2016-02-25, 03:45
Medlem
http://www.actic.se/

Det står att PEAB bygger äventyrsbad i Sverige, de har byggt ett antal sådana. I t.ex Karlstad, Skövde, Västerås och Stockholm.

Har Sverige dom bästa äventyrs badhusen i världen eller finns det andra länder som är bättre än oss?
Senast redigerad av yttrandefrihet.net 2016-02-25 kl. 03:57.
Citera
2016-02-25, 04:43
Medlem
christerys avatar
Alla turistorter söderöver har ju vattenlek/rutchbanor/vågmaskiner osv som är betydligt större än jag sett i Sverige i alla fall. Dom är ju utomhus så att kalla dessa badhus när det är mer äventyrsbad kanske är fel. Men gissningsvis finns det flådigare badhus i både USA, Japan och andra sådana länder där det kan bli lite svalare.
Citera
2016-02-25, 04:44
Medlem
morkfromorks avatar
Googla lite på bilder över water parks och bilda dig en egen uppfattning.

Sverige har en del fina badställen men inga som håller internationellt som jag ser det.
Citera
2016-02-25, 04:50
Medlem
inte i narheten, checka six flags och dylikt, extrema slides och grejer.
Citera
2016-02-25, 04:54
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Alla turistorter söderöver har ju vattenlek/rutchbanor/vågmaskiner osv som är betydligt större än jag sett i Sverige i alla fall. Dom är ju utomhus så att kalla dessa badhus när det är mer äventyrsbad kanske är fel. Men gissningsvis finns det flådigare badhus i både USA, Japan och andra sådana länder där det kan bli lite svalare.

Japan har fina heta källor, onsen, men äventyrsbaden vette fan. Man får bada med jeans (!) på sig och t-shirt. Mycket märkliga liberala regler blandat med strikt tatueringsförbud. Så Japan går fetbort i min värld.
Citera
2016-02-25, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Sverige har en del fina badställen men inga som håller internationellt som jag ser det.

Kommunerna borde bygga fler badhus i Sverige.

Vilka är bättre rent internationellt? Känner du till några?
Citera
2016-02-25, 07:34
Medlem
Danro80s avatar
https://www.tropical-islands.de/en/
Citera
2016-02-25, 10:00
Medlem
Nihennas avatar
Inte i närheten.
Du hittat betydligt bättre så nära som Fredrikshamn.
Citera
2016-02-25, 18:26
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Japan har fina heta källor, onsen, men äventyrsbaden vette fan. Man får bada med jeans (!) på sig och t-shirt. Mycket märkliga liberala regler blandat med strikt tatueringsförbud. Så Japan går fetbort i min värld.

Tja, det var en gissning med Japan. Trodde pengar+folk=vattenlekar men glömde att dom är lite blyga. Hittade en som inte är helt liten ändå http://www.japan-guide.com/e/e7777.html
Citera
2016-02-26, 16:01
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Inte i närheten.
Du hittat betydligt bättre så nära som Fredrikshamn.

The Reef är hyfsad men knappast på hög internationell nivå. De flesta ställen i Sverige är för små för att platsa in i denna kategori men äventyrsbadet i skövde slår nog egentligen The Reef i Fredrikshamn. Det är ganska många från Göteborgsområdet som åker till äventyrsbadet i Skövde eftersom det bara kostar 315 kr t/r att ta tåget till skövde inkl tre barn. The Reef kostar dubbelt så mycket i färjebiljetter samt tar mycket längre tid.

Några andra äventyrsbad som ligger på hög nivå finns väl knappast. De flesta är ganska små och baseras på befintliga simarenor som kompletterats med några rutschkanor.

I Göteborg finns ännu inget äventyrsbad vilket beror på att kommunen aldrig lyckats få tummen ur när det gäller valhalla-badet och en eventuell komplettering/ersättare. Det finns många ideer och drömmar men det kommer nog ta 30 år till innan de förverkligas. Bl.a har man tanken på att riva scandinavium och ersätta det med en ny inomhusarena en bit bort (där valhallas fotbollsplan nu ligger) och scandinavium skulle då ersättas med bla ett stort äventyrsbad med kontor mot skånegatan och sporthallar mm. Eventuellt med en spektakulär 100 meters bassäng gränsande mot mölndalsån och som skulle vara en del av mässhallarna och kunna användas som bassäng t.ex. vid båtmässan.
Citera
2016-02-26, 23:25
Medlem
TheRiddle-s avatar
Räcker väl att åka till Danmark så utklassas Sverige.
Citera
2016-02-27, 01:31
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Beror på om du gillar tafsande skäggbarn som badar med underkläderna på eller inte. Vill du slippa tafs och våldtäkter är Sveriges badhus rätt kassa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in