• 1
  • 2
2003-10-24, 14:01
Medlem
Fonuss avatar
Vet ni att den gamle TV-profilen Lennart Hyland internt innom Sveriges Television gick under namnet Pi. Detta beror p att en gng nr polisen hittade Hyland sovande i sin bil i ett dike och sedemera grep honom fr rattfylleri s tog dom frsts ett blodprov.
Det visade sig att Hylands promille var 3,14.
Citera
2003-10-24, 16:35
Medlem
Ralfons avatar
Intressant, men sant?
Citera
2003-10-24, 17:32
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Intressant, men sant?

Anar Fonus en viss sarkasm? Ok kanske inte vrldens roligaste historia, men den r faktiskt sann.
Citera
2003-10-24, 19:19
Medlem
Jo den har man hrt fr lnge sedan, sanningshalten nja han torska fr rattfylla och satt inne fr det. Var p behandlingshem ocks. Om det var 3.14 eller 2.7 so what

Men till enn annan historia med farbror Lennart

Han satt o kte bil hem mot lilla Trans efter en hrd helg i Stockholm.

I hjd med Jrna tog han upp en lifterska, nr de hade kt en strcka s vill han grna ha lite utbyte av sitt resesllskap.

S han plocka fram apparaten och sade till tjejen att han hette Lennart Hyland och ville ha lite behandling.

Hon bjde sig snabbt ned tog tag i apparaten och frde den mot sin mun

och sa - O sen vill jag hlsa till min mamma och pappa som bor i boxholm

:mad:
Citera
2003-10-24, 19:58
Medlem
nyfikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceratos
Jo den har man hrt fr lnge sedan, sanningshalten nja han torska fr rattfylla och satt inne fr det. Var p behandlingshem ocks. Om det var 3.14 eller 2.7 so what

I hjd med Jrna tog han upp en lifterska, nr de hade kt en strcka s vill han grna ha lite utbyte av sitt resesllskap.

S han plocka fram apparaten och sade till tjejen att han hette Lennart Hyland och ville ha lite behandling.

Han skall ju ha haft en jttesnorre, "en av dom viktigaste pusselbitarna i mysteriet Hyland r det att han hade en halvmetersballe", fr att tala med Killinggnget.
Citera
2003-10-24, 20:56
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceratos

Hahahaha, den var skoj, varfr mad?
Citera
2003-10-24, 21:11
Medlem
Ralfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonus
Anar Fonus en viss sarkasm? Ok kanske inte vrldens roligaste historia, men den r faktiskt sann.
Njr, bara undrade om det var sant mest
Citera
2003-10-25, 00:33
Medlem
unikums avatar
Avlider man inte med 3,14 ?
Citera
2003-10-25, 13:36
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Avlider man inte med 3,14 ?

Ja, i normala fall dr man vid ca 3 promille. Lelle var vl hrdad
Men jag mste insistera p att karln faktiskt hade 3,14!
Citera
2003-10-27, 09:20
Medlem
Redan cirka 0,3 promille etanol i blodet pverkar dock negativt aktiviteter som krver god finmotorik, t.ex. maskinskrivning. Med kande koncentrationer pverkas andra cerebrala centra, vilket leder till bl.a. sluddrigt tal och ostadig gng. Koncentrationer p 2?3,5 promille innebr vanligen medvetandesnkning, ibland koma. Vid hga koncentrationer (ver ca 3,5 promille) hmmas ven basala hjrncentra med risk fr respirationsparalys.

Kroniska alkoholmissbrukare kan ofta utfra komplicerade aktiviteter vid koncentrationer, dr en alkoholovan person r starkt vakenhetssnkt. Slunda r det inte ovanligt att kroniska alkoholister kr bil trots etanolkoncentrationer verstigande 3 promille.

Den anekdotiskt hgsta blodetanolkoncentration en person verlevt r 15 promille

Se p sidan
http://www4.medfak.lu.se/avd/exjobb/...ner/index.php3
Citera
2007-01-06, 02:49
Medlem
r frn trans s ja kan bekrfta det om Pi..punkbandet rvsvett(transband) gjorde 2 ltar om han,lennart var en jordgubbe o gubben Pi.. sen var en jvla skitstvel som inte ville betala fr sig i affer..
Citera
2007-01-06, 23:26
Medlem
unikums avatar
Det r nstan vrt ett pris att svara i en drygt 3 r gammal trd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in