2016-02-25, 20:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
1)Vår sexualitet avskiljer sig markant, och det är anatomisk stor skillnad på penetration och att penetrera.

Ja det är automatiskt skönt att bli penetrerad.

Citat:
4)Som jag sa i nr1, så är det en markant skillnad på penetration och att penetreras. Jag skulle troligen återhämta mig enkelt från att våldtas ens av en ganska ful kvinna, men ser inte hur jag skulle få stånd för att börja med.....

Anta att du blev våldtagen av en average kvinna som tyckte att du var väldigt attraktiv. Hur skulle det kännas?
Citera
2016-02-25, 20:03
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ja det är automatiskt skönt att bli penetrerad.

Du kanske är en översexuell kvinna? Inget fel på det, men vet då att du kanske är undantag och inte regel.

Citat:
Anta att du blev våldtagen av en average kvinna som tyckte att du var väldigt attraktiv. Hur skulle det kännas?

Det skulle nog kännas ganska sjönt, vaknade upp en gång med en överaskningsavsugning och det var ju skönt.

Att relativisera manlig och kvinnlig sexualitet ser jag dock som ickeproduktivt.
Citera
2016-02-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Om kvinnan bara går med på att ha sex kan hon inte bli våldtagen. Därför är det kvinnan som vill bli våldtagen och tigger om att bli våldtagen när hon säger nej. Hon lockar mannen genom att säga nej.
Ungefär som nör man ska låna pengar. Om personen säger "nej, jag vill inte låna ut pengar", så tigger den om att bli rånad. Hen lockar rånaren genom att inte låna ut pengar.
Alla som blir rånad njuter av det!
Citera
2016-02-25, 20:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du kanske är en översexuell kvinna? Inget fel på det, men vet då att du kanske är undantag och inte regel.

1) Om man är sexuell eller frigid är en mental grej. Rent fysisk är det automatiskt skönt att bli penetrerad för att det är så anatomin är designad.

2) Till exempel när en kvinna blir våldtagen på film då skriker hon, gråter, beter sig som att det gör ont (jag tror att det är därifrån som de flesta män får sina åsikter om våldtäkt) men i verkligheten är det skönt för kvinnan även om hon inte tänder på mannen eller vill ha sex.

3) Så våldtäkt är alltid fysiskt skönt oavsett.

Citat:
Det skulle nog kännas ganska sjönt, vaknade upp en gång med en överaskningsavsugning och det var ju skönt.

Att relativisera manlig och kvinnlig sexualitet ser jag dock som ickeproduktivt.

Ja exakt. Så varför skulle det inte vara skönt för kvinnor?
Citera
2016-02-25, 20:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
1) Om man är sexuell eller frigid är en mental grej. Rent fysisk är det automatiskt skönt att bli penetrerad för att det är så anatomin är designad.

2) Till exempel när en kvinna blir våldtagen på film då skriker hon, gråter, beter sig som att det gör ont (jag tror att det är därifrån som de flesta män får sina åsikter om våldtäkt) men i verkligheten är det skönt för kvinnan även om hon inte tänder på mannen eller vill ha sex.

3) Så våldtäkt är alltid fysiskt skönt oavsett.

Ja exakt. Så varför skulle det inte vara skönt för kvinnor?

Jag inväntar att andra kvinnor får svara på dina frågor, känns som om jag inte har tillräckligt med kunskaper kring alla dimensioner av hur det är att vara kvinna.
Citera
2016-02-25, 20:29
Medlem
Lolinona12s avatar
Jag förstår inte vad du får ut av att säga att alla kvinnor njuter av våldtäkt. Att all penetrering är skönt. Du får gärna njuta av det. Och om din vagina gillar all sorts penetration, hurra för dig.

Men säg inte att alla kvinnor känner samma, för det gör vi inte.
Citera
2016-02-25, 20:40
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ungefär som nör man ska låna pengar. Om personen säger "nej, jag vill inte låna ut pengar", så tigger den om att bli rånad. Hen lockar rånaren genom att inte låna ut pengar.
Alla som blir rånad njuter av det!
Inte riktigt samma sak, eftersom det sägs att det är naturligt för män att våldta i många trådar här ville jag ta med det
Citera
2016-02-25, 20:41
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det är inte så det händer i verkligheten. Om en kvinna har spenderat en hel kväll med att ge en man intrycket att hon vill ha sex med honom och sen dissar hon honom då får hon skylla sig själv om hon blir våldtagen.

Jo det är det kvinnor kan ställa upp om de vill de vägrar bara för att mobba mannen.
Nej. Klarar inte mannen ett nej så är han störd och bör sitta inlåst.
Nej det är inte mobbning att säga "nej jag vill inte ha sex med dig".
Lär dig vad uttrycket mobbning betyder.

Ingen behöver ställa upp på saker om de inte vill. Då vi pratar om sex så är det ingen ide att dra upp att folk tvingas arbeta, gå i skola osv. Det hör inte hit.

Vill du inte ha sex ska ingen tvinga dig heller. Det är den som tvingar dig som gör fel, inte du som säger "nej jag vill inte".
Alla kalla någon för white knight bara för att han har en annan åsikt än du är f.ö. inget argument så det kan du sluta med.
Citera
2016-02-25, 20:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Inte riktigt samma sak, eftersom det sägs att det är naturligt för män att våldta i många trådar här ville jag ta med det
Nej det är inte naturligt för män att våldta. Det är något man väljer att göra. Har man empati och impulskontroll så gör man inte det.
Citera
2016-02-25, 20:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1)Vår sexualitet avskiljer sig markant, och det är anatomisk stor skillnad på penetration och att penetrera.

2)Ok. Min verklighetsbild är då markant annorlunda än din.

3)Kan vara sant, ska kolla upp det. I vilket fall fick det historiskt svåra konsekvenser för kvinnor att bli våldtagna av främmande män.

4)Som jag sa i nr1, så är det en markant skillnad på penetration och att penetreras. Jag skulle troligen återhämta mig enkelt från att våldtas ens av en ganska ful kvinna, men ser inte hur jag skulle få stånd för att börja med.....
Under historiens lopp har mängder med barn kommit till som frukten av våldtäkt så nej, det är inte så ovanligt som Babianen hävdar. Det är extremt vanligt i dagens Sydafrika t.e.x.
Citera
2016-02-25, 20:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jag inväntar att andra kvinnor får svara på dina frågor, känns som om jag inte har tillräckligt med kunskaper kring alla dimensioner av hur det är att vara kvinna.
Alla kvinnor på FB som sagt emot Babianen beskylls för att vara män och avkrävs porträttbilder för att bevisa att de är kvinnor. You do the math..
Citera
2016-02-25, 21:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12
Jag förstår inte vad du får ut av att säga att alla kvinnor njuter av våldtäkt. Att all penetrering är skönt. Du får gärna njuta av det. Och om din vagina gillar all sorts penetration, hurra för dig.

Men säg inte att alla kvinnor känner samma, för det gör vi inte.

Hej fulgubbe. På vilket sätt skulle kroppen känna skillnad på frivillig och ofrivillig penetration?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in