Citat:
Ursprungligen postat av
NixYO
I sådana fall borde du snarare hetsa upp dig över att den lite väl hollywoodnazistiska vita nationalisten Andrew Anglin på
The Daily Stormer stödjer Donald Trump kompromisslöst. David Duke är trots allt så PK som en judekritisk vit nationalist kan vara utan att tumma allt för mycket på principerna.
Jag hetsar inte upp mig? Anglin får dessutom inte någon mediauppmärksamhet, och hans stöd till Trump är mer humor och trollande ("Glorious Leader" etcetera). Duke får så mycket mediauppmärksamhet så fort han stödjer någon som Trump, pga att David Duke är den mest politiskt korrekta rasmedvetna judekritikern, medan sådana som Andrew Anglin, Alex Linder osv som också diggar Trump, är det helt tyst om i mainstreammedia, av en anledning.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Trump som person är ganska osympatisk. Han hanterar situationer en mot en med en journalist ganska bra, och han är en duktig talare inför folk, men han gör sig inte bra i debattsituationer och han kan verkligen inte hantera kritik. Han har ett mycket oberäkneligt temperament. Folk kan tycka att han utstrålar "makt" eller "pondus" när han vägrar svara på frågor utan bara vräker ur sig oförskämdheter eller när han gör en jättegrej och skäller ut ljudtekniker för att hans mic slutar funka i två sekunder under ett rally. Jag tycker det utstrålar oberäknelighet och jag börjar tro att det faktiskt ligger något i att han skulle kunna ta helt galna utrikespolitiska beslut pga att han inte gillar en viss personlighet eller för att någon sagt något ofördelaktigt om honom. Det finns verkligen mycket att inte gilla hos Trump också, och jag tycker det blev tydligare under debatten.
Trump är inte intellektuell eller någon djup tänkare som aldrig tar illa upp osv. Det är mycket han inte fattar, som t.ex. miljöfrågan. Överlag dock står han för bra och sunda politiska positioner, framförallt i sociala och demografiska frågor. Annars är han en vanlig kapitalist och utmärker sig inte radikalt från resten av GOP.
Stryker man Trump's mexikan/muslimstopp, bomba ISIS, samarbeta med Putin osv (alltså där Trump är riktigt bra), ja, då är t.ex. Bernie Sanders betydligt bättre i de flesta positioner. Sedan att Trump är jävligt underhållande och allmänt cool är också en bidragande faktor till hans popularitet.
Personligen har jag inga problem med Trump's arrogans. Tycker tvärtom att det är en frisk fläkt.