Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Från min ursprungliga länk:
”Ett slående resultat är att män i betydligt högre grad utvandrar för att arbeta medan kvinnor oftare har partner eller släkt boende i landet, alternativt är medföljande. Anledningarna bakom utvandring ser alltså väldigt olika ut för kvinnor och män”, säger Maria Solevid.
Med andra ord. Det blir fel, när du först vill klumpa ihop män och kvinnor, för att sedan kunna dra en enkel slutsats som passar din världsbild.
Klumpa ihop?
Är väl du som försöker få en företeelse (utvandringen från Sverige) att passa din världsbild av att alla är djupt olyckliga i Sverige pga feminismen.
Knappast jag.
Kollar du vilka globla tester som helst kring lycklighet, så ligger de skandinaviska länderna i topp.
Så att folk skulle sitta och deppa för att vi har jämställdhet i Sverige är ju knappast korrekt.
jag tror svenskar flyttar ut pga
1. studier (så gjorde jag själv när jag pluggade)
2. bra jobb, högre lön.
3. pensionärsvistelser i sol
4. partner.
sen har du säkert en liten grupp förgrämda "gubbs" som flyr landet pga att kvinnor har fått rättigheter, dessa gubbar inte står ut med, eller att Sverige inte är tillräckligt nationalistiskt eller dylik åsikt. Men vet du tror inte denna grupp är så stor, och att de utvandrar ser jag som en fet vinst för Sverige.
Sen, människor som aktivt handlar, gör saker, sätter snurr på sina liv är i allmänhet lyckligare än människor som inte gör det. Så att denna grupp kanske är lyckligare än övriga ser jag inte som så konstigt, de är en specifik grupp av ofta yngre som helt enkelt lever sina liv som de vill.
Och som sagt den absolut största majoriteten av de yngre i vart fall återvänder hem.
Eftersom yes, Sverige är ett satans så bra land leva i.