Citat:
Som jag förstår det så sa NB detta till sin granne innan han greps. Innan Lisa hittats. Jag reagerade då jag läste att även SH hade ett klart minne av deras möte. Nämde det igen för jag själv tycker det är en udda detalj. Det kan naturligtvis tolkas som du säger men vad folk tolkar in i andras ögon är ju ganska vanskilgt. Det finns ju de som hävdar att man kan se på folks "laser blick" att de är psykopater. Eller på deras utseende att de är "onda". Kusliga tankar.
Jag har tidigare nämnt att detta möte passar in i ett hypotetiskt scenario där SH redan tidigt hade riktat in sig på NB som misstänkt. Att han jobbar inom militäern i ett litet samhälle gör ju att han mycket väl kan ha bekanta inom polis och rättsväsende, som likt många troll i tråden, säkert "hjälpt till" att "skipa rättvisa" om de blivit tillfrågade. Jag ser det som ganska naturligt. Hade jag själv varit i samma sits hade jag inte dragit mig om jag fått sånna "vibbar". Att värna rättsstaten och rättssäkerheten rent generellt är en sak men när man själv blir drabbad så väger såklart den tanken lätt. Då är det nog reptilhjärnan som börjar styra.
Jag har tidigare nämnt att detta möte passar in i ett hypotetiskt scenario där SH redan tidigt hade riktat in sig på NB som misstänkt. Att han jobbar inom militäern i ett litet samhälle gör ju att han mycket väl kan ha bekanta inom polis och rättsväsende, som likt många troll i tråden, säkert "hjälpt till" att "skipa rättvisa" om de blivit tillfrågade. Jag ser det som ganska naturligt. Hade jag själv varit i samma sits hade jag inte dragit mig om jag fått sånna "vibbar". Att värna rättsstaten och rättssäkerheten rent generellt är en sak men när man själv blir drabbad så väger såklart den tanken lätt. Då är det nog reptilhjärnan som börjar styra.
Ja så är det nog både att folk har en tendens att övertolka vad man kan läsa in i ett utseende, men även att man kanske har en stark instinkt att driva något om man är drabbad. Jag kan inte riktigt släppa tanken om NB skulle vara, eller varit, främlingslegionär eller något. Då passar det ju in liksom att man inte hittar värst mycket bakgrundsinfo plus det att inte har kontakt med dottern (fast det.kan ju bero på att han gett upp om det vart riktigt surt mellan honom och exet förstås).