2016-03-01, 23:48
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ron Paul var ju Trumps raka motsats. En virrig, mesig och snäll gubbe. Dock teoretiskt briljant, och jag har ofta uppskattat hans skarpsynta analyser. Medan Trump är presidentmaterial, så är Ron Paul akademikermaterial. Jag skulle ha velat ha honom som handledare när jag doktorerade.

Trump klagar. med all rätt, på att alla amerikanska politiska ledare är jubelidioter som fattar noll om hur man förhandlar, och som ständigt blir överkörda och grundlurade av Kina, Mexiko, Saudiarabien osv. I det här avseendet skulle Ron Paul ha varit ännu värre än de andra. Han saknade fullständigt insikter om maktspelets natur, och skulle ha blivit ännu mer överkörd. Han var dock en stor stjärna på konstitution och rättsprinciper.

Ron Paul förhållningssätt till Islam/muslimer var att "de är arga på oss för att vi har varit dumma emot dem, så nu måste vi vara snälla istället". Trumps förhållningssätt är, ähum, väldigt annorlunda (även om de i flera praktiska ställningstaganden hamnar på samma sida gentemot Carl Bildts kompisar i det rabiata krigshetsaretablissemanget).

Den typen av principfasthet är precis lika hjärndött idiotisk som pacifism.
Ja, Paul och Trump var och är två helt olika typer av kandidater. Jag delar inte alls uppfattningen om problematiken med att vara principfast eller Ron Pauls approach mot omvärlden, men tänker att det här inte är rätt tråd för att fördjupa sig i en diskussion om Paul och Pauls politik.

Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Som tur är läser man väl inte Aftonhoran i Georgia, inte heller abbonerar man på TV4 i Alabama. Och jag har aldrig hört talas om någon som betalar tvlicens i NÄVJORK!
På en mer kuriosabetonad not kan man ju konstatera att det gör många i Sverige, där det säkert bor en och annan som kommer rösta i den primary som idag (och en vecka framåt) hålls för democrats abroad.
2016-03-01, 23:49
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Precis, jag visste inte hur jag skulle sätta honom rent politiskt så valde det idag mest neutrala av alla begrepp. Med andra ord, han kan förflytta sig mellan vänster och höger lite som han vill.
Är nog en hel del andra politiker som är lite bittra över det...själva har de partiprogram och partier att anpassa sig till och kan inte säga vad de vill.
2016-03-01, 23:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
¤Ta bort¤...

(det gällde demokraternas kandidat)
Det är väl fritt fram att diskutera demokraterna i tråden...? Alla inlägg behöver inte handla om Trump?
2016-03-01, 23:52
Medlem
NixYOs avatar
FOX har en sida om valet som kan komma att vara bra: http://www.foxnews.com/politics/elections/2016/primaries#
2016-03-01, 23:53
Medlem
Menveds avatar
Exit polling från Texas. Jag får nog fel i att Trump vinner. Går nog till Cruz trots allt.
Citat:
Two-thirds say they’d be satisfied with Sen. Cruz as the nominee, a high for him among all states in which we have exit polls – compared with nearly six in 10 for Rubio and less than half for Trump.
http://www.breitbart.com/big-government/2016/03/01/3189601/
2016-03-01, 23:53
Medlem
Matärgotts avatar
Haha Bernie verkar ha fest.. bilder från CNN inifrån hans "super-tuesday headquarters" visar hur alla bara skriker "Bernie! Bernie! Bernie!" Måste vara häftig känsla att komma ut på scenen när alla älskar en så mycket. Känns som Bernie och Trump har mycket gemensamt fast på var sin sida om havet.
2016-03-01, 23:55
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
VITA UNGA ARGA MÄN VET DU, VAR HAR MAN HÖRT DEN FÖRUT

Ja precis! BRUNA VINDAR FRÅN 30-TALET. Jävla äckelmedia alltså. Ska bli så skönt att vakna upp imorgon och förhoppningsvis läsa om Trumps framgångar
2016-03-01, 23:55
Medlem
ziracorns avatar
Karl Rove, den gamle strategen, yttrade sig för nåt dygn sedan. Kan inte citera, då åker jag väl på 800 miljarder dollar i skadestånd för gubben och hans familj. Han sa i alla fall att han skulle rösta PÅ HÄXAN, istället för TRUMP. Är det så jävla enkelt för NEO-CONS.? Tom Bill O,reilly på FOX är 50/50. Hannity på samma kanal är FÖR TRUMP!
2016-03-01, 23:59
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ron Paul var ju Trumps raka motsats. En virrig, mesig och snäll gubbe.

Ron Paul förhållningssätt till Islam/muslimer var att "de är arga på oss för att vi har varit dumma emot dem, så nu måste vi vara snälla istället".

Snäll måhända men varken virrig eller mesig enligt mig. Trots påhopp från både media och övriga kandidater under nomineringen vek inte RP ned sig utan stod för sina frihetliga principer.
Retoriskt var/är han dock Trumps totala motsats då han aldrig blir aggressiv oberoende av vilka påhopp han får.

Angående hans förhållningssätt till islam/muslim handlade det inte om vilka som är dumma och snälla utan om att lämna dem ifred i deras hemländer och låta dem och deras grannar reda ut sina problem utan att världspolisen USA skulle lägga sig i militärt så länge inte det amerikanska folket är hotat av dem på hemmaplan.

I en sund värld med resonerande och tänkande medborgare hade Ron Paul varit det självklara valet. Tyvärr är världen inte en sådan plats.

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Ja, Paul och Trump var och är två helt olika typer av kandidater. Jag delar inte alls uppfattningen om problematiken med att vara principfast eller Ron Pauls approach mot omvärlden, men tänker att det här inte är rätt tråd för att fördjupa sig i en diskussion om Paul och Pauls politik.

Helt rätt, jag ber om ursäkt för att jag förde in RP i tråden och ska (försöka) hålla mig ontopic framledes.
Tackar för dina intressanta kommentarer.
Senast redigerad av ZenoElia 2016-03-02 kl. 00:06.
2016-03-02, 00:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det är väl fritt fram att diskutera demokraterna i tråden...? Alla inlägg behöver inte handla om Trump?

Helt ok.., men trodde jag kommenterade något annat.

När det är sagt så tar nog fru Clinton det ifrån Sanders (tyvärr). Det bästa för ett Amerikanskt uppvaknande "i demokratins namn" vore : Trump vs. Sanders.

Så långt emot varandra så långt det går idag. Det skulle göra det gott för valdeltagandet som ju är svagt i USA.., tror det skulle göra det bättre när det börjar finnas reella val, istället för att alla skall trängas i mitten och mysa.

Men tar ändo årets valkampanj som ett hälsotecken för Amerika och resten av världen. Trump/Sanders rörelsen är nyttig !
2016-03-02, 00:04
Medlem
Neocon höken Robert Kagan ska stödja Hillary om Trump blir Republikanernas kandidat. Bröderna Kochs organisationer finansierar "Stop Trump". Etablissemangets NWO gäng börjar få kalla fötter. Trump den självfinansierade kandidaten som inte är beroende av div. intressen och inte ens behöver fjäska för AIPAC.
Varför kommer inte sådant fram i den svenska rapporteringen?

Tittar på SVT:s tidigare sändning, den äppelkindade USA "experten" Moberg håller på att spricka av glädje när han förutspår Hillary som POTUS.

Why they hate Trump
2016-03-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Karl Rove, den gamle strategen, yttrade sig för nåt dygn sedan. Kan inte citera, då åker jag väl på 800 miljarder dollar i skadestånd för gubben och hans familj. Han sa i alla fall att han skulle rösta PÅ HÄXAN, istället för TRUMP. Är det så jävla enkelt för NEO-CONS.? Tom Bill O,reilly på FOX är 50/50. Hannity på samma kanal är FÖR TRUMP!
Robert Kagan har gått ut i Washington Times artikel att ska stödja Hillary om Trump blir GOP kandidat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in