2016-02-25, 15:02
Moderator
OYs avatar
Vilket svammel vi har fått höra idag. Det finns ett Sydafrikaspår, men inte ett polisspår, idag har vi lärt oss ett nytt begrepp, avsnitt, dock så hade man inget intressant att säga om polisavsnittet.

Farsen fortsätter med oförminskad styrka. Att det svenska folket nöjer sig med det här spektaklet till utredning säger mycket om tillståndet i landet, folk använder inte sin hjärnor.

Man vill ha in tips, det är bara att läsa i den bästa utredningen som har gjorts, nämligen den här tråden.
Citera
2016-02-25, 15:10
Medlem
Om jag inte hörde alldeles fel kunde Dag Andersson bekräfta att vissa wt-män nu är identifierade.

Det hävdade i och för sig Jörgen Almblad också, men det här låter litet mer pålitligt.
Citera
2016-02-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Om jag inte hörde alldeles fel kunde Dag Andersson bekräfta att vissa wt-män nu är identifierade.

Det hävdade i och för sig Jörgen Almblad också, men det här låter litet mer pålitligt.

Jo, Donald Forsberg kanske har börjat tala klartext om de personer han mötte i; var det Humlegården?!
Citera
2016-02-25, 15:42
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hörde ni Skarp när hon trodde mikrofonen var av?
- Den där från tv4 var inte pålitlig.
Så pratar en äkta gatekeeper.

Vem var TV4-journalisten? Vilka frågor ställde journalisten?
Citera
2016-02-25, 15:43
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen

Almblads WT-män var Securitas som var Säpo som var vi vet inte vem det var :-)
Citera
2016-02-25, 15:43
Medlem
Flygare.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilket svammel vi har fått höra idag. Det finns ett Sydafrikaspår, men inte ett polisspår, idag har vi lärt oss ett nytt begrepp, avsnitt, dock så hade man inget intressant att säga om polisavsnittet.

Farsen fortsätter med oförminskad styrka. Att det svenska folket nöjer sig med det här spektaklet till utredning säger mycket om tillståndet i landet, folk använder inte sin hjärnor.

Man vill ha in tips, det är bara att läsa i den bästa utredningen som har gjorts, nämligen den här tråden.

En fullständig katastrof. Du ska ha klart för dig att uppgifterna om Sydafrika leder rätt in i det s.k polisspåret och SÄPO. När det som stod om nya uppgifter om spionen "Bengt" senast i AB. Så vet jag vad det handlar om. Sanningen där är att SÄPO vill inte utreda det eftersom det pekar rätt in på enskilda f.d SÄPO tjänstemän. Därför lämnar de över det till PU och så lägger man locket på med orden. Inga kommentarer. Och på PU lär det ligga och samla damm, för allt som rör den egna polisens inblandning låtsas man att det inte finns. Inte annorlunda än som det var på Ölvebros tid. Katastrof.
Citera
2016-02-25, 15:47
Medlem
Harfagers avatar
Ang WT män så fanns det ABAB , Poliser som använde dessa komradion men även kort innan så greps en eller ett par personer med walkie-talkies bara något kvarter därifrån( detta står med i utredningen) .

Var väl troligen några små busar kända av polisen som blev stoppade , men det fanns alltså andra grupperingar som använde WT också , i dag används väl telefoner för en utkik vid tex inbrott.

Sedan då jag var yngre så hade vissa en pejl lek där de åkte runt på mopeder , cyklar etc med jaktradios , och det kan varit något sådan med.

Jag skrev om detta tidigare i denna tråd men hittar inte den igen.
Citera
2016-02-25, 15:49
Medlem
Mannocks avatar
Polisen hänvisar ofta till att hovrätten fastställde att CP var utanför Grand. Det bygger vad jag vet endast på ett antal vittnesmål, bland annat "Flygledaren" och Mårten Palme.

Men när dessa gjorde sitt utpekande, var det på samma uppställning personer som LP senare fick se på video?
Citera
2016-02-25, 15:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
En fråga på rak arm.

Kommer Palme mordet någonsin lösas? Själv är jag ganska skeptiskt.

Enligt ett nytt tips så ska det ha varit en hitman som sköt Palme och som nu lever under skyddad identitet i USA.
Samma vaga nonsens som alltid, en " agent" känns igen efter mer än ett kvartssekel och vittnesuppgifterna känns enbart spekulativa.
Citera
2016-02-25, 15:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygare.S
En fullständig katastrof. Du ska ha klart för dig att uppgifterna om Sydafrika leder rätt in i det s.k polisspåret och SÄPO. När det som stod om nya uppgifter om spionen "Bengt" senast i AB. Så vet jag vad det handlar om. Sanningen där är att SÄPO vill inte utreda det eftersom det pekar rätt in på enskilda f.d SÄPO tjänstemän. Därför lämnar de över det till PU och så lägger man locket på med orden. Inga kommentarer. Och på PU lär det ligga och samla damm, för allt som rör den egna polisens inblandning låtsas man att det inte finns. Inte annorlunda än som det var på Ölvebros tid. Katastrof.

Det röda tråden är uppenbar för den som kan se allting ur ett helikopterperspektiv. Det behövs ingen utredning, svaret finns redan där, dock så finns det krafter som motarbetar att sanningen ska komma fram.

Det värsta just nu är inte att OP mördades och varför det skedde, det som stinker är det som har hänt under de trettio år som har gått sedan mordet, mycket obehagligare än att OP eliminerades även om mord i sig inte är försvarbart, tycker jag.
Citera
2016-02-25, 16:00
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Samma vaga nonsens som alltid, en " agent" känns igen efter mer än ett kvartssekel och vittnesuppgifterna känns enbart spekulativa.

En agent enligt mig har ju det största motivet att utföra dådet. Vad skulle en vanlig svensk tjäna på att döda Palme? Ingenting ifall du frågar mig. Ifall det var en svensk som utförde dådet och inte en ''hitman'' så fick han nog sannolikt betalt för det samt fick skjutvapnet av någon med högre makt som ville se Olof Palme undanröjd.
Citera
2016-02-25, 16:01
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Vem var TV4-journalisten? Vilka frågor ställde journalisten?
Vet inte vad han heter. ljushårig halvrultig.
Tror han frågade om Staybehind.
De som satt vid podiet ignorerade honom. Och gick vidare till nån annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in