2016-02-25, 20:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Ja man ska nog inte spekulera i detta. Det borde Lisas föräldrar ta upp i så fall som kände henne bäst. Tror jag de gjort också om de haft den misstanken. Liksom polis.
Nej - ur två vinklar är det vedervärdig som sagt: Förtal samt att offrets lidande förringas.
Redan från start i eftersöket via polisens arbetsmetod MSO framkom från alla att så var inte fallet. Undersökningen sker via sk viktimologi där offret kartlades.
Ingenting indikerar på detta och det är långsökt överhuvudtaget. Inte en siffra stämmer om nekrofili.

Om nu inte nån mer än en person anser detta rimligt (upphovsmannen själv) så kan man väl fråga sig hur en sån tes skulle tas emot i rätten. Där vore NB rejält bortgjord om han kom med nåt så långsökt.
Senast redigerad av develi 2016-02-25 kl. 20:18.
2016-02-25, 20:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vad var då syftet med utfrågningen av NFC-representanten om vi inte skall ta hennes svar på allvar? Kan tanken verkligen vara att det skall läsas in något som hon inte säger? Eller kan det vara så NFC-representanten missuppfattat frågan tre gånger trotts att den omformulerades vid respektive tillfälle?
Att Rönnbäck förtalat NFC vet alla och hon är spydig i förhör om det så är vittnen, NFC eller krimtekniker. Det går inte att missa hennes ironi.
Syftet med en advokats frågor är ALLTID att försöka hitta en lucka, att få det att låta tvivelaktigt och fortsättningsvis skrev jag om hur meningar kan uttalas och sen tolkas.
Utöver detta skrev jag: Varför vill inte Rönnbäck fördjupa sig i frågan via den sakkunniga hon drog dit för dyr penning?

Rönnbäck yrade i sina frågor gällande okända profiler så att åklagaren fick gå in för klargörande - samt lagman.
2016-02-25, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej - ur två vinklar är det vedervärdig som sagt: Förtal samt att offrets lidande förringas.
Redan från start i eftersöket via polisens arbetsmetod MSO framkom från alla att så var inte fallet. Undersökningen sker via sk viktimologi där offret kartlades.
Ingenting indikerar på detta och det är långsökt överhuvudtaget. Inte en siffra stämmer om nekrofili.

Om nu nån mer än en person anser detta rimligt (upphovsmannen själv) så kan man väl fråga sig hur en sån tes skulle tas emot i rätten. Där vore NB rejält bortgjord om han kom med nåt så långsökt.

Jo men ett mord kan ju också vara iscensatt som att det ska se ut som ett självmord. Av exempelvis en inbrottstjuv.

Det kan väl också misstolkas som ett självmord.

NB kan ju säga vad han vill, sen ska det bedömas utifrån det.

Tycker inte du ska bestämma dig i förväg.
2016-02-25, 20:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hjälmen skyler inte ansiktet. Det är svårt att sätta på en påse när det går ett snöre från hals till tak, och det fanns inte så mycket i påsväg att välja. Tejp fungerade bra.
Han kunde väl ha skurit ner henne då och sen dratt en påse över huvet? Att tejpa verkar komplicerat.
2016-02-25, 20:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han kunde väl ha skurit ner henne då och sen dratt en påse över huvet? Att tejpa verkar komplicerat.
Varv på varv 3 meter när det hade gått att sätta en tejp i pannan och hängt jackan framför...
Utöver att nekrofiler inte sysslar med detta då.
2016-02-25, 20:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Jo men ett mord kan ju också vara iscensatt som att det ska se ut som ett självmord. Av exempelvis en inbrottstjuv.
Det kan väl också misstolkas som ett självmord.
NB kan ju säga vad han vill, sen ska det bedömas utifrån det.
Tycker inte du ska bestämma dig i förväg.
Att iscensätta ett mord som självmord via hängning med flera meter silvertejp runt skallen är lika långsökt som nekrofili.

Jo jag har bestämt mig. Redan innan TR och HovR via bevisningen. Deras eniga domar kändes som en en fin bekräftelse. Med tanke på deras juridiska kunnighet till skillnad från wannabes.
2016-02-25, 20:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varv på varv 3 meter när det hade gått att sätta en tejp i pannan och hängt jackan framför...
Utöver att nekrofiler inte sysslar med detta då.
Att vira tejp runt huvet på mordoffer är väl inte särskilt vanligt? Då är det väl vanligare att mördaren trär en påse över det?

Har för mig att det fanns påsar i slaktrummet.
2016-02-25, 20:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Att vira tejp runt huvet på mordoffer är väl inte särskilt vanligt? Då är det väl vanligare att mördaren trär en påse över det?
Nej precis. Om man pratar om att skyla ansiktet så är det snarare att nåt läggs över. En annan sak som kan tala för att mördaren är närstående är om de gör det komfortabelt för den döda.
Folk som hittar en närstående död pysslar inte med dem som en slags kompensation, tillrättaläggande.

Virandet med silvertejp runt huvudet är däremot förekommande inom viss BDSM - och sin extrema form kommer det till uttryck vid sexualsadism och mord.
2016-02-25, 20:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det var när hon hängde som han klädde av henne. Han tänkte nog inte först på att skära ner henne.
2016-02-25, 20:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Silvertejp finns också antagligen på byggarbetsplatser där vvs jobb också görs. Det kan ju vara ett resultat av tillgänglighet . Jag kan tänka mig att tejpen ligger närmare till hands att använda om det är det GM frekvent använder. i sitt jobb ifall denne avpersonifierar sitt offer.
2016-02-25, 20:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Silvertejp finns också antagligen på byggarbetsplatser där vvs jobb också görs. Det kan ju vara ett resultat av tillgänglighet . Jag kan tänka mig att tejpen ligger närmare till hands att använda om det är det GM frekvent använder. i sitt jobb ifall denne avpersonifierar sitt offer.

Så han har dödat Lisa och går sen genom ladan i andra änden - för att avpersonifiera henne med tre meter silvertejp:
När han sonika kan slänga jackan över huvudet på henne?

I vilken del av mordet anser du att han har ett behov av att "avpersonifiera" henne - vad indikerar på detta som okänd förövare utan psykiatrisk diagnos till exempel schizofreni.
Senast redigerad av develi 2016-02-25 kl. 20:55.
2016-02-25, 20:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var när hon hängde som han klädde av henne. Han tänkte nog inte först på att skära ner henne.
Vad finns det för bevis på att han drog upp/ner kläderna när hon hängde? Han kanske var så kåt och ivrig att han blottade hennes kropp innan han hängde henne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in