2016-02-27, 00:16
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, jag tror heller inte det behöver vara avrättning av en maffia. Men det kanske kan vara en konsekvens av tidigare handlingar som ställt till med stor skada. Kanske inte ens handlingar begådda i illvilja. Vägen till helvetet är stenlagd med goda förutsatser brukar man ju säga.

Du får precisera vilka handlingar detta mord skulle vara en konsekvens av. Begådda i illvilja eller inte. Varför så luddig?

Du har vistats i alternativtråden tror jag, läs FUP istället, den bygger på verkligheten.
2016-02-27, 00:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Din eviga mening blir ingen sanning bara för att du upprepar den.

Det kallas svår dödsångest och rädsla som han sexualsadistiskt njöt av innan han hängde upp henne och hon blev medvetslös:
Han njuter nämligen av hela förloppet.
Det förklarar inte tre meter tejp. Har någonsin en sadist tejpat en medvetslös döende eller död person? Ligger inte njutningen i att se offret plågas?
2016-02-27, 00:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nä, jag tror heller inte det behöver vara avrättning av en maffia. Men det kanske kan vara en konsekvens av tidigare handlingar som ställt till med stor skada. Kanske inte ens handlingar begådda i illvilja. Vägen till helvetet är stenlagd med goda förutsatser brukar man ju säga.
Skulle Lisa ha betett sig illa och blivit ovän med nån mordisk typ där på Blomberg? Eller hur menar du?
2016-02-27, 00:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Städandet är en tanke men inte mer än så. Den som av någon anledning strypt henne har då inte lämnat några spår medan Nerijus ter sig som förövare och den som lämnat spår efter sig.

Jag upprepar:

Finns det liknande brott i Sverige där städpersonal anlitas efter stryp/hängningsmord på tonårig flicka? Jag tror nu inte att Lisa blev avrättad av någon maffia, det är för långsökt, i Blomberg, på Kinnekulle. Kriminella nätverk mördar sällan tonåriga flickor som inte är drogmissbrukare eller prostituerade, speciellt inte medelst hängning/strypning i avsides belägen lada. Mittemot offrets arbetsplats på ett café.

Jag har haft en kusin som ska ha varit tvungen att hängt sig för att ha blivit insyltad i en del skit i Colombia, han ansågs vara vänstervriden men enligt hans morsa ska han ha fått något stipendium för undersökningar/studier för Chevron så då var han väl inblandad med contras. Oklart hur det var med det för normalt berättar man väl inte för föräldrar om ev. kriminella handlingar han kan ju ha ljugit för sin morsa om han tyckte det lät mer respektabelt. Men han skaha varit ganska offensiv i att be om "hjälp", men han fick alltså ge sina tillgångar tillkatolska välgörenhetsorganisationer (för de var verksamma där offren fanns) innan han hängde sig, -83 tror jag det var. 84 väckte Storbritannien talan om terrorism vid ICJ i Haag (The Nicaragua Case). Sverige har ju inte samma förutsättningar att utreda något där som den nation som är permanent medlem i säkerhetsrådet. Han var ju för all del vuxen, men det skulle väl vart svårt att åtala honom i Sverige för bevisning kan ju vara knepigt att skaffa, även om han själv yttrat att vad han gjort borde han spärras in för gott för. Fast han sågs väl inte som ett råskinn. Han ska ha vart väldigt intelligent, såg ut ungefär som Malte Persson (poeten).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-02-27 kl. 00:24.
2016-02-27, 00:25
Bannlyst
Citat:
Jag har haft en kusin som ska ha varit tvungen att hängt sig för att ha blivit insyltad i en del skit i Colombia, han ansågs vara vänstervriden men enligt hans morsa ska han ha fått något stipendium för undersökningar/studier för Chevron så då var han väl inblandad med contras. Oklart hur det var med det för normalt berättar man väl inte för föräldrar om ev. kriminella handlingar han kan ju ha ljugit för sin morsa om han tyckte det lät mer respektabelt. Men han skaha varit ganska offensiv i att be om "hjälp", men han fick alltså ge sina tillgångar tillkatolska välgörenhetsorganisationer (för de var verksamma där offren fanns) innan han hängde sig, -83 tror jag det var. 84 väckte Storbritannien talan om terrorism vid ICJ i Haag (The Nicaragua Case). Sverige har ju inte samma förutsättningar att utreda något där som den nation som är permanent medlem i säkerhetsrådet. Han var ju för all del vuxen, men det skulle väl vart svårt att åtala honom i Sverige för bevisning kan ju vara knepigt att skaffa, även om han själv yttrat att vad han gjort borde han spärras in för gott för. Fast han sågs väl inte som ett råskinn. Han ska ha vart väldigt intelligent, såg ut ungefär som Malte Persson (poeten).

Men...Vad har detta med Lisa Holm ärendet att göra. ??
2016-02-27, 00:29
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BowGirl
Men...Vad har detta med Lisa Holm ärendet att göra. ??

Allt är inte det som det tycks vara. Eller "The owls are not what they seem" som agent Cooper fick sig förtäljt i en dröm.
2016-02-27, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det förklarar inte tre meter tejp. Har någonsin en sadist tejpat en medvetslös döende eller död person? Ligger inte njutningen i att se offret plågas?
Dödsångest sker innan hon förlorar medvetandet. Ska man behöva berätta det till och med?
2016-02-27, 00:30
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har aldrig sagt att nekrofilispåret är trovärdigt. Bara att det faktiskt är möjligt.

Nej, det är mycket osannolikt. Det förutsätter att Lisa inte blev mördad. Alternativt att hon blev mördad av någon osynlig som inte lämnade några spår och lät henne hänga kvar där. Precis efter det kommer då NERIJUS som i så fall är nekrofil.

Det faller på sin orimlighet. Märkligt att det är orimligt att Nerijus är mördare men samtidigt rimligt att han som nekrofil finner en mördad tonårsflicka precis efter mordet. Allt osannolikt och märkligt är alltså rimligt förutom påståendet att Nerijus har mördat henne för vilket han är dömd för i två instanser.

Jag blir så trött.
2016-02-27, 00:34
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Allt är inte det som det tycks vara. Eller "The owls are not what they seem" som agent Cooper fick sig förtäljt i en dröm.

Lisa är inblandad i knarkaffärer med Colombia?

Nej, i så fall är inte allt som det tycks vara.
2016-02-27, 00:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Dödsångest sker innan hon förlorar medvetandet. Ska man behöva berätta det till och med?
Nej, du behöver bara svara på frågorna.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
På vilket sätt visar tejpningen av en medvetslös eller död Lisa på sadism? Hur många gånger måste jag upprepa frågan innan du svarar?
2016-02-27, 00:36
Medlem
Citat:
Vad har det med hängningen av Lisa att göra och jag undrar över NBs motiv om du nu inte anser det är sexuellt.

Vad föranleder att en man drar in en 17 åring i ladan och hänger henne.

Det är precis det som Hurtig får nog ifrågasätta. Alltså hela ladan sekvensen. Hurtig måste då doch hitta en trovärdig alternativ förklarning hur kom dessa repstumpar in i ladan.
2016-02-27, 00:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Skulle Lisa ha betett sig illa och blivit ovän med nån mordisk typ där på Blomberg? Eller hur menar du?

Nä. Hon kan kanske nyttjats som ett verktyg i tidigare händelse, eller att någon nyttjat annat barn, kanske utomlands för uppgiftt av militär karaktär. Det räknas inte som riktigt acceptabelt bland stater som vill se sig som civiliserade. Jag nämnde tidigare Diana Spencer när hon är utomlands och använde sina barn (som tillika är tronföljare) vid sin skilsmässa samtidigt som kungafamiljen avlyssnades, ivrigt påhejad av östrogenmaffian och diverse kändisar som antagligen inte (liksom henne själv) förstod den tänkbara konsekvensen (som medlem av kungahuset hade hon ju också åtalsimmunitet, och journalisterna gick väl inte att utreda förän skafan var skedd). Trist när sådant händer dock, liksom det här mordet på Lisa nu (om det nu är kopplat till någon allvarligare felaktighet).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in