Citat:
Dialekten tyder på att denna tjej är syrisk eller vad man nu ska vara för att få vara med i IS.
Hon var även den som vände tillbaka vid första fritagningsförsöket.
Att hon fick panik och vände åter som de står på svts sida kan man förstå.
Men jag tror inte hon levde gömd eller dylikt. Snarare i ett hus med några andra kvinnor.
Hennes familj i Sverige har förmodligen godkänt relationen då flickan var 15 år, giftasmogen enligt vissa. Knullbar enligt svensk lag.
Av ca 300 som anslutit sig till IS har ca 130 kommit tillbaka till Sverige. Jag frågar mig varför vi tar tillbaka dem? (Till er SD-svärmare: nej jag vill inte ha färre invandring)
Hur många ursäkter kan man komma med? Vad ska vi med terrorister till. Hade detta varit en pojke på 16 tror jag tongångarna hade varit annorlunda.
Hon var även den som vände tillbaka vid första fritagningsförsöket.
Att hon fick panik och vände åter som de står på svts sida kan man förstå.
Men jag tror inte hon levde gömd eller dylikt. Snarare i ett hus med några andra kvinnor.
Hennes familj i Sverige har förmodligen godkänt relationen då flickan var 15 år, giftasmogen enligt vissa. Knullbar enligt svensk lag.
Av ca 300 som anslutit sig till IS har ca 130 kommit tillbaka till Sverige. Jag frågar mig varför vi tar tillbaka dem? (Till er SD-svärmare: nej jag vill inte ha färre invandring)
Hur många ursäkter kan man komma med? Vad ska vi med terrorister till. Hade detta varit en pojke på 16 tror jag tongångarna hade varit annorlunda.
Denna tjej är inte någon syrier utan en svensk medborgare med finsk bakgrund. Hennes familj är kanske inte den allra bästa. Den uppfattningen får man iaf om kollar på hennes pappas Facebook. Tjejen har varit placerad i fosterhem, oklart om det varit pga hennes eget beteende eller pga att hennes föräldrar brustit i omsorgen av henne. Vad hennes biologiska familj godkänt eller inte godkänt är ganska oväsentligt med tanke på att hon var fosterhemsplacerad. Oavsett vilket så framstår hon inte som den mest briljanta djupingen om han läser hennes tidigare bloggningar. Men kanske man sällan är när man är 14 år. Jag har inga problem att förstå att denna tjej blev kär i en några år äldre kille. Han var 19 år. Kanske hade inte heller han från början några planer att åka till Syrien eller Irak men hon var gravid och de skulle fly. Jag vet inte varifrån denna kille kommer. Men muslim är han säkert och kanske tänkte han att de skulle kunna bo i kalifatet där han inte skulle sättas tills svars för att han gjort en 14-åring gravid. Hon fattade noll och följde med honom.