Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-01, 18:14
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Trumps dominans i primärvalen visar på hans starka ställning i det republikanska partiet, inte i väljarkåren i stort. Att gemene amerikan som inte bryr sig om valet förrän i november hellre röstar på en mellanmjölkskandidat som Rubio än Trump kan knappast vara förvånande.

Ja eller att han får folk att gå och rösta som i vanliga fall inte röstar, och dom verkar vara många. Kanske t.o.m tillräckligt många för att "rita om kartan" och ta segern.

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Strax dags för Columbus Ohio. Flyghangar igen tydligen.
https://youtu.be/LI8hJHK2Ojk

Halva nöjet är att läsa chatten måste jag säga

Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Jovisst, men detta speglas inte i opinionsundersökningarna.

Jag tror inte heller Trumps väljare är direkt intresserade av polls.
Senast redigerad av santacl 2016-03-01 kl. 18:21.
2016-03-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Ja eller att han får folk att gå och rösta som i vanliga fall inte röstar, och dom verkar vara många. Kanske t.o.m tillräckligt många för att "rita om kartan" och ta segern.
Jovisst, men detta speglas inte i opinionsundersökningarna.
2016-03-01, 18:35
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Halva nöjet är att läsa chatten måste jag säga
Trump + chatten är klockren kvällsunderhållning
2016-03-01, 18:49
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Men den intressanta frågan är vad Trumps senaste opinonsiffror är inför kvällens supertisdag? Hade varit intressant att se hur bra de stämmer överens med slutresultatet. De var helt fel för Iowa (vilket de dock varit förr).
The Donald lärde sig väl en del i IOWA vad gäller valdagen/fotfolk/volontärer. Dessutom var det ju en sk caucus. Går han segrande i alla utom Texas, MINNESOTA, VIRGINIA så är han fortfarande frontrunner by a lot. Kan t.o.m. loosa i Arkansas - its all about the delegates. Cruz kan ju INTE ta Florida (wiiner takes all). Rubio då? Jo, men han spelas ju ut av Cruz i Texas! Dessutom ligger han långt efter Trump i dagsläget, ( i sin homestate btw).
2016-03-01, 19:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Varför kampanjar Trump i Ohio idag egentligen? Det är ju inte en stat som går till val idag och det gränsar inte ens till en Super Tuesday State.
2016-03-01, 19:08
Medlem
JustZlatans avatar
Vad händer om man textar Trump till 88022, som det står på plakatet?
2016-03-01, 19:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför kampanjar Trump i Ohio idag egentligen? Det är ju inte en stat som går till val idag och det gränsar inte ens till en Super Tuesday State.

Har nog undrat över samma sak.., och mina 2 cents..

-Är nöjd med resultatet (privata polls över supertuesday)..

Sedan är det väl det att elektorerna är bara bundna över sin kandidat i första rundan, dvs om ej Trump vinner första rundan under partikonventet, så kan det bli typ Rubio..

Därför blir Ohio viktigare, den är ju en "winner takes all" stat.

(konspiratoriskt så att jag knappt vill själv tänka på det, men.. )
2016-03-01, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad händer om man textar Trump till 88022, som det står på plakatet?
Muren blir 1 cm högre

Jag tror att man då får instruktioner hur valet går till (registrering, datum och så vidare).
2016-03-01, 19:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har nog undrat över samma sak.., och mina 2 cents..

-Är nöjd med resultatet (privata polls över supertuesday)..

Sedan är det väl det att elektorerna är bara bundna över sin kandidat i första rundan, dvs om ej Trump vinner första rundan under partikonventet, så kan det bli typ Rubio..

Därför blir Ohio viktigare, den är ju en "winner takes all" stat.

(konspiratoriskt så att jag knappt vill själv tänka på det, men.. )

Du kan mycket väl ha rätt. Dessutom är det ju 11 stater för GOP och det är ju omöjligt att vara i alla den dagen. Det kanske har blivit mindre och mindre viktigt att vara ju i själva staten på valdagen. Bättre då att se till att få fina TV-bilder från en hangar
2016-03-01, 19:34
Medlem
Efter att ha sett kvällens rally i Columbus, Ohio, så måste jag säga att han känns lite... trött?
Men ändå, det är inte så konstigt, Trump har jobbat sjukt hårt sista tiden, lite som Åkesson innan valet 2014.

Men Ohio bjöd på några godbitar ikväll, "It´s love" och " I haven´t even started on Hillary!"

Donald Trump, USA´s och Europas sista hopp... Vem hade kunnat anat det för ett år sedan?

Äntligen glöder det där lilla ljuset långt bort i tunneln igen. Kanske kan vi vända världens galenskap till någonting positivt, och skapa en tillvaro som passar oss normala människor som harvar i mittfåran.

Tack Donald! Kärlek & respekt from Sweden.
2016-03-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Donald Trump, USA´s och Europas sista hopp... Vem hade kunnat anat det för ett år sedan?

Äntligen glöder det där lilla ljuset långt bort i tunneln igen. Kanske kan vi vända världens galenskap till någonting positivt, och skapa en tillvaro som passar oss normala människor som harvar i mittfåran.

Ja, det verkar som att folk i västvärlden börjar tröttna rejält på det politiska etablissemanget.
2016-03-01, 20:00
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Efter att ha sett kvällens rally i Columbus, Ohio, så måste jag säga att han känns lite... trött?
Men ändå, det är inte så konstigt, Trump har jobbat sjukt hårt sista tiden, lite som Åkesson innan valet 2014.

Men Ohio bjöd på några godbitar ikväll, "It´s love" och " I haven´t even started on Hillary!"

Precis som du säger känns han lite utsliten, men han borde väl vara van att arbeta i ett högt tempo? Har han någon psykolog att prata med? Vill inte att han ska gå in i väggen nu när det är som viktigast att vara på tårna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in