Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-26, 20:36
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
En poäng Trump upprepar gång på gång är att han ska ta in "the best people". Jag har mycket svårt att se hur Kasich platsar där.
Vad? Han är välmeriterad så det räcker. Erfarenhet av finans både från det privata näringslivet och politiskt. Sex år som ordförande i House budget committee. Var med och framarbetade Balanced Budget act -97.
2016-02-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Vad? Han är välmeriterad så det räcker. Erfarenhet av finans både från det privata näringslivet och politiskt. Sex år som ordförande i House budget committee. Var med och framarbetade Balanced Budget act -97.

Jo, visst, men ditt outtalade kriterium är att det ska vara en politiker.
2016-02-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Buchanan är en independent numera (sedan 2000) vilket kanske kan locka deras röster.

Nej. Att han stödjer Trump räcker för de som tvivlar på Trump men gillar Buchanan.

Citat:
Dessutom kan han vara en livförsäkring för Trump, mördas Donald så får eliten en ännu enligt dem värre kandidat i knät.

Möjligen. Men det gör det svårare att vinna valet. Jag tror inte att det är en reell möjlighet att Trump blir avrättad.
2016-02-26, 20:43
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Buchanan är en independent numera (sedan 2000) vilket kanske kan locka deras röster.

Dessutom kan han vara en livförsäkring för Trump, mördas Donald så får eliten en ännu enligt dem värre kandidat i knät.

Exakt, och det bör vara den absolut viktigaste aspekten vid valet av vicepresident.
.
Att vem Trump än väljer i slutändan så bör det vara någon som etablissemanget tycker ännu mer illa om än han själv.
Skulle han göra misstaget att välja en vicepresident som etablissemanget skulle kunna acceptera/köpa, för att locka röster, som tex Chris Christie, så är han snart en död man...

Ace Ventura eller Pat Buchanan skulle väl är den aspekten båda ses som "värre" än Trump... ingen av dem hade varit fel som val. Ron Paul hade varit den högst drömmen dock.
Alla hatade av etablissemanget och farliga för dem. Jämfört med dem så är Trump en kissekatt.
Senast redigerad av Sockerpappan 2016-02-26 kl. 21:00.
2016-02-26, 20:46
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag säger alltså inte att Pat skulle vara den bäste kandidaten när det gäller att vinna röster utan när det gäller substans. Jag tror Trump besegrar Clinton även om han skulle välja Dan Quayle som vp.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-26 kl. 20:51.
2016-02-26, 20:51
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:

Är Kasich "arbete" inom finans i Lehman Brothers verkligen en merit?
2016-02-26, 20:52
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jo, visst, men ditt outtalade kriterium är att det ska vara en politiker.
Jag tror inte att Trump kommer att välja en Hank Paulson direkt. Däremot är Kasich som sagt väldigt välmeriterad och har erfarenhet som MD på en stor investmentbank och kanske mest relevant politisk-finansiell erfarenhet av alla tänkbara kandidater. Hans blandade bakgrund gör honom rätt svårslagen som treasury sec.
2016-02-26, 20:52
Medlem
Med reservation för att jag nu är väldigt svensk: Vore inte en populär konservativ kvinna det oslagbart bästa valet som VP för Trump?
2016-02-26, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Med reservation för att jag nu är väldigt svensk: Vore inte en populär konservativ kvinna det oslagbart bästa valet som VP för Trump?
Sara Palén
2016-02-26, 20:54
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Som?
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Är Kasich "arbete" inom finans i Lehman Brothers verkligen en merit?
Självklart..? Varför sätter du arbete mellan citationstecken förresten? Naturligtvis är erfarenhet från bank och investmentsektorn extremt värdefullt för en sådan position.
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Håller med, vilket annat år än i år hade Kasich varit en utmärkt kandidat för presidentposten; han har stor erfarenhet både på delstatsnivå och i Washington. I år räcker det dock inte till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in