2016-02-25, 16:24
Medlem
Flygare.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det röda tråden är uppenbar för den som kan se allting ur ett helikopterperspektiv. Det behövs ingen utredning, svaret finns redan där, dock så finns det krafter som motarbetar att sanningen ska komma fram.

Det värsta just nu är inte att OP mördades och varför det skedde, det som stinker är det som har hänt under de trettio år som har gått sedan mordet, mycket obehagligare än att OP eliminerades även om mord i sig inte är försvarbart, tycker jag.

Ja det går ju inte annat än att hålla med. Mordet leder in till militär polis företag politiker. Bakom står storebror. Gå in och kolla in tre dagar gamla facebokgruppen TRC-Palmemordet. Det är väl ungefär vad som återstår att på sikt försöka mobilisera folkviljan.
Senast redigerad av Flygare.S 2016-02-25 kl. 16:27.
Citera
2016-02-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Vet inte vad han heter. ljushårig halvrultig.
Tror han frågade om Staybehind.
De som satt vid podiet ignorerade honom. Och gick vidare till nån annan.

Syftade hon inte bara på TV4:s mikrofon som dök ner i bordet hela tiden. Så skarp är hon nog att hon inser att alla fortfarande spelar in och ligger live.
Citera
2016-02-25, 16:40
Medlem
Nog tycker man att det kunde ha varit lite säkrare besked. Har polisen således enbart sökt efter en Smith & Wesson under alla dessa år?

"– Man har sagt från NFC att det kan vara svårt att binda kulorna till ett visst vapen. Det kan också vara svårt att utesluta att kulorna har varit utskjuta ur ett visst vapen, säger Melander.

– Det vapen som hela tiden har lyfts fram är en Smith & Wesson, som är ett av de vanligaste vapnen. Det finns dock sex andra fabrikat som kan vara aktuella".

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22331212.ab
Citera
2016-02-25, 17:13
Medlem
Det mest intressanta på presskonferensen torde ha kommit i den här intervjun.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/111302

Dock är spaningsledaren litet motsägelsefull. Å ena sidan säger han att om wt-männen kan identifieras så bör undersökningen koncentreras mot dessa (ca 0630 och framåt). Å andra sidan säger han att några wt-män faktiskt är identifierade. (ca 0715 och framåt) 0735 och framåt så får man tom veta att några wt-män erkänt att de varit på plats. Och omedelbart därefter får man veta att polisens knarkspaning inte kan förklara wt-spåren.
Citera
2016-02-25, 17:17
Medlem
TilleyHats avatar
Av de 133 som erkänt mordet, är alla avförda som fylltrattar och nutcases eller är någon fortfarande av visst intresse?
Citera
2016-02-25, 18:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
En agent enligt mig har ju det största motivet att utföra dådet. Vad skulle en vanlig svensk tjäna på att döda Palme? Ingenting ifall du frågar mig. Ifall det var en svensk som utförde dådet och inte en ''hitman'' så fick han nog sannolikt betalt för det samt fick skjutvapnet av någon med högre makt som ville se Olof Palme undanröjd.
Ett par säger sig se en man på en bioföreställning som reser sig och går under filmen! Är det ovanligt att folk gör det? Nej det händer flera gg i veckan bara i Sthlm.
Har alla samma filmsmak? Nej? Kan besökare må dåligt och avbryta? Ja! Kan besökare ta fel på tid och tvingas gå tidigare? Ja!

Vittnet påstår efter mer än 25 år att han känner igen en person som denne ägnade ett tämligen sporadiskt intresse under en bioföreställning för 25 + år sedan.
Helt omöjligt skulle jag vilja påstå.
Palme var dessutom USA vänlig och spelade under täcket med USA under hela kalla kriget, varför skulle USA mörda en vän?

Hela tipset är patetiskt trams.
Citera
2016-02-25, 18:56
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Palme var dessutom USA vänlig och spelade under täcket med USA under hela kalla kriget, varför skulle USA mörda en vän?

För att han skyddade KGB-nissar i Sverige, inte lät USA använda samma rutt för vapensmuggling till Iran och Irak som Sverige gjorde via DDR, att hans samröre med KGB-folk blev allt mer intensivt med åren samt i kombination med det ett allt mer ökande intresse internationellt.

Citat:
Hela tipset är patetiskt trams.

Javisst. Bara pinsamt att tidningarna ens tar upp det.
Citera
2016-02-25, 19:19
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Av de 133 som erkänt mordet, är alla avförda som fylltrattar och nutcases eller är någon fortfarande av visst intresse?
Att 33 är med är ingen slump....
Citera
2016-02-25, 19:45
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Javisst. Bara pinsamt att tidningarna ens tar upp det.

Hehe.. http://svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=kompisgang_loste_palmemordet_pa_kr ogbesok.html
Citera
2016-02-25, 19:45
Medlem
ManeaterMildreds avatar
Vad finns det på den man som sköt sig själv då polisen kom och knackade på dörren?
Han omnämns som intressant av Palmegruppen på DN - http://www.dn.se/debatt/den-obekvama-sanningen-om-mordet-pa-olof-palme/
Citera
2016-02-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Vad avslöjas menar du? Det är tveksamheter, men inga nya uppgifter vad jag kan se.
GW får frågan om mördaren finns i Sverige och säger, på ett sätt som låter märkligt (inte i skrift men om man hör det): "jag är säker på det". Sättet han säger det på får mig att tänka att det är en felsägning, att han säger för mycket, att han inte hinner tänka sig för när programledaren stakar sig fram i meningen. Det låter inte som "jag är övertygad om det" utan mer som "jag vet det".
Citera
2016-02-25, 20:27
Medlem
PU ikväll: Barbrogruppen är under utredning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22332104.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22332013.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in