2016-02-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Han skrev det själv.

Man kan ju undra varför det kom så snabbt och oförberett - han skriver även att han inte hunnit berätta för släkt och vänner innan.

Min gissning är att han i själva verket inte lämnade så mycket uppgifter om nazister utan mer om vänsteraktivister. SÄPO kanske tom fick det att låta som om han jobbade mot nazisterna men ville samtidigt ha lite info om vänsteraktivisterna.

Att det kom så plötsligt gissar jag beror på att han vet att det kommer komma ut förr eller senare och då är det bättre att själv först få ut en tillrättalagd bild om vad som egentligen hände. Det kan vara så att någon eller några visste om det - typ närma vän eller så och nu har denna vänskap skurit sig.

Det hela låter så absurt.

Om SÄPO vill spionera på t ex vänsteraktivister så rekryterar de inte nazist-spioner.
Citera
2016-02-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jag tycker nästan synd om Wåg. Han representerar förvisso en vrickad ideologi och har begått låga handlingar, men att jobba med en av allt att döma fullfjädrad idiot som Fredriksson som nu dessutom visar sig vara informatör liknar en form av straff.

RG ser mer och mer ut att ha passerat zenit. Vem vet, snart kanske deras beskyddare börjar ta sina etablissemangshänder ifrån dem och då kan det bli riktigt otrevligt.
Skulle inte bli förvånad om även Wåg jobbar åt SÄPO, Jag skulle verkligen undvika honom i fortsättningen om jag var en vänsterextremist.
Citera
2016-02-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dums44
Skulle inte bli förvånad om även Wåg jobbar åt SÄPO, Jag skulle verkligen undvika honom i fortsättningen om jag var en vänsterextremist.

Vi får hoppas att han får stryk av sina "egna". Typisk vänsterextremist. Uppväxt i ett övre medelklass hem och har fått för sig att han är någon arbetare. Säljer ut sina "kamrater" för en fet lön.
Han lever inte som han lär. Men det stämmer in på majoriteten av "antifascister".
Citera
2016-02-29, 11:53
Medlem
meganegerdases avatar
SÄPOs egen Peter Rätz alltså, spännande! Själv är jag övertygad om att vänstern innehåller massa infiltratörer, det kan omöjligt vara så många som på riktigt fortf tror på käbblet om refugees welcome o allt det där..
Citera
2016-02-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
SÄPOs egen Peter Rätz alltså, spännande! Själv är jag övertygad om att vänstern innehåller massa infiltratörer, det kan omöjligt vara så många som på riktigt fortf tror på käbblet om refugees welcome o allt det där..
När extremistvänstern till slut imploderar kommer vi få åtnjuta ett sällan skådat fyrverkeri. Då blir det åka av. Spännande tider.
Citera
2016-02-29, 12:02
Medlem
jugbandbluess avatar
well played, säpo

hoppas han golat på folk med fallhöjd
Citera
2016-02-29, 12:11
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Känns inte helt troligt att Säpo skulle ha en person MF på avlöningslistan. Han saknar nog de kvaliteter man eftersträvar för att ha som anställd. Har svårt att se HR på Säpo släppa igenom MF av alla på extermvänster falangen.

Troligen är det mer Säpo som har haft en hållhake på MF som tvingats att utföra vissa tjänster åt Säpo - dvs han är en golare.

självklart är det så. personer som MF är livrädda för kåken till att börja med. bara det kan gjort honom till informatör/UG, och något annat har han givetvis inte varit
Citera
2016-02-29, 12:17
Medlem
Eoppoyzs avatar
Efter detta får man hoppas att alla inom terrororganisationer såsom AFA, RG, RF, Expo etc får fängelse. Säpo bör ha tillräckligt mycket bevis för att kunna bura in alla flera gånger om.
Citera
2016-02-29, 12:22
Medlem
caecos avatar
Givetvis har han främst lämnat uppgifter om AFA. Inte fan skulle man rekrytera en från SMR för att ge information om AFA. Blir kul att se hur detta fortsätter.
Citera
2016-02-29, 12:23
Medlem
Kring SÄPOs infiltratörer har jag inga illusioner. Jag utgår från att de finns i nästan alla "hemliga och slutna" grupper. På Flashback också.

Även om riksdagen ibland försöker begränsa SÄPOs möjligheter att infiltrera så finns SÄPO också närvarande i större, mer öppna och mer etablerade organisationer.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17016237.ab

Både SÄPO och den vanliga polisen arbetar ständigt med att värva informatörer och infiltratörer.

Jag tror inte media är intresserade av specifika fall om det inte handlar om att infiltrationen sker mot tex amnesty, miljöpartiet, sverigedemokraterna eller liknande.

Media är för dåliga på att granska SÄPO. Jag inser att det är ett jättejobb att göra det och att förmodligen ingen redaktion är beredda att ha tillräckligt med journalister avdelade för att göra det, men ändå....

SÄPO är förmodligen fortfarande bättre på att granska journalister än tvärtom
"Det måste du förstå att likaväl som journalisterna granskar Säpo måste vi granska er." sa en tidigare SÄPO-chef
http://www.dn.se/arkiv/nyheter/sapo-gick-vid-sidan-av-lagen-goran-elwin-uppgifter-lamnades
Citera
2016-02-29, 12:27
Medlem
Drozds avatar
Kan han sälja stjärten till Bonniers och Aschberg, varför inte även till Säpo? Hans politiska övertygelser ska man inte ta på för stort allvar, han hade lika gärna kunnat kravalla med fotbollshuliganer eller nynazister, det har med hans personlighetsstörning och inte med politik att göra.

Hoppas det här leder till osämja och splittring i Researchgruppen.
Citera
2016-02-29, 12:30
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
well played, säpo

hoppas han golat på folk med fallhöjd

Jag skulle snarare formulera mig:

Undrar vilka personer med fallhöjd han golat på, och vad han sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in