2016-02-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant att du nämner detta med troféer.
Gällande sovernirer är det förutom smycken vanligast att spara körkort.

Det var som fan. Man kan ju lätt tänka sig att man sparar något med ett lite "hemligt" symbolvärde. Om flickvännen råkar hitta en berlock eller ring så är kanske inte den direkt utpekande för den som inte har mer bakgrundinformation. Men ett körkort... Vet du om smycken och körkort förvaras på olika sätt?
2016-02-24, 20:48
Bannlyst
Citat:
TRAMS och det har redan retts ut i tråden och även via TR.
Det är NB mol allena som jag skriver på två av blodträffarna och ingen blandning:

nästa gällande blandning så kommer huvuddelen från NB och resten från Lisa:

Ser att ni diskuterar dna. Jag har rört till det lite för mig. Igår diskuterade vi lite om NBs kalsonger och vilka dna det fanns på dessa. Inte Lisas kom vi fram till. Men sen mindes jag googleseos inlägg med hänvisning till FUP, också det om NBs kalsonger.

I alla fall min fråga är, på vilka kalsonger från NB återfinns IBs dna 4 ggr? Och vad är det tänkt att detta bevisar? Hur vet vi från vilken dag NBs kalsonger är om han grips 5 dagar efter mord? Jag förstår inte. Kan du förklara.
2016-02-24, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Typiskt Mr Stenkoll.att lämna en sådan här detaljerad beskrivning över mobilens död.
140 m in på avtagsväg krossas den säger du. Alltså stannar han till, vet vi då. Och måste väl gå av också. Här har polis missat att säkra brottsplats då, säger du det ockå?
Här trampar väl MP runt?
Är det i denna skogsdunge IB sett två mystiska män som kör fram och tillbaka? Vet du det? Vet nån?
IB lär ha hökögon om hon ska se den delen av vägen från sin baksida..
2016-02-24, 20:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jag lutar mig mot det jag skrev:
1. RATTFYLLA och det som sen sammanfaller.
2. IRINA. Han har nog troligen tänkt klippa till Irina rejält iom att hon hotar att lämna honom - för övrigt verkar hon tolerant mot trakasserier.
3. SPONTANT BERÄTTANDE. Med tanke på bägges pladder om att han begärt alibi och bett dem hålla käften om tvätt - så är du säker på att detta stämmer likaväl.
4. NBs ORD. Sin dotter vet han inte vart hon befinner sig. Normalt? Not.
Har han misshandlat sitt ex så är det däremot begripligt.
5. MORD. med tanke på det brutala mordet och att uppenbart ha levt dubbelliv så är det som kommit fram indikationer på att det inte är så fagert som det ger sken om utåt.

Du för ett cirkelresonemang här. Eftersom NB tydligen är skyldig till mord måste allt det andra stämma. Sen lägger du till en massa.
Nu diskuterade jag hans eventuella våldsamhet. Och det Irina faktiskt vittnar om, är att han aldrig har slagit henne.
1. Vad sammanfaller?
2. Se ovan.
3. Tvivelaktigt om han gjort detta. Hänvisar bl.a. till tolkkaos. Givetvis, om han är skyldig kan det mycket väl tänkas.
4. Ren spekulation att han skulle ha misshandlat dotterns mamma. Det borde ha kommit fram i Litauen inte minst. Det som kommit fram därifrån i denna sak är en exflickvän som ska ha sagt att han var jättesnäll (typ).
5. Ja, som sagt, om han verkligen är mördaren har han levt ett dubbelliv - utan några som helst tecken på att så skulle ha varit fallet.
2016-02-24, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Det var som fan. Man kan ju lätt tänka sig att man sparar något med ett lite "hemligt" symbolvärde. Om flickvännen råkar hitta en berlock eller ring så är kanske inte den direkt utpekande för den som inte har mer bakgrundinformation. Men ett körkort... Vet du om smycken och körkort förvaras på olika sätt?
Seriemördare brukar ge smyckena som present till sin fru. Mementos..
Körkort eller id-kort kollar mördaren själv på och minns mordet och offret.
2016-02-24, 20:51
Bannlyst
Citat:
Glömde lägga till trosor, helt korrekt. Däremot skiljer Keppel på troféer och souvenirer. Troféer kopplas till kroppar och det påminner väl mer om jägaren som har ett djurhuvud på väggen..

Varför slängde inte NB ut körkortet samtidigt? Det lär ha funnits i samma iphonefodral.

Oj, jag kanske missade vad du egentlligen sa. Jag har inte riktigt koll på körkort. Lisa var ju bara 17. Hon har väl inget körkort?

Ta det igen.
2016-02-24, 20:54
Bannlyst
Citat:
Seriemördare brukar ge smyckena som present till sin fru. Mementos..
Körkort eller id-kort kollar mördaren själv på och minns mordet och offret.

Intressant för man hade inte direkt kunnat gissa sig till detta. Bra info.
2016-02-24, 20:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayatri
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Psykopater har ingen empati, ingen samvete och är duktiga att ljuga och manipulera.
Exakt, där beskrev du Nerijus perfekt.
Tycker du att NB ljuger bra?
2016-02-24, 20:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag lutar mig mot det jag skrev:
1. RATTFYLLA och det som sen sammanfaller.
2. IRINA. Han har nog troligen tänkt klippa till Irina rejält iom att hon hotar att lämna honom - för övrigt verkar hon tolerant mot trakasserier.
3. SPONTANT BERÄTTANDE. Med tanke på bägges pladder om att han begärt alibi och bett dem hålla käften om tvätt - så är du säker på att detta stämmer likaväl.
4. NBs ORD. Sin dotter vet han inte vart hon befinner sig. Normalt? Not.
Har han misshandlat sitt ex så är det däremot begripligt.
5. MORD. med tanke på det brutala mordet och att uppenbart ha levt dubbelliv så är det som kommit fram indikationer på att det inte är så fagert som det ger sken om utåt.

Det är de delarna som gör att jag funderar om han kan varit främlingslegionär eller liknande. Man kan välja att lämna ett gammalt liv bakom sig och så att säga gå vidare utan att anta en ny typ av identitet. Exet med barnet kan ju också gjort det ioch för sig, och det behöver ju inte haft med honom att göra. Men går man in i främlingslegionen så är man väl så att säga stuck med den identiteten även om man väljer att lämna efter någon tid (eller får avsked). Och orsaken till ilskan han visar mot frun om hon vill lämna är kanske inte att han är jävlig utan kanske vetskapen om att något i deras bakgrund är deras gemensamma som de har gemensamt ansvar för och som det inte går att skilja sig ifrån så lätt.
Man kan ju bli "arg" på folk för att de är naiva exempelvis, det behöver ju inte betyda att man är ett rövhål. (Fast det kanske ser ut så för utomstående betraktare som inte har insyn/överblick i helheten).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-02-24 kl. 21:06.
2016-02-24, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Varje enskild fall är unik, ingen ska kunna dömas grundad på statistik. Att det finns många skyldiga som nekar säkerställer inte att alla som nekar är skyldiga. Nb nekar konsekvent och uppför sig som en oskyldigt anklagad. Bevisningen mot honom är stark men inte vattentät, det är flera skribenter i tråden som har beskrivit oklarheterna i utredningen. Jag tycker inte att det är bevisat att Nero har avsatt sitt blod på Lisas kläder. Det finns DNA, men inget bevis på att det är blod-dna.

Nu håller Hurtig och hans gäng att granska och värdera varje enskild bevis och vittnesmål var och en för sig. Det kommer att bli intressant att få ta del av vad de kommer fram till även om HD inte köper resultatet.

Mitt personliga tvivel består oavsett hur utfallet blir om om NB inte erkänner. Det är fruktansvärt deprimerande att vara oskyldigt anklagad för något som man inte har med att göra. Har NB talat sanning, har han inga några förklaringar att komma med utan att ljuga.
Ok, måste säga att jag uppfattat allt helt tvärtom. Av allt man hört så verkar det inte finnas några tvivel alls om Nerijus skuld. Du skriver att flera skribenter i tråden beskrivit oklarheter i utredningen men finns det någon annan som gjort samma sak? Någon juridisk expert som beskrivit några oklarheter? Menar då nån annan än hans advokat.
2016-02-24, 20:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du för ett cirkelresonemang här. Eftersom NB tydligen är skyldig till mord måste allt det andra stämma. Sen lägger du till en massa.
Nu diskuterade jag hans eventuella våldsamhet. Och det Irina faktiskt vittnar om, är att han aldrig har slagit henne.
1. Vad sammanfaller?
2. Se ovan.
3. Tvivelaktigt om han gjort detta. Hänvisar bl.a. till tolkkaos. Givetvis, om han är skyldig kan det mycket väl tänkas.
4. Ren spekulation att han skulle ha misshandlat dotterns mamma. Det borde ha kommit fram i Litauen inte minst. Det som kommit fram därifrån i denna sak är en exflickvän som ska ha sagt att han var jättesnäll (typ).
5. Ja, som sagt, om han verkligen är mördaren har han levt ett dubbelliv - utan några som helst tecken på att så skulle ha varit fallet.
Det är inte ett cirkelresonemang - det finns en grunduppgift som sen sammanfaller.
1. NB har åkt fast för rattfylla - det sammanfaller med att AB uppger att han utan bekymmer tar bilen när han druckit och att Irina säger till honom.
2. Att Irina uppger att han tänkt slå till henne rejält och hotar att lämna honom sammanfaller med att AB uppgett att förra frun lämnade honom pga misshandel. Med en sån näsbränna i bagaget verkar han ha sansat sig. Det gör honom inte ett skit bättre för tanken var att ge IB en rak höger.
3. Att två personer uppger samma sak i separata förhör inklusive detaljer om vart de stod kan inte hänvisas till tolkkaos.
4. Ja, det är spekulation men en god anledning till att han inte vet vart dottern bor. Det är rakt inte normalt och jag begriper inte varför detta inte framkommit mer via förhör.
5. Jajemen - med tanke på att han dömts i TR och HovR för mord med stark bevisning så handlar det om dubbelliv. På samma sätt som många andra om det så är serievåldtäktsmän, sexualsadistmördare eller seriemördare. Allt står lika frågande och grundlurade. Inget ovanligt fenomen.
Senast redigerad av develi 2016-02-24 kl. 21:05.
2016-02-24, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Oj, jag kanske missade vad du egentlligen sa. Jag har inte riktigt koll på körkort. Lisa var ju bara 17. Hon har väl inget körkort?
Ta det igen.
Hon åkte moped.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in