Citat:
Ursprungligen postat av
Jimmywiththeak47
Real Madrids ytterforwards lägger inte in arbetet som krävs.
De kan inte göra sin gubbe
De spelar inte brett för att göra mer spelyta
De hjälper inte i defensiven
De pressar inte och vinner sällan tillbaka bollen.
Tycker Ronaldo är en av de ansvariga i det och han ska vara en äldre ledarfigur i laget. Men han brukar bli pressad av media då han ofta bjuder på dumma kommentarer.
Sedan har James gått ned i kvalite och Bale har skadebekymmer.
Att Real blir farligare i CL just för att det är det enda som de kan spela för köper jag inte. Krävs en hel del från det laget just nu. Ser minst fyra lag som favoriter mot Real.
Bra analys. Real saknar verkligen ett grundspel; att kunna föra matcherna menar jag då. Perez hade kunnat plocka in Klopp som hade varit perfekt. Men istället väljer fetknoppen Benitez.
Jag tror vi i ärlighetens namn skall glömma bort titlar nästa säsong också med tanke på transferförbudet. Låt Zidane bygga ett grundspel vilket jag tror han är kapabel till, sen efter det måste man köpa åtminstone två spelare som är duktiga en mot en. Hade gärna sett Ben Arfa/Mahrez som joker på bänken och Reus/Hazard som startspelare.
Man har ju verkligen insett hur viktigt det är med spelare som är duktiga en mot en. Kolla Barcelona; trots att de hade Messi och Neymar som duo så gick de titellösa. Men Suarez gjorde verkligen skillnaden som sista biten i pusslet. Real saknar två bitar just nu.