2016-03-01, 23:17
Medlem
baggebo1s avatar
Många "arga" väljare ute i Texas och Georgia (över 50%). Fler "missnöjda" i Virginia och Vermont (över 50%). Koppling mellan "ilska" och Trump. Iofs förmodligen mellan "missnöjdhet" och Trump också.
2016-03-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Många "arga" väljare ute i Texas och Georgia (över 50%). Fler "missnöjda" i Virginia och Vermont (över 50%). Koppling mellan "ilska" och Trump. Iofs förmodligen mellan "missnöjdhet" och Trump också.

VITA UNGA ARGA MÄN VET DU, VAR HAR MAN HÖRT DEN FÖRUT
2016-03-01, 23:21
Medlem
Salamans avatar
TV4: "70 % av de republikanska väljarna kan inte tänka sig att rösta på honom".

Men ändå får han 49 % i senaste pollen? Så jävla mycket skitsnack på TV4 att jag mår illa
2016-03-01, 23:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Handlar nog knappast så mycket de finansiella musklerna, som om att Trump på ett helt annat sätt spelar det populistiska spelet - utan att lägga någon värdering i det. Ron Paul hade en väldigt principfast, ideologisk utgångspunkt vilket kan vinna en skara starka anhängare i framförallt studentmiljöer och liknande, men inte de stora massorna. Trump har genom sin kampanj trovärdigt lyckats förmedla budskapet att han är redo att sätta amerikas och framförallt amerikanarnas intressen främst. Att han springer inte ärenden åt några donatorer, ideologier eller intressen. Han fångar vindarna av invandringsmotstånd, krigströtthet, islammotstånd osv, men han bryter också mot den neokonservativa hegemonin inom GOP på ett sätt som Paul inte skulle kunna.

Ron Paul var ju Trumps raka motsats. En virrig, mesig och snäll gubbe. Dock teoretiskt briljant, och jag har ofta uppskattat hans skarpsynta analyser. Medan Trump är presidentmaterial, så är Ron Paul akademikermaterial. Jag skulle ha velat ha honom som handledare när jag doktorerade.

Trump klagar. med all rätt, på att alla amerikanska politiska ledare är jubelidioter som fattar noll om hur man förhandlar, och som ständigt blir överkörda och grundlurade av Kina, Mexiko, Saudiarabien osv. I det här avseendet skulle Ron Paul ha varit ännu värre än de andra. Han saknade fullständigt insikter om maktspelets natur, och skulle ha blivit ännu mer överkörd. Han var dock en stor stjärna på konstitution och rättsprinciper.

Ron Paul förhållningssätt till Islam/muslimer var att "de är arga på oss för att vi har varit dumma emot dem, så nu måste vi vara snälla istället". Trumps förhållningssätt är, ähum, väldigt annorlunda (även om de i flera praktiska ställningstaganden hamnar på samma sida gentemot Carl Bildts kompisar i det rabiata krigshetsaretablissemanget).

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Trump är förvisso inte heller där en lika tydlig och principfast anti-interventionism som Paul var, det ligger lite i sakens natur, men förmodligen den bästa möjligheten på länge att få till en smärre revolution i frågan.

Den typen av principfasthet är precis lika hjärndött idiotisk som pacifism.
Medlem
MrSokratess avatar
Brukar bara ta semester på valnatten vanligtvis men i år blev det även inatt.
CNN all the way!
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salaman

Men ändå får han 49 % i senaste pollen? Så jävla mycket skitsnack på TV4 att jag mår illa

De har gått samma mattekurs som de på Novus som mäter SD i undersökningar.
2016-03-01, 23:27
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du har en poäng där, varför syns inte "anti-trump" mer i the polls, samt i de verkliga valresultaten!? Är de högljudda men inte "nåframma"? Igår i Georgia visste jag varken eller. De hörs tydligt, men SYNS dåligt. Jag är PRO Donald, btw.
2016-03-01, 23:29
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Freudiansk felsägning? 70% av de amerikanska väljarna låter rimligare men ändå väl kryddat
2016-03-01, 23:30
Medlem
gato12s avatar
Intressant att den blonda bimbon i CNN:s studio är Trump fantasten.
2016-03-01, 23:32
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Du har en poäng där, varför syns inte "anti-trump" mer i the polls, samt i de verkliga valresultaten!? Är de högljudda men inte "nåframma"? Igår i Georgia visste jag varken eller. De hörs tydligt, men SYNS dåligt. Jag är PRO Donald, btw.

Det är väl inget konstigt, PK-media vill skapa en anti-Trump stämning som inte existerar mer än hos rena antidemokrater och extremister.
2016-03-01, 23:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Vad är det i skillnaden mellan "kan tänka sig att rösta på" och att faktiskt rösta på, som du inte förstår?

Fast du har säkert 100% rätt i att det är skitsnack på TV4. Jag tittar inte ens...
2016-03-01, 23:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Det är väl inget konstigt, PK-media vill skapa en anti-Trump stämning som inte existerar mer än hos rena antidemokrater och extremister.
Haha!

Alla älskar Trump utom antidemokrater och extremister?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in