Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Lyssnade förresten på Chris Christies presskonferens.

Han pratade där om att Trump har egen säkerhetspersonal anställd, omfattande över 50 personer.

Skönt att höra att han iallafall tar sin egen säkerhet på allvar.

Trump inser uppenbarligen själv, att hans liv är i mycket stor fara.

Nja han sa väl att Trump har 50 times higher security than a week before (secret service)
2016-03-03, 21:09
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Tycker också det är intressant. Har för mig USA lägger 10 ggr mer pengar än Ryssland på militären. Känns som att Trump kan bli värre än Bush, lite oroande faktiskt.

Fast det är kanske bara valretorik, att stimulera nationalistiska känslor gör en ledare alltid populär.

Sa han det i något sammanhang?

Trump har flera gånger tidigare sagt just det du säger, att USA lägger mer pengar på militären än alla andra.

Ja jag tror han vill framstå som strong on military bara. Det är en stor valvinnare i USA.. de älskar verkligen sin militär.

Sen tror jag, att om han menar depleted i form av om den är i position att genomföra storskaliga invasioner ifall det behövs, eller regelrätta krig, så har han nog rätt.

Man hade jättestora problem med att få personalen att räcka till under operationen i Irak. Samma militärer fick åka tillbaka om och om igen, 4, 5 till och med 6 vändor i Irak.

Så man behöver mer personal. Därför endel varnade för att värnplkten kunde återinföras, för att de hade stora problem med manskap. Pengar och utrustning har man ju dock gott om.
Senast redigerad av Sockerpappan 2016-03-03 kl. 21:11.
2016-03-03, 21:09
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Trump bekräftar att han får sitt absoluta stöd från den militärindustriella sektorn

Han sa ordagrant "our military is depleted" till trots att USA har Världens absolut starkaste militär 4 gånger starkare än nummer 2,.

Jag finner det intressant.

USA:s styrkor är "depleted" bl.a. pga. alla krigen. Förmågan att utkämpa konventionellt krig mot en modern motståndare är begränsad.
2016-03-03, 21:10
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Nja han sa väl att Trump har 50 times higher security than a week before (secret service)

ok, ja det är ju inte omöjligt att jag hörde fel.
Menar du att secret service har gått in och förstärkt hans säkerhet nu när det ser ut som att han ska bli Republikanernas kandidat och ilskan mot honom ökar?
2016-03-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Det är fascinerande hur mycket Trump kan prata utan att faktiskt säga något konkret. Att svamla i över en halvtimma är trots allt en bedrift.

Är det någon som svamlar är det du!
Trump säger massor med konkreta saker och talar dessutom över en timma utan manus. Det skulle du förmodligen inte klara mer än två minuter.
2016-03-03, 21:13
Medlem
Citat:
Sa han det i något sammanhang?

Trump har flera gånger tidigare sagt just det du säger, att USA lägger mer pengar på militären än alla andra.

Ja jag tror han vill framstå som strong on military bara. Det är en stor valvinnare i USA.. de älskar verkligen sin militär.

Sen tror jag, att om han menar depleted i form av om den är i position att genomföra storskaliga invasioner ifall det behövs, så har han nog rätt.
Man hade jättestora problem med att få personalen att räcka till under operationen i Irak. Samma militärer fick åka tillbaka om och om igen, 4, 5 till och med 6 vändor i Irak.

Så man behöver mer personal. Därför endel varnade för att värnplkten kunde återinföras, för att de hade stora problem med manskap. Pengar och utrustning har man ju dock gott om.

USA kan närsomhelst i vilken situation som helst föra offensivt krig. Under IRAK kriget hade man trupper hemma i USA som var ca 10 gånger starkare än truppen i Irak....USA är sjukt stora.

Och därför är den militärindustriella sektorn också ABNORM påverkan på förd politik.

Ett hangarfartyg kan ensamt föra krig mot och vinna över tex Sverige ( USA har 14 i aktiv tjänst, 30 i malpåse) etc etc etc
2016-03-03, 21:15
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Trump säger massor med konkreta saker och talar dessutom över en timma utan manus. Det skulle du förmodligen inte klara mer än två minuter.

hehe jag håller med han du citerar faktiskt.
Trump gillar att förenkla och berätta catch fraces som att "we will make america great again" och att we will win win so much och så vidare.
Han är konkret endast om några få saker.

Att han vill build a wall tex. Dock tvivlar jag inte på att han kan vara konkret, eller att han inte kan tillsätta rätt folk för att utforma en bra politik i varje enskild fråga senare.
Men att lyssna på hans tal är ärligt talat en plåga.
2016-03-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Han säger ju samma sak månad efter månad....har har sina stolpar -

I övrigt är alla hans tal exakt likadana - då behöver man inte lappar.

Ibland tittar han ner i sina anteckningar - och det är när han ska smutskasta en rival - och detaljer om denna rival.
2016-03-03, 21:19
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
USA kan närsomhelst i vilken situation som helst föra offensivt krig. Under IRAK kriget hade man trupper hemma i USA som var ca 10 gånger starkare än truppen i Irak....USA är sjukt stora.

Och därför är den militärindustriella sektorn också ABNORM påverkan på förd politik.

Ett hangarfartyg kan ensamt föra krig mot och vinna över tex Sverige ( USA har 14 i aktiv tjänst, 30 i malpåse) etc etc etc

Så varför hade man så stora problem att förse Invasionsstyrkan i Irak med personal? varför tvingades man sända tillbaka samma soldater om och om igen fast de ofta inte ville det?

Jag ser det du skriver, och du har ju rätt. Jag bara undrar varför det var ett sånt problem, när de som du säger har så väldigt många fler soldater än de de skickade till Irak.
2016-03-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Sheldon Adelson sponsrade Newt Gingrich kampanj med 20 miljoner dollar i presidentvalet 2012. Jag antar att det faktum står i strid med både ditt påstående om att judens makt skulle vara obefintlig och att Gingrich inte skulle vara hyperetablissemang. Jag tvivlar på att någon av dessa gubbar förhåller sig speciellt vänligt inställda till Trump en dag längre än någon är beredd att erbjuda dem något för att sluta vara det.

Hur tänker du? Är du över huvud taget medveten om att Gingrich inte blev presidentkandidat, att han aldrig var riktigt nära? Du beskriver själv hur Adelson är totalt maktlös. Sen säger du hur han har makt?
2016-03-03, 21:23
Medlem
Citat:
ok, ja det är ju inte omöjligt att jag hörde fel.
Menar du att secret service har gått in och förstärkt hans säkerhet nu när det ser ut som att han ska bli Republikanernas kandidat och ilskan mot honom ökar?

Ja det är korrekt, Secret Service skyddar numera Trump.

Cristie pratade om State police, och sin egen blygsamma säkerhet - samt att det inte var han som bestämde sin egen säkerhet ---det var "the police commisioner"

De lokala journalisterna ville få det till att Cristie brände en massa pengar på sin egen säkerhet. "tax money"
2016-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag skulle vara försiktig med att över huvud taget uttala mig om andras okunnighet och dumhet om jag med hull och hår precis hade svalt budskapet i en TV4-"dokumentär".
Det kan hända att han är sexist och rasist och andra saker, men ser inte hur det skulle skapa större risk för världskrig än riktigt krigstokiga Hillary. Vore jag amerikan hade jag förmodligen prioriterat annorlunda, men för mig är utrikespolitiken det avgörande. Är det inte det för dig?

Han har angripit Kina. han angriper Putin. Han skulle åstadkomma fullständigt kaos. Han vill bygga en mur till Mexico, stoppa muslimer m m m m.
Hans utrikespolitik skulle orsaka världskrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in