2016-02-23, 13:18
Medlem
T1G3Rs avatar
Hejhopp gott folk!
Letar efter något spel liknande Stranded deep
Citera
2016-02-23, 19:14
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enargkonsumist
Införskaffade ps4 för några veckor sedan. Har sedan dess kört metal gear 5 phantom pain (som jag inte varit särskilt glatt överraskad till), far cry 4 och båda metro redux. Då jag gillar alla möjliga spel genrer förutom sport, bil och puzzlespel, tänkte jag ifall det finns några spel som är ett måste att spela. Kan vara allt ifrån fps, ett spel med grym storyline till ett bra rpg-spel. Kan även tillägga att jag har spelat last of us på ps3 och about älskade det!

Här är en liten lista på spel jag funderat på hittills: Batman arkham knight, the witcher 3 wild hunt, shadow of mordor och fallout 4.

Tack på förhand!

Bloodborne! Fantastisk spelupplevelse i en underbar, mörk och vacker värld. Uncharted: The Nathan Drake Collection, om du inte har spelat Uncharted-serien tidigare.
Citera
2016-02-23, 20:17
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag söker roliga/underhållande/mystiska open world/sandbox-spel till PS4. Tänk Stranded Deep, The Long Dark, The Forest, Rust etc.

Väl medveten om att de bästa sandbox-spelen finns till PC.

Blir nog Far cry Primal som släpptes idag.
Open world, hitta material för att göra egna vapen , uppgradera sin by m.m

https://www.youtube.com/watch?v=LJ2iH57Fs3M
Citera
2016-02-23, 23:12
Medlem
Mr-skalmans avatar
Till er som letar efter fps krigsspel rekommenderar jag Wolfenstein.
Citera
2016-02-25, 13:22
Medlem
Tampiss avatar
Tjenare!

Jag och ett par polare lirade Resident Evil till Playstation när det släpptes 1996(?) och när vi såg att remaken skulle komma till PS4 så bestämde vi oss för att köra en heldag med spelet, och vi gjorde samma sak med Resident Evil Zero.

Vårt upplägg är att en person spelar, en sitter och gör anteckningar på kartor vi skrivit ut, och en fixar allt käk samt hjälper till vid pussel. Spelet skall (helst) klaras på en dag, men två dagar är också OK.

Så, är det någon som kan tipsa om liknande spel till Playstation 4? Just upplägget att en person spelar och en annan sitter med kartor är viktigt. Dessutom kul om det finns nåt form av pussel i spelet också.

Min XBox 360 har jag skänkt bort, men jag har ett Wii som ligger och skräpar nånstans. Kanske finns det nåt Wii-spel någon kan rekommendera? Vet att det finns nåt Silent Hill till Wiin till exempel
Citera
2016-02-25, 20:44
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag har lirat endast fps i mina dagar, och älskar spel som Wolfenstein och Max Payne, Medal of Honor.
Multiplayer är jag väl inte speciellt intresserad av...mest bara för jag är lite trög i tanken

Men...nått kul/coolt spel likt Max Payne och Wolfenstein?
Till PC ska väl tilläggas.
Citera
2016-02-25, 22:29
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag har lirat endast fps i mina dagar, och älskar spel som Wolfenstein och Max Payne, Medal of Honor.
Multiplayer är jag väl inte speciellt intresserad av...mest bara för jag är lite trög i tanken

Bulletstorm är det första jag kom att tänka på, vilket nog kan passa dig som handen i handsken om du gillar både Max Payne och Wolfenstein.
Citera
2016-02-25, 22:32
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T1G3R
Hejhopp gott folk!
Letar efter något spel liknande Stranded deep

Finns ett gammalt gratis spel som heter Stranded 2 som är riktigt bra http://unrealsoftware.de/game_stranded2.php
Finns även en extremt moddad version av samma spel som heter The Survivalist http://unrealsoftware.de/forum_posts.php?post=337277#jn
Mer av allt men gör det även svårt. Asså riktigt svårt, man kan dö av allt i spelet.
Inte ens i närheten så snyggt som Stranded Deep men ett bra evighets spel.
Citera
2016-02-25, 22:55
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Söker ett spel som jag kan spela liggandes i soffan med en hand på laptopen.

Liberal Crime Squad
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=125450.0

Citat:
Liberal Crime Squad is a satirical open-source text-based modern strategic political RPG with bad pickup lines and bad graphics. You play as the founder of a left-wing terrorist cell devoted to saving the United States from its descent into Conservative Insanity though writing to newspapers, volunteering, playing protest music, seduction, flag burning, graffiti, hacking, kidnapping, torture, murder, brainwashing, and other common and uncommon activist activities.

Har själv spelat LCS mycket, väldigt mycket. Top 5 spel utan tvekan.
Citera
2016-02-26, 00:56
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:

Metro Redux kanske. Då får du två riktigt bra fps-spel till priset av ett desutom.

Jag spelade det på ps4 men det finns tydligen till PC också. En recension med en recensent som verkar vara helt lyrisk över spelet var bland det första jag fann när jag googlade och jag är beredd att hålla med, riktigt roligt spel faktiskt: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article19467514.ab
Citera
2016-02-26, 01:04
Medlem
snikvards avatar
Citat:

Max Payne är tredjeperson
Men för att svara på din fråga: Painkiller kanske kan vara nåt?
Citera
2016-02-26, 01:54
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Tjenare!

Jag och ett par polare lirade Resident Evil till Playstation när det släpptes 1996(?) och när vi såg att remaken skulle komma till PS4 så bestämde vi oss för att köra en heldag med spelet, och vi gjorde samma sak med Resident Evil Zero.

Vårt upplägg är att en person spelar, en sitter och gör anteckningar på kartor vi skrivit ut, och en fixar allt käk samt hjälper till vid pussel. Spelet skall (helst) klaras på en dag, men två dagar är också OK.

Så, är det någon som kan tipsa om liknande spel till Playstation 4? Just upplägget att en person spelar och en annan sitter med kartor är viktigt. Dessutom kul om det finns nåt form av pussel i spelet också.

Min XBox 360 har jag skänkt bort, men jag har ett Wii som ligger och skräpar nånstans. Kanske finns det nåt Wii-spel någon kan rekommendera? Vet att det finns nåt Silent Hill till Wiin till exempel

Evil Within eller Alien Isolation till PS4. Silent Hill till Wii fick ganska bra recensioner så det kan säkert vara värt o spela igenom med en kompis. Till Wii finns också en spelserie som heter Fatal Frame och Cursed Mountain som du kan spana in.

Citat:

Far Cry 3: Blood Dragon eller Far Cry 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in