Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-23, 15:09
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är just kombinationen av att det finns spår och inga spår alls som visar på försiktighet från Neros sida, men inte tillräckligt.
Jag misstänker att problemet är att han inte velat ha handskar vid hanteringen av Petter-Nicklas, vilken kan ha varit framme vid åtminstone två tillfällen. (Strax efter överfallet och under hängningen.)
Senast redigerad av KeithRichards 2016-02-23 kl. 15:12.
2016-02-23, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag misstänker att problemet är att han inte velat ha handskar vid hanteringen av Petter-Nicklas, vilken kan ha varit framme vid åtminstone två tillfällen. (Strax efter överfallet och under hängningen.)

Men du tänker fel. Det är då han har handskar eftersom han inte avsätter dna från Lisa på kalsonger eller könsorgan.
2016-02-23, 15:18
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Men du tänker fel. Det är då han har handskar eftersom han inte avsätter dna från Lisa på kalsonger eller könsorgan.
Han duschade ju och tvättade kläderna efteråt.
2016-02-23, 15:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
15min.lt via Google Translate: Nerijus Bilevičiaus advokat för omöjligt uppdrag
Citat:
Litauen kommer att ansluta försvara advokat Björn Hurtig. Hur man publicerar portal expressen.se , svenska kriminolog och författare Leif GWPerssonas påståenden som inte kommer att bli lätt att hitta fakta som visar oskuld i detta fall.
2016-02-23, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Han duschade ju och tvättade kläderna efteråt.

Var du med eller finns det andra belägg?
2016-02-23, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är det som är saken i ett nötskal, och visar hur viktigt det är att börja söka direkt. Det fanns ingen möjlighet för Nero att flytta på kroppen eller börja elda.
Enbart när MPS sattes in på onsdag och framöver handlar det om 3000 personer. Att han inte är minsta orolig vid hemkomst indikerar att han är rätt nöjd. Det finns sen heller ingen oro när polisen är där på natten - Det startar vid hemkomst då ladan spärrats av på måndag. Då darrar nerverna igång om DNA.
Jag tror faktiskt man underskattar NB som levt dubbelliv och lyckats bedra hela sin omgivning. Han har gett sken av att inte göra en fluga förnär vilket inte alls är den bild som ses i förhör med trakasserier, ,misshandel och fyllekörning.
Han är förvisso inte en Bundy med hög IQ och Ph.D. (bevare mig väl om han slutfört sina juridikstudier..) men trots allt ses planerat mord och viss förslagenhet.
# Försöker med Adriana dagen innan (ruse eller con attack visar på planerat och organiserat)
# Mordets karaktär indikerar inte överfall i affekt/impuls
# Gömt kroppen rätt väl på kort tid (planering)
# Tvättar kläderna
# Högst troligt städat ur bilen och använt plast
# Ber dem ljuga om alibi

Utöver detta så tror jag att han haft handskar och jag är fundersam varför NB sparade just detta rör hon hängs i då han fick order att ta bort allt i mjölkrummet.

På tal om Bundy och hur han lurade sina offer till bilen samt Adriana som potentiellt offer:
Citat:
2016-02-23, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Eftersom du nu tar upp andra morddomar så skedde ju en sexstrypning bara dagar efter Lisa hittades (brottet skedde i Helsingborg.)
Gärningsman dömdes till 16 månders fängelse. 16 månader jämfört med NBs livstidsdom.

Hur kan två strypmord ge så olika strafflängd?
Hur ska vi förstå hur domstol resonerar om inte offer och gärningsman spelar roll i bedömningen?
Har inte läst om mordet du hänvisar till men jag vet hur domen ser ut i detta fall samt bevisning. De få ord du skrev säger inte ett skit är hälsningen.

Du är uppenbart okunnig med tanke på denna mening lösryckt ur allt DNA och övrig teknisk bevisning som finns:
Citat:
Nej det är inte ointressant. Det är fakta. Mordvapnet saknar bevisad bindning till NB.
2016-02-23, 15:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Man lär sig att behålla handskarna på.

Brukar du mörda ofta i samband med att du är kåt?
2016-02-23, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man har hittat delar till en mobiltelefon ute på en åker men inte en stor jävla plastduk.
Mer än konstigt. Anmärkningsvärt.
På ett sätt Ja absolut

På ett annat sätt nej. Även en stor plast duk har en väldigt liten yta om vi räknar samman den där avsättningar kan fastna och bestå. Textilier och mycket annat har en mycket större yta (mellan fibrerna och i tråden) där mer kan fastna. För att inte tala om ett Cigarettfilter vilket har ytan av en fotbollsplan, även fastän det ser synnerligen litet ut, men det är ju just det som är filtrets funktion att fånga den stora ytan.

Om ny byggplast bara lagts av på stället i regn vind och blåst undrar jag vad som varit kvar, efter en vecka. Det är ju lite teflon över det hela och inte alls säkert att något är kvar om vinden bara får piska den ett litet slag. Nerijus är just så nonchalant och det verkar fungera på många sätt men inte på alla.
2016-02-23, 15:41
Medlem
Grandiosos avatar
Följ med på en tur genom Nerijus Bilevicius hemby Pociūnėliai :

https://www.youtube.com/watch?v=3_RY0hkLsN0
https://lt.wikipedia.org/wiki/Poci%C5%ABn%C4%97liai

Ser ut som vilken dötrist svensk landsbygdshåla som helst.
Men just den här byn borta i Litauen är nu för evigt förknippad med en mördare av den
mest vedervärdiga sorten. Nero har gjort skada på mer än ett sätt.
För sitt eget höga nöjes skull mördade han en svensk flicka i tonåren och samtidigt
dödade han så mycket annat. Han utplånade sin egen framtid, han sänkte sin egen
och offrets familj i en olycka med en svärta som består och han gjorde det litauiska
folket en otjänst som heter duga.
Nerijus handlingar den 7/6 skar verkligen djupt in i så mycket och lämnade sår som
aldrig läker. Detta för vad? För några minuters nöje och njutning?
Frågar åter: Var det verkligen värt det Nero?

Utmärkande för de allra flesta mördare är att de inte bryr sig om några andra än sig
själva, sina behov och drifter och lustar. Lättkränktheten har de också gemensamt.
De bryr sig inte ett skvatt om vad deras dödliga gärningar får för konsekvenser för andra.
De kan obesvärat se sina offers anhöriga i ögonen utan att skämmas ett enda dugg som
Nerijus gjorde den där gången när han mötte Lisas pappas blick när denne vandrade
förbi balternas bostad tillsammans med ett par andra personer.
Han berättar hur han själv letade i trakterna kring Blomberg - och plötsligt mötte den åtalade 35-åringen. – Den blicken glömmer jag aldrig. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21672599.ab

Hjärtlösheten, den isande tomheten i det som kallas själen, den totala oförmågan att
känna med andra, ta in någon annans lidande och därför avstå från att överhuvudtaget
vålla det från början. Det förenar Nero med de andra som släcker liv lika obekymrat som
de dödar glöden på en cigarettfimp.
Senast redigerad av Grandioso 2016-02-23 kl. 16:04.
2016-02-23, 15:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Brukar du mörda ofta i samband med att du är kåt?
Ja, kolla Xenia Onatopp tribute i signaturen.

Jag låter inte kättja ta över förnuftet. Gör du?
2016-02-23, 15:49
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Var du med eller finns det andra belägg?
Så säger i alla fall han och frun.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in