock gott om.