Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Städandet är en tanke men inte mer än så. Den som av någon anledning strypt henne har då inte lämnat några spår medan Nerijus ter sig som förövare och den som lämnat spår efter sig.
Jag upprepar:
Finns det liknande brott i Sverige där städpersonal anlitas efter stryp/hängningsmord på tonårig flicka? Jag tror nu inte att Lisa blev avrättad av någon maffia, det är för långsökt, i Blomberg, på Kinnekulle. Kriminella nätverk mördar sällan tonåriga flickor som inte är drogmissbrukare eller prostituerade, speciellt inte medelst hängning/strypning i avsides belägen lada. Mittemot offrets arbetsplats på ett café.
Jag har haft en kusin som ska ha varit tvungen att hängt sig för att ha blivit insyltad i en del skit i Colombia, han ansågs vara vänstervriden men enligt hans morsa ska han ha fått något stipendium för undersökningar/studier för Chevron så då var han väl inblandad med contras. Oklart hur det var med det för normalt berättar man väl inte för föräldrar om ev. kriminella handlingar han kan ju ha ljugit för sin morsa om han tyckte det lät mer respektabelt. Men han skaha varit ganska offensiv i att be om "hjälp", men han fick alltså ge sina tillgångar tillkatolska välgörenhetsorganisationer (för de var verksamma där offren fanns) innan han hängde sig, -83 tror jag det var. 84 väckte Storbritannien talan om terrorism vid ICJ i Haag (The Nicaragua Case). Sverige har ju inte samma förutsättningar att utreda något där som den nation som är permanent medlem i säkerhetsrådet. Han var ju för all del vuxen, men det skulle väl vart svårt att åtala honom i Sverige för bevisning kan ju vara knepigt att skaffa, även om han själv yttrat att vad han gjort borde han spärras in för gott för. Fast han sågs väl inte som ett råskinn. Han ska ha vart väldigt intelligent, såg ut ungefär som Malte Persson (poeten).