2016-03-01, 14:37
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det brukar krypa fram ändå, i det där fallet finns det bara två personer som sitter på sanningen och det är sjunnesson själv och hans anonyma tipsare.

Jag antar att tipsaren också gick under kod 291?
Den uppgiften finns inte att få bekräftad någonstans öht nämligen.
Tipsaren var ju personal från energibolaget som besökt stället.
Min poäng är alltså att vi inte alls vet om JS ljög, utan att det mycket väl kan ha handlat om den numera kända mörkläggningen beordrad av polischef Dan Eliasson.
Citera
2016-03-01, 14:37
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Det ska ha funnits spår från däcket på foten.

– Men det är svårt att bevisa att det skulle vara uppsåtligt. Ungdomarna var inte kvar. Och det är ju vi som ska bevisa det, säger Lars Byström, pressinformatör vid Stockholmspolisen till SvD.
Att betrakta händelsen som smitning tycker han är långsökt.

– Det är inte säkert att man märker att man kör över något, säger han.

Citat:
Sjunnesson säger till SVT att tv-teamet blev omringat av en grupp maskerade män. Två ur teamet ska då enligt Sjunnesson ha blivit slagna i ansiktet. Men polisen känner inte till något om detta, och har lagt ned anmälan direkt. Polisen har inte ens pratat med ungdomarna som enligt tv-teamet attackerat dem.

http://www.svd.se/polisen-utreder-inte-omskrivet-brak-i-rinkeby
Citera
2016-03-01, 14:38
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Det channel 9 säger är detta:
Det står ju "only provided basic details", samtidigt så går de ut med att avpixlats artikel var just "accurate".

Hade det inte gått till så som avpixlat/sjunnesson skrev så hade de ju givetvis inte sagt att deras(avpixlats) artikel var just "accurate" - exakt/precis.
Citera
2016-03-01, 14:39
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Så då fanns det alltså ett legitimt skäl att gå till angrepp?

Du menar att blattegängen i valfri förort rent generellt är mindre främlingsfientliga
än avpixlat och Sjunne?

Eller menar du bara att det är "rätt sorts" främlingsfientlighet blattarna med all
tydlighet visar?
Citera
2016-03-01, 14:43
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du menar att blattegängen i valfri förort rent generellt är mindre främlingsfientliga
än avpixlat och Sjunne?

Eller menar du bara att det är "rätt sorts" främlingsfientlighet blattarna med all
tydlighet visar?
Jag gjorde en analys av SVT:s artikel.
Citera
2016-03-01, 14:44
Medlem
Citat:
Tipsaren var ju personal från energibolaget som besökt stället.
Min poäng är alltså att vi inte alls vet om JS ljög, utan att det mycket väl kan ha handlat om den numera kända mörkläggningen beordrad av polischef Dan Eliasson.
Jag är inte direkt den enda som ifrågasätter sjunnessons sanningshalt:

Citat:
UPPDATERING Vår artikel om att en vapengömma hittats vid ett asylboende i Jämtland har väckt stor uppmärksamhet. Dels för att det är en fruktansvärd nyhet om vapenlager bland asylsökande, dels för att vi är ensamma om den, dels för att uppgifterna ifrågasätts.

Bland de mer seriösa kritikerna finns dels Avpixlats kommentatorer, dels Flashbackare. Till de mindre seriösa hör Östersunds-Postens ledarskribent Marcus Persson.
http://avpixlat.info/2015/11/05/uppdatering-angaende-hittad-vapengomma-vid-asylboende/

Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det står ju "only provided basic details", samtidigt så går de ut med att avpixlats artikel var just "accurate".

Hade det inte gått till så som avpixlat/sjunnesson skrev så hade de ju givetvis inte sagt att deras(avpixlats) artikel var just "accurate" - exakt/precis.

Förvisso, frågan är om de vet vad de bekräftar.

Jag misstror inte att det jan sjunnesson påstår kan hända, jag vet att det inte är särskilt ovanligt i rinkeby. Dock så tror jag inte ett ord på sjunnessons story om vad som har hänt.
Citera
2016-03-01, 14:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherMouzone
Vad är Avpixlat? En anti-muslimsk sida, förväntar de sig öppna armar när de åker till Rinkeby?
Fast finns det nånting som säger att Sjunnesson höll i en stor skylt som det stod Avpixlat eller SD på? Jag har ingen aning om hur Sjunneson ser ut, varför skulle random lokalgangster i Rinkeby ha det?

En filmkamera, däremot, vet random lokalgangster mycket väl hur den ser ut.
Citera
2016-03-01, 14:48
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Jag misstror inte att det jan sjunnesson påstår kan hända, jag vet att det inte är särskilt ovanligt i rinkeby. Dock så tror jag inte ett ord på sjunnessons story om vad som har hänt.
Men du kan inte säga att JS är "känd för att ljuga", när det inte finns belägg för detta.
Citera
2016-03-01, 14:50
Medlem
Citat:
Men du kan inte säga att JS är "känd för att ljuga", när det inte finns belägg för detta.

Okej, han är känd för att påstå saker utan minsta bevis.
Citera
2016-03-01, 14:51
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Jag är inte direkt den enda som ifrågasätter sjunnessons sanningshalt:

http://avpixlat.info/2015/11/05/uppdatering-angaende-hittad-vapengomma-vid-asylboende/

Förvisso, frågan är om de vet vad de bekräftar.

Herregud vad du försöker slingra dig och främja din hatkampanj mot Sjunnesson trots att du fått dina misstankar dementerade rakt av från berörda parter. Om Sjunnesson förskönar eller ej spelar mindre roll, det som hände är bekräftat och det är inte för att kamera-teamet är i ett förvirrat tillstånd. Du har helt enkelt fel.

Sprid du dina 100 länkar (om ett och samma fall) där ingen lögn har bevisats utan bara det vanliga att Polisen inte har någon koll när det gäller asylbrott, det får dig bara att se väldigt patetisk ut.
Citera
2016-03-01, 14:54
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
http://www.svd.se/polisen-utreder-inte-omskrivet-brak-i-rinkeby

Ahhh äntligen lite adekvat polisarbete. Och det är ju sant. Det är inte alltid man märker
när man kör över någons fot. Eller när man råkar skära lite med kniven i någon..
Eller kanske bara råååååkar trycka av en pistol.. Och huxflux så STOD det ju någon
där ivägen. Kan man ju inte veta heller.

Bäst att lägga allt i 291-högen. Cirkulera.. Inget har hänt.. "orderhögen" är ju redan
full som det är, hö hö hö.
Citera
2016-03-01, 15:01
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Jag gjorde en analys av SVT:s artikel.

Jo jag insåg detta en smula för sent.

My bad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera