2016-02-28, 22:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ok. Så styvföräldrar är ok alltså. Kompisar då, är det ok? Syrrans kompisar? Dotterns kompisar?
Varför tror du våkdtäktsmän vill föra sina gener vidare?

1) Vad tror du själv? Verkar de sakerna vara en normal grej?

2) Därför att under större delen av evolutionen har livet varit kort och brutalt speciellt för män så män var tvugna at passa på (våldta) så fort de fick chansen för annars förde de inte sina gener vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är det fallet jag refererat till men Babianen svarar bara hånfullt att tjejerna förtjänade vad de fick. Maken till kvinnohatare har jag aldrig stött på.

Vad tror du att alla andra kvinnor tycker egentligen?
Citera
2016-02-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Man mannen måste känna bekräftelsen av att han har bankat på kvinnan. Annars kan han sitta hemma och runka istället.

2) Men tänk på hur mycket som mannen måste anstränga sig för att kunna våldta en kvinna, han måste typ sitta och vänta i en buske under lång tid, planera hur han ska få av kvinnan kläderna, hur han ska komma undan, han måste orka knulla kvinnan medan hon gör motstånd, med mera. Om en kvinna skulle anstränga sig så mycket för att få ligg med en man är det klart att hon skulle bry sig om vad mannen tyckte.

3) Om en kvinna satt i motions-spåret med rep och väntade på att du skulle springa förbi, riskerade fängelse för att kunna ha sex med dig, skulle du inte känna dig smickrad då?

1) Om man runkar för man inte vidare sina gener. Det gör man genom att ha sex, även om kvinnan bedömer ligget som undermåligt. Alltså är våldtäkt bättre än att runka fastän mannen inte känner bekräftelsen, och han kan inte lika gärna sitta hemma och runka.

2) Om en kvinna gör detta för att våldta en slumpmässigt vald man är det något fel på henne, den psykopaten kanske inte skulle bry sig om huruvida mannen uppskattade våldtäkten eller inte.

3) Ja, jag skulle känna mig smickrad om hon vore snygg.
Citera
2016-02-28, 23:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vilken jävla idiot du är. Det finns ju miljontals exempel på grovt våld mot kvinnor. Varför förnekar du detta? Det finns bild och filmbevis. Vad är det som är så roligt med att trolla i ett såhär allvarligt ämne? Hur kan man med gott samvete håna våldtäktsoffer och människor som blir grovt misshandlade eller mördade? Det är väl en sak att glädjas åt att en våldtäktsman åker på spö inne på kåken, eller den där snubben i Texas som slog ihjäl snubben som förgrep sig på hans dotter men vad fan, nån jävla gräns får det ändå finnas.

1) Nope. De fallen rikar sig inte mot kvinnan de riktar sig mot att hindra andra män från att få henne.

2) Du ser i princip aldrig män utöva grovt våld mot okända kvinnor men du ser män utöva grovt våld mot okända män varje helg.
Citera
2016-02-28, 23:01
Medlem
Citat:

2) Därför att under större delen av evolutionen har livet varit kort och brutalt speciellt för män så män var tvugna at passa på (våldta) så fort de fick chansen för annars förde de inte sina gener vidare.

1) Normal? Har du helt plötsligt börja tänka på sådant? "Kuk är alltid skönt", hette det tidigare. Du får bestämma dig.

2) Jag struntar i hur det var förut. Du skulle inte ens haft rösträtt för x antal år sedan. Du skulle troligtvis dött av barnafödande. Kanske från en skön liten våldtäkt?
Citera
2016-02-28, 23:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22312
1) Om man runkar för man inte vidare sina gener. Det gör man genom att ha sex, även om kvinnan bedömer ligget som undermåligt. Alltså är våldtäkt bättre än att runka fastän mannen inte känner bekräftelsen, och han kan inte lika gärna sitta hemma och runka.

2) Om en kvinna gör detta för att våldta en slumpmässigt vald man är det något fel på henne, den psykopaten kanske inte skulle bry sig om huruvida mannen uppskattade våldtäkten eller inte.

3) Ja, jag skulle känna mig smickrad om hon vore snygg.

1) Men sannolikhten för att en kvinna blir gravid vid våldtäkt är i princip 0. Det finns en studie där de räknade på det och kom fram till att det inte lönar sig för en man att våldta en kvinna för att göra henne gravid. Så våldtäkt är mer en påtvingad anställnings-intervju där mannen hoppas att kvinnan ska vilja fortsäta att knulla honom efteråt.

2) Nej kvinnor skulle inte bry sig men jag tror att män gör det för att män är mesigare än kvinnor.
Citera
2016-02-28, 23:11
Medlem
Citat:
1) Men sannolikhten för att en kvinna blir gravid vid våldtäkt är i princip 0. Det finns en studie där de räknade på det och kom fram till att det inte lönar sig för en man att våldta en kvinna för att göra henne gravid. Så våldtäkt är mer en påtvingad anställnings-intervju där mannen hoppas att kvinnan ska vilja fortsäta att knulla honom efteråt.

2) Nej kvinnor skulle inte bry sig men jag tror att män gör det för att män är mesigare än kvinnor.
1) Det beror på vad man vet om kvinnan. Om du vill göra det extra skönt för henne, så kan du våldta henne i flera veckor. Då ökar chansen att hon blir gravid.
Citera
2016-02-28, 23:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Normal? Har du helt plötsligt börja tänka på sådant? "Kuk är alltid skönt", hette det tidigare. Du får bestämma dig.

2) Jag struntar i hur det var förut. Du skulle inte ens haft rösträtt för x antal år sedan. Du skulle troligtvis dött av barnafödande. Kanske från en skön liten våldtäkt?

1) Men använd sunt förnuft. Folk lever i sociala grupper familjer, släkter, vänner det är inte normalt att ge sig på någon i den egna gruppen. Men det är helt OK att ge sig på folk från andra grupper.

2) Hur det var förut har format hur sex funkar idag. Till exempel män blir upphetsade fortare än kvinnor och kan komma fortare än kvinnor sannolikt för att de va tvugna att våldta hela tiden.

3) Nej kvinnor (inklusive mig själv) borde inte ha rösträtt.
Citera
2016-02-28, 23:16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Extremt få kvinnor lär anse att offren förtjänade det de utsattes för.
Citera
2016-02-28, 23:17
Medlem
Citat:

Spelar ingen roll om man har upptäckt att det är osannolikt att göra kvinnan gravid vid våldtäkt, det är ändå att föredra att ha sex än att runka. Precis som att man hellre vill ha kondomsex med en kvinna än att runka. Alltså innebär utebliven bekräftelse inte att man lika gärna kan runka. Tror du på allvar att våldtäktsmän försöker "prestera" så att kvinnan ska vilja ha sex med honom i framtiden?
Citera
2016-02-28, 23:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Det beror på vad man vet om kvinnan. Om du vill göra det extra skönt för henne, så kan du våldta henne i flera veckor. Då ökar chansen att hon blir gravid.

Ja det kan du göra men det är 100 gånger mer effektivt att ge henne en bra omgång och på det sättet övertala henne till att vara med dig frivilligt.
Citera
2016-02-28, 23:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Extremt få kvinnor lär anse att offren förtjänade det de utsattes för.

Men hur stor idiot är man om man lyckas fucka upp sex med 5 män som vill våldta dig? Vänd på könen 5 kvinnor kommer in på en buss och vill våldta Kalle istället för att ligga still och låta kvinnorna knulla honom bråkar Kalle så mycket att kvinnorna slår ihjäl honom. Skulle män tycka synd om Kalle?
Citera
2016-02-28, 23:23
Medlem
Citat:
1) Men använd sunt förnuft. Folk lever i sociala grupper familjer, släkter, vänner det är inte normalt att ge sig på någon i den egna gruppen. Men det är helt OK att ge sig på folk från andra grupper.

2) Hur det var förut har format hur sex funkar idag. Till exempel män blir upphetsade fortare än kvinnor och kan komma fortare än kvinnor sannolikt för att de va tvugna att våldta hela tiden.

3) Nej kvinnor (inklusive mig själv) borde inte ha rösträtt.
1) Om jag använde sunt förnuft, så skulle jag inte sitta här och debattera med dig. Men det är lite roande hur du nu försöker sätta upp gränser för hur en våldtäkt ska gå till.

2) Män kanske alltid har blivit upphetsad fortare? Alltså har det inget att göra med hur det var förut, utan hur mannen är "skapt".

3) Delvis rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in