2016-02-23, 15:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Så säger i alla fall han och frun.
Vilken sida? Jag har letat men hittar det inte.
2016-02-23, 15:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
De kan obesvärat se sina offers anhöriga i ögonen utan att skämmas ett enda dugg som
Nerijus gjorde den där gången när han mötte Lisas pappas blick när denne vandrade
förbi balternas bostad tillsammans med ett par andra personer.
Han berättar hur han själv letade i trakterna kring Blomberg - och plötsligt mötte den åtalade 35-åringen. – Den blicken glömmer jag aldrig.
Lyssnade på en intervju via psykologen Lingh som skrivit en bok om psykopati och han beskrev just blicken som han upplevt och som klienter berättat om.
De har en förmåga att titta så intensivt, Lingh kallar det för laserögon, att den andre uppfattar det som fasansfullt och får en känsla av att den där personen kan göra precis vad som helst. Beslutsamheten bakom blicken, att de är fokuserade varav blicken säger:
- Jag ska vinna.
2016-02-23, 16:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, kolla Xenia Onatopp tribute i signaturen.
Jag låter inte kättja ta över förnuftet. Gör du?
Härligt att du beskriver en superkontrollerat tillstånd vid kåthet och utlösning. Låter upphetsande må jag säga, torde vara lika skönt som onanera med Svinto?

Du gör dig själv en tjänst om du inte försvarar saker in absurdum hela tiden då det faller på sin orimlighet vad det gäller just känslor ihop med katekolaminer.
Självklart kan människor agera irrationellt om vissa faktorer samverkar.
2016-02-23, 16:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Härligt att du beskriver en superkontrollerat tillstånd vid kåthet och utlösning. Låter upphetsande må jag säga, torde vara lika skönt som onanera med Svinto?

Du gör dig själv en tjänst om du inte försvarar saker in absurdum hela tiden då det faller på sin orimlighet vad det gäller just känslor ihop med katekolaminer.
Självklart kan människor agera irrationellt om vissa faktorer samverkar.
Det är du som drar det in absurdum om du tror att folk tappar huvudet när de blir kåta. Det kan förekomma, men det är inte regel, och du kan inte ta för givet att NB gör det.

Jag svarade på din fråga om mitt beteende.
2016-02-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Nej det är inte ointressant. Det är fakta. Mordvapnet saknar bevisad bindning till NB.

Eftersom du nu tar upp andra morddomar så skedde ju en sexstrypning bara dagar efter Lisa hittades (brottet skedde i Helsingborg.)

Gärningsman dömdes till 16 månders fängelse. 16 månader jämfört med NBs livstidsdom.

Hur kan två strypmord ge så olika strafflängd?

Hur ska vi förstå hur domstol resonerar om inte offer och gärningsman spelar roll i bedömningen?

Tänkte det samma när läste artikel - http://www.svd.se/aven-en-flicka-har-ratt-att-slippa-strypning
Två ganska lika mord och två väldigt olika straff: livstidsdom och 16 månader.
Vad handlar det om? Rasism i rättsväsendet?
Och var är hans bild i media? Jag vill se hur ser kallblodig sexmördare ut.
Senast redigerad av Sudharma 2016-02-23 kl. 16:09.
2016-02-23, 16:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Tänkte det samma när läste artikel - http://www.svd.se/aven-en-flicka-har-ratt-att-slippa-strypning
Två ganska lika mord och två väldigt olika straff: livstidsdom och 16 månader.
Vad handlar det om? Rasism i rättsväsendet?
Nej, skillnad i gärningsbeskrivning. I Helsingborg var dödandet inte uppsåtligt, det var det i Blomberg.
2016-02-23, 16:09
Bannlyst
Citat:
Har inte läst om mordet du hänvisar till men jag vet hur domen ser ut i detta fall samt bevisning. De få ord du skrev säger inte ett skit är hälsningen.

Du är uppenbart okunnig med tanke på denna mening lösryckt ur allt DNA och övrig teknisk bevisning som finns:

Jag som trodde du var så insatt i strypmord så har du missat det som sker nästan samtidigt i Sverige.

Mordet är ett strypmord på en ung flicka 16 år.

Gärningsman hävdar att offer varit med på strypsex men det har ju inte gått att kontrolllera eftersom hon är död. Dvs uppsåt kan ha funnits liksom att offer kan ha avrättas kort och gott.

Gärningsman har inte kontaktat ambulans utan sina vänner när han upptäckt att hon var död.
Han har alltså uppsåtligen fördröjt återupplivningsförsök.

NB kan teoretisk ha haft ett förhållande med Lisa. Samma sak kan ha hänt här. Om han erkänner det, döms han också till 16 månader fängelse?
2016-02-23, 16:17
Medlem
Citat:
Nej, skillnad i gärningsbeskrivning. I Helsingborg var dödandet inte uppsåtligt, det var det i Blomberg.

Vi vet inte än hur var det i Blomberg.
Tror du verkligen att rätt man är dömd?
2016-02-23, 16:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Jag som trodde du var så insatt i strypmord så har du missat det som sker nästan samtidigt i Sverige.
Mordet är ett strypmord på en ung flicka 16 år.
Gärningsman hävdar att offer varit med på strypsex men det har ju inte gått att kontrolllera eftersom hon är död. Dvs uppsåt kan ha funnits liksom att offer kan ha avrättas kort och gott.
Gärningsman har inte kontaktat ambulans utan sina vänner när han upptäckt att hon var död.
Han har alltså uppsåtligen fördröjt återupplivningsförsök.
NB kan teoretisk ha haft ett förhållande med Lisa. Samma sak kan ha hänt här. Om han erkänner det, döms han också till 16 månader fängelse?
Länka till mordet, skriv en ort, eller maska ett namn - annars är det värdelöst om nåt ska jämföras. Dina tolkningar ger jag nämligen inte ett dugg för..
Nu är jag snarare mer engagerad internationellt (större utbud) om det gått dig förbi och det är just detta fall som intresserar mig pga av just profilering och det udda mordet i kombination med den märkliga mannen som levt dubbelliv.

NB är ett äckligt svin som tvättar sig en gång i månaden, har ruttna tänder och är dubbelt så gammal som henne. Utöver detta finns ingenting som indikerar kontakt om det så vore ett hej.

Skärp dig med långsökt skit.
2016-02-23, 16:23
Medlem
Citat:
Länka till mordet, skriv en ort, eller maska ett namn - annars är det värdelöst om nåt ska jämföras. Dina tolkningar ger jag nämligen inte ett dugg för..
Nu är jag snarare mer engagerad internationellt (större utbud) om det gått dig förbi och det är just detta fall som intresserar mig pga av just profilering och det udda mordet i kombination med den märkliga mannen som levt dubbelliv.

NB är ett äckligt svin som tvättar sig en gång i månaden, har ruttna tänder och är dubbelt så gammal som henne. Utöver detta finns ingenting som indikerar kontakt om det så vore ett hej.

Skärp dig med långsökt skit.

http://www.svd.se/aven-en-flicka-har-ratt-att-slippa-strypning
2016-02-23, 16:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det är du som drar det in absurdum om du tror att folk tappar huvudet när de blir kåta. Det kan förekomma, men det är inte regel, och du kan inte ta för givet att NB gör det.

Jag svarade på din fråga om mitt beteende.
Inte vidare långsökt med tanken att NB blivit så vansinnigt upphetsad av det pågående
lustmordet att han som du skriver, tappar huvudet.
Redan den omständigheten att han väljer att ta någon annans liv demonstrerar ju
med övertydlighet att förnuftet fått ge vika. Så att kättjan eller vad du vill kalla det
medför att viss oförsiktighet läggs i dagen och tar över detta förnuft är ingenting direkt
att förbryllas över eller behöva ifrågasätta möjligheten av.
2016-02-23, 16:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vi vet inte än hur var det i Blomberg.
Tror du verkligen att rätt man är dömd?
Rätt man, men fel brott. Jag syftade till gärningsbeskrivningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in