2016-02-28, 00:47
Medlem
Real Madrids ytterforwards lägger inte in arbetet som krävs.
De kan inte göra sin gubbe
De spelar inte brett för att göra mer spelyta
De hjälper inte i defensiven
De pressar inte och vinner sällan tillbaka bollen.
Tycker Ronaldo är en av de ansvariga i det och han ska vara en äldre ledarfigur i laget. Men han brukar bli pressad av media då han ofta bjuder på dumma kommentarer.

Sedan har James gått ned i kvalite och Bale har skadebekymmer.

Att Real blir farligare i CL just för att det är det enda som de kan spela för köper jag inte. Krävs en hel del från det laget just nu. Ser minst fyra lag som favoriter mot Real.
Citera
2016-02-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Real Madrids ytterforwards lägger inte in arbetet som krävs.
De kan inte göra sin gubbe
De spelar inte brett för att göra mer spelyta
De hjälper inte i defensiven
De pressar inte och vinner sällan tillbaka bollen.
Tycker Ronaldo är en av de ansvariga i det och han ska vara en äldre ledarfigur i laget. Men han brukar bli pressad av media då han ofta bjuder på dumma kommentarer.

Sedan har James gått ned i kvalite och Bale har skadebekymmer.

Att Real blir farligare i CL just för att det är det enda som de kan spela för köper jag inte. Krävs en hel del från det laget just nu. Ser minst fyra lag som favoriter mot Real.

Bra analys. Real saknar verkligen ett grundspel; att kunna föra matcherna menar jag då. Perez hade kunnat plocka in Klopp som hade varit perfekt. Men istället väljer fetknoppen Benitez.

Jag tror vi i ärlighetens namn skall glömma bort titlar nästa säsong också med tanke på transferförbudet. Låt Zidane bygga ett grundspel vilket jag tror han är kapabel till, sen efter det måste man köpa åtminstone två spelare som är duktiga en mot en. Hade gärna sett Ben Arfa/Mahrez som joker på bänken och Reus/Hazard som startspelare.

Man har ju verkligen insett hur viktigt det är med spelare som är duktiga en mot en. Kolla Barcelona; trots att de hade Messi och Neymar som duo så gick de titellösa. Men Suarez gjorde verkligen skillnaden som sista biten i pusslet. Real saknar två bitar just nu.
Citera
2016-02-28, 14:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Bra analys. Real saknar verkligen ett grundspel; att kunna föra matcherna menar jag då. Perez hade kunnat plocka in Klopp som hade varit perfekt. Men istället väljer fetknoppen Benitez.

Jag tror vi i ärlighetens namn skall glömma bort titlar nästa säsong också med tanke på transferförbudet. Låt Zidane bygga ett grundspel vilket jag tror han är kapabel till, sen efter det måste man köpa åtminstone två spelare som är duktiga en mot en. Hade gärna sett Ben Arfa/Mahrez som joker på bänken och Reus/Hazard som startspelare.

Man har ju verkligen insett hur viktigt det är med spelare som är duktiga en mot en. Kolla Barcelona; trots att de hade Messi och Neymar som duo så gick de titellösa. Men Suarez gjorde verkligen skillnaden som sista biten i pusslet. Real saknar två bitar just nu.
Real hade mått bra av inte värva på ett eller två fönster. Låt Zidane bygga det som finns..och ha inga övedrivna krav på titlar.
Citera
2016-02-28, 17:56
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Real hade mått bra av inte värva på ett eller två fönster. Låt Zidane bygga det som finns..och ha inga övedrivna krav på titlar.

Om något så lär de värva mer än någonsin inför förbudet
Citera
2016-02-28, 19:02
Medlem
Cambijaos avatar
Måste vara helt omöjligt att vara försvarare i Real Madrid. Ramos och Varane får konstant jobba i sin ensamhet för att bära upp laget. Krävs någon bättre balansspelare.

Sen kan Ronaldo dra något gammalt över sig. Han var sämst i Real Madrid och har ändå magen att klaga på andra. Jävla fjant. Såklart ska man få vara sur över en derbyförlust men absolut inte hänga ut sina medspelare. Hoppas Zidane bänkar honom tills nästa match. Även fast det aldrig kommer hända.

Detta börja likna slutet av Perez föregående era.
Citera
2016-02-28, 20:56
Medlem
På tal om Perez, finns det någonting han ens är bra på nuförtiden?

Han var alltid bäst på att värva de största namnen men jag tycker ärligt talat Barcelona klår oss på den fronten nu. Namn som Zlatan, Neymar och Suarez är helt klart tyngre namn än Bale, Ronaldo och Kaka. Lägg till att han sålt spelare som Robben, Di Maria och Özil. Tänk om Real hade haft alla dom kvar i truppen.

Ekonomi är han dock bra på. Men Real har alltid legat i toppen när det gäller ekonomi. Möjligtvis slagna av Bayern då eftersom de är skuldfria i princip.

Ja, han är en intelligent person som hör hemma i byggbranschen och näringslivet men han är oförmögen till att leda en fotbollsklubb. Det värsta är att han aldrig kommer avgå. Vad krävs egentligen för att någon skall få ställa upp i presidentvalet? det är väl mer eller mindre omöjligt om jag förstått det rätt.
Citera
2016-02-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, han är en intelligent person som hör hemma i byggbranschen och näringslivet men han är oförmögen till att leda en fotbollsklubb. Det värsta är att han aldrig kommer avgå. Vad krävs egentligen för att någon skall få ställa upp i presidentvalet? det är väl mer eller mindre omöjligt om jag förstått det rätt.

Precis, Florentino kommer ta med sig klubben till graven. Men som sagt, nu borde eran i vanliga fall vara slut. Real har väl snittat typ 5 ligatitlar sedan 50-talet och hur många har man under 2010-talet? Noll va? Även om klubben fortfarande är störst och vackrast är den inte längre bäst - även om Florentino antagligen tycker det.

Edit: En ligatitel har de visst under 10-talet.
Senast redigerad av Riven-Ost 2016-02-28 kl. 22:55.
Citera
2016-02-29, 02:54
Medlem
foool13s avatar
Väldigt bra match mellan Barca och Sevilla, och Sevilla är definitivt tillbaka among the big boys.. tveksamt om de hinner ikapp Villareal till en CL plats dock.. VR går ju som tåget nu och det är väldigt långt upp och krävs nog att VR nästan kollapsar, och de lär de väl knappast göra med det armstarka försvaret de har.. Därför tror jag att Sevilla kommer att satsa stenhårt på Europa League för att försöka få en CL plats den vägen.. de förbannar sig nog nu över den usla ligastarten de hade..
Citera
2016-02-29, 16:19
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Väldigt bra match mellan Barca och Sevilla, och Sevilla är definitivt tillbaka among the big boys.. tveksamt om de hinner ikapp Villareal till en CL plats dock.. VR går ju som tåget nu och det är väldigt långt upp och krävs nog att VR nästan kollapsar, och de lär de väl knappast göra med det armstarka försvaret de har.. Därför tror jag att Sevilla kommer att satsa stenhårt på Europa League för att försöka få en CL plats den vägen.. de förbannar sig nog nu över den usla ligastarten de hade..
Det som är mest häpnadsväckande är att Sevilla inte har en enda bortavinst den här säsongen i ligan och ändå ligger så pass högt upp. Sevilla gjorde mig besviken i årets CL därför hoppas jag att Villarreal kniper platsen i år för att se om de lyckas bättre. Sevilla får gärna vinna Europa League och komma in via den vägen.
Citera
2016-02-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Det som är mest häpnadsväckande är att Sevilla inte har en enda bortavinst den här säsongen i ligan och ändå ligger så pass högt upp. Sevilla gjorde mig besviken i årets CL därför hoppas jag att Villarreal kniper platsen i år för att se om de lyckas bättre. Sevilla får gärna vinna Europa League och komma in via den vägen.

Sevilla har inte lyckats ersätta Carlos Bacca, Llorente har floppat hittills. Med en bättre anfallare hade de varit med i Champions League racet, nu är det tveksamt om de ens tar en EL plats.
Citera
2016-02-29, 19:00
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Sevilla har inte lyckats ersätta Carlos Bacca, Llorente har floppat hittills. Med en bättre anfallare hade de varit med i Champions League racet, nu är det tveksamt om de ens tar en EL plats.
Det är för mig en gåta att Bacca hellre ville gå till Milan än att vara kvar och spela Champions League med Sevilla. Vad lockade Milan med egentligen?
Citera
2016-02-29, 19:35
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Det är för mig en gåta att Bacca hellre ville gå till Milan än att vara kvar och spela Champions League med Sevilla. Vad lockade Milan med egentligen?
Hade du hellre spelat i Sevilla än Barcelona om Barcelona var i Milans sits?

Underskatta inte barndomsdrömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in