2016-02-24, 17:30
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Alltså läser folk inte tråden?

Hon är svensk/finsk som inte bodde hos sina biologiska föräldrar utan i fosterhem.
Det är knappast radikale Ali som man sätts hos när man ska till ett sånt.

Jag läste att hon träffade killen på fotbollsträning, och att han var jättegullig mot henne i början, och att han sa till henne att de skulle till Marocko, alternativt Algeriet, för att bo hos hans familj.
Rätta mig om det sista, det är möjligt att jag har drömt det men jag är nog iaf 70% säker att det var just Marocko eller Algeriet som han sa att de skulle till.

Trodde hon fortfarande att de var på badsemester i Marocko när hon flydde TILLBAKS efter att hon blev "fritagen" första gången?
Citera
2016-02-24, 17:33
Medlem
b00b00s avatar
http://www.expressen.se/gt/jesper-soder-om-fritagningen-av-flickan/

"När Jesper Söder, som har stridit för kurdiska YPG, befann sig i Syrien var han involverad i att få den svenska tonårsflickan till frihet.

Sedan dess har han stått i nära kontakt med hennes familj - som han menar är nyckeln bakom fritagandet."
Citera
2016-02-24, 17:51
Medlem
cirkuspoliss avatar
Jag vet inte om den intevju med tjejen där hon förklarar vad som hände har visats i Sverige. Är utomlands och alltid uppfriskande med ett perspektiv som inte är vinklat bortom förstånd. Tjejen förklarar att först var han gullig men sedan började han kolla "ISIL-filmer" och ville sticka dit. Tjejen uppger att hon inte begrep någonting om ISIL eller islam. När de kom till Syrien fick hon och pojkvännen ett lerhus utan el eller vatten att bo i. Efter ett tag ringde tjejen mamma och tyckte det var jobbigt.

Tjejen verkar faktiskt rejält efterbliven.
Citera
2016-02-24, 18:06
Medlem
Är det den nya Mona Muslim vi ser här
Citera
2016-02-24, 18:06
Medlem
derGauleiters avatar
Det borde vara brottsligt att resa till en terrorgrupp. Det borde även finnas lagar som möjliggör sterilisering dessa individer. Sverige borde dessutom självklart vägra att ta emot henne när hon vill hem.

Frågan som kvarstår är vilket ansvar den efterblivna femtonåringens föräldrar har.
Citera
2016-02-24, 18:08
Medlem
Hon kan vara ännu ett offer för pk-indoktrineringen i vårt land. Att allt ont kommer från den rasistiska vithetsnormen, allt annorlunda och fjärran står för det goda. Man har ju hört att galningar som spränger sig och flera hundra oskyldiga i luften, t.o.m de som flög in i tornen 9/11 gjorde det "för de fattiga i världen" . Hon sökte sig till de goda och fick se att de inte var så goda.
Citera
2016-02-24, 18:11
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Skjut ungen i småbitar. Hon kommer prata gott om IS för andra i hennes ålder.
Citera
2016-02-24, 18:14
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Trodde hon fortfarande att de var på badsemester i Marocko när hon flydde TILLBAKS efter att hon blev "fritagen" första gången?

Njae, uppenbarligen har ju något skett efter att hon kom dit först.

Bakgrunden till att hon kom dit öht är dock som jag påstår, om jag inte drömt som sagt.
Citera
2016-02-24, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jenisej9
Förstår inte varför alla är bittra över vad det kunnat kosta säkerhetstjänsten för att kunna föra hem henne, om inte skattepengar ska kunna användas till dessa situationer framför allt unga kvinnor som inte har förmågan att ta egna kloka beslut och är lätt påverkade och dragna i sånt skit ska det mesta göras för att få hem dessa, det är ett liv och anhöriga som lider oavsett prislapp. Speciellt unga tjejer som inte fått könshår ska få en andra chans i livet, det är ett måste. Hoppas sånna nyheter väcker många föräldrar så deras ungar inte hamnar i samma sits, en varningsklocka för hela sverige. Det är knappast första, andra eller tredje gången man läser sånt
Det vore mer passande att horan sprängdes i bitar, likt den lilla svartskallen hon särade på benen för, och vars säd hon lät befrukta sin ruttna livmoder, och därigenom frambringa ett missfoster vi inte vill ha i Sverige. Kortfattat: Tomahawkmissiler framställs av en anledning, de är tänkta att användas på detta slödder.
Citera
2016-02-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation

Verkar vara delade meningar i media huruvida hon flydde tillbaka frivilligt eller om fritagningförsöken misslyckades och fördes tillbaka under tvång. AB påstår det senare.
Citera
2016-02-24, 18:40
Medlem
IAmZooms avatar
Skott i pannan är vad hon förtjänar och föräldrarna likaså. Hur fan i helvete lyckas man uppfostra ett sådant barn?
Citera
2016-02-24, 18:42
Medlem
Här intervjuas 16 åriga tjejen som var hos ISIS på engelska i Kurdisk TV.

http://www.liveleak.com/view?i=4ef_1456320603
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in