2016-02-25, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det gjorde jag inte.
Nej visst ja - du har ingen vetenskap att förankra din hypotes med. Så var det.
2016-02-25, 23:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej visst ja - du har ingen vetenskap att förankra din hypotes med. Så var det.
Du smet ifrån ett par frågor. Varför skulle en sadist tejpa en medvetslös eller död tjej? Nämn en sadist som plågat ett medvetslöst eller dött offer.
2016-02-25, 23:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Den meningen är intressant: Varför krångla till det så jävligt?

Det finns DNA-bevisning så det räcker till och blir över och han är dömd i TR och HovR.
De alternativa motförslagen som kommer är så omständiga och osannolika att man skakar på huvudet.
Det samma gäller motiv - man fullständigt vägrar se att NB skulle kunna ha agerat utifrån sexuell sadism och det ges orimliga alternativa argument om vad det skulle kunna handla som saknar förankring via vetenskap (professioner och forskning).

För att inte tala om logik och rimlighet..

Samtidigt är det denna försvarsflock som åberopar Ockham och säger att man inte ska krångla till det?

Nu argumenterar du in absurdum igen. Att man inte ska krångla till det betyder inte att man ska ignorera att olika möjliga scenarion finns, exempelvis om man ser klövspår i Sverige letar man rimligtvis bland klövdjur som normalt finns i närheten, det är icke rimligt att lägga för mycket tid på att bevisa att det inte är mycket antiloper i exempelvis Östersund.
Sedan är det väl svårt att bedriva en exakt forskning om vanor bland grupper där det enligt kutym eller lag inte är tillrådligt att prata om vad man gör på jobbet. Men visst finns väl mer än ett exempel på att även lejda uppdragstagare avpersonifierar kroppen.
2016-02-25, 23:06
Medlem
Citat:
Nej, det gjorde jag inte. Kom med ett svar.

Du verkar ju ha stenkoll. Nämn någon som plågat en medvetslös eller död person. Utan att ha orsakat tillståndet.
Senast redigerad av Remark 2016-02-25 kl. 23:12.
2016-02-25, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nu argumenterar du in absurdum igen. Att man inte ska krångla till det betyder inte att man ska ignorera att olika möjliga scenarion finns, exempelvis om man ser klövspår i Sverige letar man rimligtvis bland klövdjur som normalt finns i närheten, det är icke rimligt att lägga för mycket tid på att bevisa att det inte är mycket antiloper i exempelvis Östersund.
Sedan är det väl svårt att bedriva en exakt forskning om vanor bland grupper där det enligt kutym eller lag inte är tillrådligt att prata om vad man gör på jobbet. Men visst finns väl mer än ett exempel på att även lejda uppdragstagare avpersonifierar kroppen.
Under alla dessa månader har jag inte sett en enda person komma med ett relevant alternativ om det så handlar om annan mördare, varför han tiger, DNA, motiv, silvertejp, blottat kön eller annat.

Nada zip zero.
2016-02-25, 23:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du verkar ju ha stenkoll. Nämn någon som plågat en medvetslös eller död person.
Det kan jag inte, och jag påstår inte att NB har gjort det.
2016-02-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlancheDeGlace
Lisa Holm blev väl både strypt o hängd? Tog hon självmord genom att strypa sig själv? Kan man strypa sig själv medvetslös? Sen hänga sig?

Nja, man kan ibland säga att någon begår självmord även om de s a s får hjälp till det men då har de allvarligt skadat eller under längre tid hotat någon. Alltså att den som hjälper dem till det agerar utifrån en nödvärnsrätt (man behöver inte känna någon speciell för det eller inneha något särskilt pass för det). Nu är väl Lisa lite väl ung för det men kan hon ha använts som ett slags redskap, just för hennes föräldrars ställning? Eller tvärtom?
2016-02-25, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Du smet ifrån ett par frågor. Varför skulle en sadist tejpa en medvetslös eller död tjej? Nämn en sadist som plågat ett medvetslöst eller dött offer.
Ja, det undrar jag med?
Det är ju enbart i din hjärna detta förekommer som en evigt malande kvarn.

Ingen av oss skriver nämligen om att sexuell sadism handlar om att plåga en död eller medvetslös?

Däremot ingår det säkerligen i hans absurda avvikande sexualitet att kolla på henne som med blottat kön, vältejpad och upphängd.
Det är nämligen via makt, dominans, lidande och att se offrets hjälplöshet han tänder sexuellt.

Vilket äckel.
2016-02-25, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, man kan ibland säga att någon begår självmord även om de s a s får hjälp till det men då har de allvarligt skadat eller under längre tid hotat någon. Alltså att den som hjälper dem till det agerar utifrån en nödvärnsrätt (man behöver inte känna någon speciell för det eller inneha något särskilt pass för det). Nu är väl Lisa lite väl ung för det men kan hon ha använts som ett slags redskap, just för hennes föräldrars ställning? Eller tvärtom?
Ursäkta mig men jag förstår inte vad du menar med det du skriver? Vad är det du vill säga?
2016-02-25, 23:21
Medlem
Citat:
Under alla dessa månader har jag inte sett en enda person komma med ett relevant alternativ om det så handlar om annan mördare, varför han tiger, DNA, motiv, silvertejp, blottat kön eller annat.

Nada zip zero.

Tycker du det är konstigt? Han tiger ju fastän rimligtvis bör kunna förklara eller försöka motbevisa tidpunkten för en del dna träffar i vart fall. Mycket få människor är tankeläsare men det är knappast osannolikt att tänka sig att någon annan kan vara inblandad. Orsaken kan ju ligga på hans sida till omständigheterna även om själva utförandet gjorts av någon annan och han fått "städa".
2016-02-25, 23:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja, det undrar jag med?
Det är ju enbart i din hjärna detta förekommer som en evigt malande kvarn.

Ingen av oss skriver nämligen om att sexuell sadism handlar om att plåga en död eller medvetslös?

Däremot ingår det säkerligen i hans absurda avvikande sexualitet att kolla på henne som med blottat kön, vältejpad och upphängd.
Det är nämligen via makt, dominans, lidande och att se offrets hjälplöshet han tänder sexuellt.

Vilket äckel.
Det är du som pratar om NB som sadist, eftersom han tejpade en död eller medvetslös flicka, vilket är att plåga en död eller medvetslös flicka.
2016-02-25, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är du som pratar om NB som sadist, eftersom han tejpade en död eller medvetslös flicka, vilket är att plåga en död eller medvetslös flicka.
Nej då Xenia. Det är i din hjärna det ser ut så och om du hakat upp dig eller har lässvårigheter vet jag inte.

Jag skriver att Lisa var vid medvetande innan hon ströps eller hängdes och i denna del utstrålar hon den skräck som svinet njuter av.

Fortsättningsvis är hans sexuella tändningsmönster att se hjälplösheten, att han helt dominerar henne och frihetsberövar. Snärjer in henne i snaror och tejp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in