2016-02-28, 08:14
Bannlyst
Kan man vara säker på att man får rätt tabletter om man beställer doxyferm från krisapoteket.se?
Onlinebutiker känns ju inte säkra när det gäller läkemedel, men är det någon som har beställt därifrån? Är de pålitliga?

Jag tror inte att jag har någon könssjukdom men vill ändå använda doxyferm för att behandla andra bakterier.
Citera
2016-02-28, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
Kan man vara säker på att man får rätt tabletter om man beställer doxyferm från krisapoteket.se?
Onlinebutiker känns ju inte säkra när det gäller läkemedel, men är det någon som har beställt därifrån? Är de pålitliga?

Jag tror inte att jag har någon könssjukdom men vill ändå använda doxyferm för att behandla andra bakterier.

Är det inte bättre att gå till en läkare som kan skriva ut antibiotika till dig, om du nu har en infektion som behöver antibiotikabehandlas? Doxyferm är inte en mirakelmedicin som botar allt och ska definitivt inte användas om det inte behövs. Sluta internetdiagnosticera dig. Är det klamydia du vill behandla så är det väl rätt schysst att få en diagnos först så att de du har haft sex med också kan få behandling?
Citera
2016-02-28, 10:34
Medlem
Intressant. Doxyferm kan vara bra att ha hemma, åtminstone för preppern. Svenska läkare brukar inte vilja skriva ut antibiotika till mig i förebyggande undergångssyfte så det blir lite svårt att bygga upp hemmaapoteket utan att använda sig av utländska förmedlare.
Citera
2016-02-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Intressant. Doxyferm kan vara bra att ha hemma, åtminstone för preppern. Svenska läkare brukar inte vilja skriva ut antibiotika till mig i förebyggande undergångssyfte så det blir lite svårt att bygga upp hemmaapoteket utan att använda sig av utländska förmedlare.

Och varför vill svenska läkare inte skriva ut antibiotika i förebyggande syfte, tror du?
Citera
2016-02-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Och varför vill svenska läkare inte skriva ut antibiotika i förebyggande syfte, tror du?

Förebyggande syfte är alltså med avseende på apokalypsen då varken läkare eller medicin finns att tillgå
Citera
2016-02-28, 22:18
Medlem
Fushigidanes avatar
Antibiotika skall endast förskrivas vid konstaterad infektion där det bedöms behövas. Risken för resistensutveckling är stor. Anledningen till att svenska läkare är så restriktiva gällande förskrivning av antibiotika är för att förebygga utveckling och spridning av antibiotikaresistenta bakterier. Sverige är bland de bästa i världen på detta och är därför rätt förskonade från antiobiotikaresistens.

On topic: Du kan tyvärr aldrig vara säker på att du får rätt preparat när du beställer från internet. Jag har själv varit med om patienter som kommit in till akuten med svåra tillstånd för att de tagit läkemedel som visat sig vara annat när vi tagit blodprover på dem för att se vad som finns i blodet.

Det enda säkra alternativet för onlinebeställning är Apotea.se, som har tillstånd från läkemedelsverket. Dock fungerar de precis som vilket apotek som helst fast med postorder. För att få ut receptbelagda läkemedel krävs e-leg och ett elektroniskt recept lagrat i E-receptdatabasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in