2016-03-01, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med en synlig kniv i NBs hand gick hon säkert fogligt med honom.
Jag tror denna kom med i bilden pga att Adriana snabbt backade ur situationen och sprang iväg dagen innan. Eftersom han slår till redan dagen efter så verkar han väldigt beslutsam pga misslyckandet.
Samma sätt med kontaktförsök (att luras till närkontakt) men förfinad metod.
Senast redigerad av develi 2016-03-01 kl. 21:26.
2016-03-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det gick inte fort, och risken att det skulle komma en bil, vars förare såg den synliga kniven var överhängande.

Han bestämde nog takten gissar jag. Det räckte att hon visste om kniven, han behövde inte vifta med den. Som sagt 30 sekunder ...
2016-03-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror denna kom med i bilden pga att Adriana snabbt backade ur situationen och sprang iväg dagen innan. Eftersom han slår till redan dagen efter så verkar han väldigt beslutsam pga misslyckandet.
Samma sätt med kontaktförsök (att luras till närkontakt) men förfinad metod.

Ja, han har förkastat "lock och pock-metoden" då den inte var framgångsrik dagen innan. Nu var det mer direkt på.
2016-03-01, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, han har förkastat "lock och pock-metoden" då den inte var framgångsrik dagen innan. Nu var det mer direkt på.
Jag är inte helt säker. Han hade kunnat slå till direkt med Adriana när hon visar med mobilen. Det här har nåt mer med hans fantasier att göra - vilket påverkar hans modus.
Jag anser att han är riktigt rubbad med andra ord och det handlar om ordet förslagenhet.

Däremot tror jag att det var en kniv med men han tar inte upp den direkt.
2016-03-01, 21:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag är inte helt säker. Han hade kunnat slå till direkt med Adriana när hon visar med mobilen. Det här har nåt mer med hans fantasier att göra - vilket påverkar hans modus.
Jag anser att han är riktigt rubbad med andra ord och det handlar om ordet förslagenhet.

Däremot tror jag att det var en kniv med men han tar inte upp den direkt.
Och varför gjorde han inte det?

Någon föreslog att han åkte hem på söndagen och hämtade en kniv, du håller alltså inte med.

Om han är riktigt rubbad hade en RPU kommit som ett brev på posten.
2016-03-01, 21:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Och varför gjorde han inte det?
Någon föreslog att han åkte hem på söndagen och hämtade en kniv, du håller alltså inte med.
Om han är riktigt rubbad hade en RPU kommit som ett brev på posten.
Med riktigt rubbad menas förslagenhet via fantasier - att han sexuellt fantiserat om och om igen om detta. Planerat ett viss förlopp som sträcker sig ända från att komma i kontakt med offret tills hon sen är stoppad i ett skåp.

Det är rätt rubbat va?

Tillägg:
Han hade kunnat klippa Adriana rätt av - hon står bredvid honom. Varför gör han inte detta?
Antingen är det en del av en fantasi (ska gå med till bilen) eller så vill han inte riskera att slå till direkt vid vägen.
Han hade kunnat göra som Rader - ta sig in i folks lägenheter. Han kunde ha slagit till på mer avsides platser eller plockat in offren via bilen som andra mördare (liftare). Han gör däremot som Bundy: flertal av offren skulle gå med till bilen (dagtid, offentlig plats) och om man tittar på Adriana som absolut är ett försök till att ta henne är det samma modus.
Jag tror att däremot på slutklämmen så tillåter han inte Lisa smita iväg som Adriana gjorde och en kniv kan finnas med denna dag.
Senast redigerad av develi 2016-03-01 kl. 22:01.
2016-03-01, 21:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Med riktigt rubbad menas förslagenhet via fantasier - att han sexuellt fantiserat om och om igen om detta. Planerat ett viss förlopp som sträcker sig ända från att komma i kontakt med offret tills hon sen är stoppad i ett skåp.

Det är rätt rubbat va?

Tillägg:
Han hade kunnat klippa Adriana rätt av - hon står bredvid honom. Varför gör han inte detta?
Antingen är det en del av en fantasi eller så vill han inte riskera att slå till direkt vid vägen.
Han hade kunnat göra som Rader - ta sig in i folks lägenheter. Han kunde ha slagit till på mer avsides platser eller plockat in offren via bilen som andra mördare (liftare). Han gör däremot som Bundy: flertal av offren skulle gå med till bilen och om man tittar på Adriana som absolut är ett försök till att ta henne är det samma modus.
Jag tror att däremot på slutklämmen så tillåter han inte Lisa smita iväg som Adriana gjorde och en kniv kan finnas med denna dag.
Jo, du kan fantisera om andras fantasier, det märker jag. Den enklaste förklaringen är att det är en östeuropeisk turist som vill hitta till Medelplana.
2016-03-01, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, du kan fantisera om andras fantasier, det märker jag. Den enklaste förklaringen är att det är en östeuropeisk turist som vill hitta till Medelplana.
Ja, det kan du tro. En kopia på en av AJs anställda som hon berättar redan den 8 juni och som är anledningen till att hon stannar.
Samt mest likt NB på foto. Hans bror ratar hon direkt.

NB "råkar" passera just där och då.

Nej du. Adriana låg så pyrt till som nån kan göra.
Senast redigerad av develi 2016-03-01 kl. 22:08.
2016-03-01, 22:05
Medlem
Grandiosos avatar
Man hade i inledningen på kvällens "Veckans brott" uppe till behandling det här med
skadestånd till brottsoffers anhöriga. Lisa Holm och Ida i Upplands Väsby nämndes därvid.
En lagändring önskas av herr Persson och antagligen fler med honom.
Så att inte det helt orimliga ska behöva fortsätta med att ett mänskligt liv värderas
till betydligt mindre än vad egendom gör. För så illa och oacceptabelt är det alltså nu
som sakerna ligger till.
2016-03-01, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, du kan fantisera om andras fantasier, det märker jag.
Nej. Eftersom jag anser att han är en sexualsadist med tanke på hur mordet ser ut, så har jag haft NB i åtanke när andra sådana absurda personer studeras. Därav även jämförelse gällande modus.
2016-03-01, 22:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja, det kan du tro. En kopia på en av AJs anställda som hon berättar redan den 8 juni och som är anledningen till att hon stannar.
Samt mest likt NB på foto. Hans bror ratar hon direkt.

NB "råkar" passera just där och då.

Nej du. Adriana låg så pyrt till som nån kan göra.
Undrar vad det var för bil han hade. Det var inte hans egen. Det kanske var den bilen som han forslade bort Lisa i, eftersom det inte fanns spår i hans egen.

Brorsan, som BS inte kan skilja från NB när de står bredvid varandra. NB, vars foto på löpsedlar och i tidningar Adriana har försökt, men naturligtvis inte har lyckats undvika att se, pekas ut. Några timmar innan incidenten vid kopplingsstationen ser hon NB, och tror att mannen är han. Men vem är det hon minns, NB eller mannen vid kopplingsstationen? Hur fungerar minnet egentligen? Hur trovärdig är hon?
2016-03-01, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Undrar vad det var för bil han hade. Det var inte hans egen. Det kanske var den bilen som han forslade bort Lisa i, eftersom det inte fanns spår i hans egen.
Brorsan, som BS inte kan skilja från NB när de står bredvid varandra. NB, vars foto på löpsedlar och i tidningar Adriana har försökt, men naturligtvis inte har lyckats undvika att se, pekas ut. Några timmar innan incidenten vid kopplingsstationen ser hon NB, och tror att mannen är han. Men vem är det hon minns, NB eller mannen vid kopplingsstationen? Hur fungerar minnet egentligen? Hur trovärdig är hon?
Sin egen och har förklarats med byggplast utlagt där bak. Inte den förste mördaren som fixat med detta, ej heller den siste. Detta är mer ett tecken på hans förslagenhet och planering och dess innan fantasi.

Det mest trovärdiga med Adriana är tidpunkten hon beskriver att det är en av AJs anställda:
8 juni.
NB hamnar i media efter gripandet. Han är den som avsatt 10 DNA på Lisa, brorsan ratad helt av Adriana vid fotokonfrontation.
Senast redigerad av develi 2016-03-01 kl. 22:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in