Citat:
Ursprungligen postat av
Infernalisk
Tack igen. Tror jag blir tokig om vi inte hittar någon handlingskraftig part snart.
Helt vansinnigt hur det får gå till när det är en minderårig det gäller.
Och man kan verkligen se hur socialtjänsten är en skyddad verksamhet som knappt kan kritiseras och svara för sina brister.
När man läser det du skriver kan man tro att ingen gör något.
Men de människor som jobbar med henne ska ha både utbildning o erfarenhet.
O då kommer vi till deras försvar.
Till att börja med hoppas jag inte du röstat på Alliansen då de genom 8 års vanstyre förstört psykvården för unga. Men våra plånböcker är fetare.
Med andra ord saknas resurser.
Det du beskriver om din syster var ett fenomen som började bland unga för ca 15 år sedan. Soc o BUP jobbade arselet med dessa barn utan resultat.
I dag vet man bättre. Man vet av erfarenhet att man bara kan vänta ut barnen. Att placera dem i fosterfamilj hjälper inte.
Nackdelen är att dessa barn tappar allt o får en katastrofal start på vuxenlivet.
Detta får vi leva med då det som jag tidigare skrev om så vill inte svensken betala vad det kostar o då skiter myndigheterna i omöjliga fall.
Nu är ju alla personer individer o det som funkar på den ene kanske inte funkar på den andre. Det är detta som gör psykologi så intressant.
Därför ger jag dig mitt stöd att gå vidare över huvudet på SOC o BUP då en LVU iaf inte försämrar.