2016-02-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
X
Vad hände med bostadskön? Har flytingar alltid företräde numera?

Där jag bor finns det överflöd av lägenheter, de flesta ute i byarna (1-3 mil från centrum) och dit försöker kommunala hyresbolaget få våra svenska ungdomar att flytta.
De finaste lägenheterna i centrum bebos mest av personer med utländsk härkomst.

Men det är bara min hyresvärd som hyr ut till Migrationsverket, till personer som inte ännu vet om de får stanna eller inte.
Citera
2016-02-28, 19:50
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Tror det finns många i liknande situation landet över. Ett exempel från min gamla hemstad: Äldre klassisk kåk som många i staden haft en koppling till totalrenoveras. Prislappen blir dyr, inte alla lägenheter får någon hyresgäst. Värden fyller då på med invandrare. Första orostecknet är att utemöblerna flyttas runt och/eller försvinner helt. Sedan utbryter traditionellt blattekaos och de svenska hyresgästerna flyr en och en. I nuläget bor det bara invandrare i kåken, som alltså har ett av samhällets högsta hyror. Undrar hur länge svensken står ut med att bli behandlad på det här viset...
Citera
2016-02-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Finns det mer information om detta så kanske en tråd om detta vore passande då detta och ännu mer liknande problem kommer blomma ut i soptipp Sverige.
På rapport var det ett inslag idag om en man som har TBC. Han ville vara anonym p.g.a det är en smittosam sjukdom.
Citera
2016-02-28, 20:15
Medlem
Jag bor i gamla hus som är gamla betongblockar. Helt ok område och hus dock. Bodde här i 9 år utan att höra ett knyst från grannarna. Bor på bottenvåning. Nu verkar det bo migranter här i åtminstone 2 lägenheter, tror det är Afghaner.

Jag förstår inte hur man kan föra så mycket oväsen. Jag förstår inte hur man aldrig är tyst och lugn i sin lägenhet. Det är alltid gap, tjöt, skriv och skratt på obscena nivåer. Helt sjukt.

SD 2014.
SD 2018 - Lita inte på M's kappvändning.
Citera
2016-02-28, 20:33
Medlem
moraltanten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livias
Tyckte att jag valde det parti i Alliansen som var minst för invandring.
Ville för allt i världen inte att Löfven skulle bli statsminister med hjälp av MP, därav mitt val av KD 2014 ...

Hahaha alliansen som var minst för invandring

Ja det var klyftigt och inte alls naivt av dig.

https://www.youtube.com/watch?v=bkfN2uqWsxk

Och således baserat på ditt val så borde du vara solidarisk och öppna ditt hjärta.
Senast redigerad av moraltanten88 2016-02-28 kl. 20:36.
Citera
2016-02-28, 22:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Inga problem med vägglöss och kackerlackor än? Det brukar väl ta en stund innan de spridit sig till grannlägenheterna.

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.4228738-larm-om-vaggloss-pa-vallas-flyktingboende
[url]http://sverigesradio.se/sida/
artikel.aspx?
programid=78&artikel=5939935[
/url]

..dom har väl redan flyttat in..?
Citera
2016-02-28, 22:11
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Det är såhär det ser ut numera tyvärr.
För svenskar råder det bostadsbrist men för flyktingar går det minsann att vaska fram lägenheter. Gratis dessutom.

Min kommun beslagtar lägenheter som blir tomma för att kunna inhysa flyktingar. Det är inte så att det är svårt att hyra ut lägenheter i kommunen, den är hyffsat attraktiv utan det är endast för ändamålet att kunna placera flyktingar. Antingen förstår jag mig inte på logik alls, eller ekonomi över huvud taget. Men detta kan ju ändå inte vara bra någonstans för Sverige, på NÅGOT sätt.
Citera
2016-02-28, 22:47
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten88

Och således baserat på ditt val så borde du vara solidarisk och öppna ditt hjärta.
Kd är väl ett vettigt alternativ till SD. Speciellt om man är åt höger. Allt i politiken handlar ju inte om invandring, det finns andra frågor också.

Förövrigt så kom det inte 160 000 flyktingar 2014 och ännu färre 2013 så att säga folk får skylla sig själva är rätt dumt. Även om SD hade vunnit valet hade det kommit flyktingar.
Citera
2016-02-28, 23:35
Medlem
ArneIIIs avatar
Den enda lösningen idag är att belåna sig fri. Vilket betyder köpa dyr villa, bostadsrätt i ett invandrarfritt område lite utanför stan. Nu hoppas jag bara att gated communities blir vanligt i Sverige.
Citera
2016-02-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Den enda lösningen idag är att belåna sig fri. Vilket betyder köpa dyr villa, bostadsrätt i ett invandrarfritt område lite utanför stan. Nu hoppas jag bara att gated communities blir vanligt i Sverige.

Det är inte heller riskfritt. Tänk om just det området förvandlas till ytterligare ett blatteghetto inom de närmaste åren. Då sitter du där med dyra lån och får en bråkdel av priset för din tidigare så dyra lägenhet...

Jag väntar på att vi ska bränna ner Rosenbad och ersätta alla politiker och andra stolpskott i detta land med vettiga individer. Människor som inte lever skyddade, utan lever i den verkliga världen och som vet hur man driver företag (dvs hur man driver ett land framgångsrikt). Det första som kommer ske är att allt pack ska ut med samlade krafter. EU kan torka sina tårar och rövar med packet vi kommer slänga ut.
Citera
2016-02-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten88

Ja, jag röstade på det parti i Alliansen som var minst positiva/mest negativa till invandring. Reinfeldt tappade all min respekt iom "öppna hjärta"-talet. Men jag tror ändå Alliansen hade skött denna mandatperiod bättre än Löfven och MP-regeringen.

Jag tyckte SD's första mandatperiod var ganska intetsägande, 20 riksdagledamöter som mest satt och lyfte ut en bra månadslön men som inte gjorde mycket annat väsen för sig (om man bortser från Villiam Petzäll)
Senast redigerad av Livias 2016-02-28 kl. 23:45.
Citera
2016-02-28, 23:49
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckelijuckmuck
Det är inte heller riskfritt. Tänk om just det området förvandlas till ytterligare ett blatteghetto inom de närmaste åren. Då sitter du där med dyra lån och får en bråkdel av priset för din tidigare så dyra lägenhet...
Nä, man får ju hålla sig till ett område som redan är bebyggt, annars är det livsfarligt.
Politikerna kommer inte skyla några medel för var och hur man kommer att bygga framöver. Bor du nära ett stor oexploaterat område idag kan det vara DU som står näst på kö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in