2016-02-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Troligtvis är det som du säger, Erling är det: http://www.expressen.se/gt/schafrarna-har-blivit-sonderavlade/

Ulf Dahlsten: "Han hade skickat hem livvakterna eftersom han visste att i alla fall en av dem
skulle hem till sin familj en bra bit utanför Stockholm och ville inte förstöra deras kväll".
http://www.dn.se/debatt/den-obekvama-sanningen-om-mordet-pa-olof-palme/
Var det Erling som bodde "en bra bit utanför Stockholm" men istället fastnade på en restaurang inte
långt från mordplatsen?
Det kan till och med vara så att båda livvakterna är med på fotot, mannen bakom Erling.
Eller kan mannen bakom Erling vara Walter Kegö:
https://www.google.se/search?q=walter+keg%C3%B6&client=ubuntu&hs=37D&cha nnel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiUt-2Px4vLAhVLiCwKHZGQDUwQ_AUIBygB&biw=1280&bih=703
Haa,ha,ha Partiet skickar fram en demagog för att dementera och smutskasta en oskyldig Men vad har han på fötterna ?
Citera
2016-02-22, 18:06
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Troligtvis är det som du säger, Erling är det: http://www.expressen.se/gt/schafrarna-har-blivit-sonderavlade/

Ulf Dahlsten: "Han hade skickat hem livvakterna eftersom han visste att i alla fall en av dem
skulle hem till sin familj en bra bit utanför Stockholm och ville inte förstöra deras kväll".
http://www.dn.se/debatt/den-obekvama-sanningen-om-mordet-pa-olof-palme/
Var det Erling som bodde "en bra bit utanför Stockholm" men istället fastnade på en restaurang inte
långt från mordplatsen?
Det kan till och med vara så att båda livvakterna är med på fotot, mannen bakom Erling.
Eller kan mannen bakom Erling vara Walter Kegö:
https://www.google.se/search?q=walter+keg%C3%B6&client=ubuntu&hs=37D&cha nnel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiUt-2Px4vLAhVLiCwKHZGQDUwQ_AUIBygB&biw=1280&bih=703

Jag fastnar över några saker i Ulf Dahlstens text.

Han verkar påstå att Christer Pettersson ska ha hämtat mordvapnet hemma hos knarkhandlaren Sigge Cedergren, efter att han sett makarna palme utanför Grand.
Vad Dahlsten då bortser ifrån är att Knarkspan hade lägenheten under bevakning fram till 2230-45 enligt ansvariga polisens Margareta Eklunds uppgifter. Sedan ser nästa länk i kedjan , flygledaren Lars-Erik Eriksson,sin Grandman från ca 2250 och pekar mot CP.

Dahlsten bekräftar att han larmats om mordet från Sabbatsberg av SÄPO!!! Nu är SÄPO helt plötsligt tidigt på plats!!!! I dagens DN säger han:

"På sjukhuset bad Lisbet Palme säkerhetstjänsten att ringa upp mig och be mig komma dit. Det var så jag fick veta om mordet. Men innan jag åkte till sjukhuset ringde jag Ingvar Carlsson och informerade honom om mordet och på hans uppdrag kallade jag samman regeringen."

Men i sina förhör med juristkommissionen 1986 hade han fått uppgiften om MOP vid midnatt av pressekreteraren Kjell Lindström. Även om jurkomm-förhören inte var edsvurna är det anmärkningsvärt om en statssekreterare kommer med falska uppgifter om hur han får veta om att hans statsminister mördats.

Att han tar upp Lars Tingströms sk testamente ökar inte heller trovärdigheten när vi vet att efter många om och men erkände Pelle Svensson att han skrivit det. Trodde faktiskt inte den skrönan skulle dyka upp igen men man kan inte upphöra att förvånas.
Citera
2016-02-22, 18:10
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Att fejka ubåtskränkningar är en passiv form av manipulation. En psy-op.
Ett statsministermord är en aktiv form manipulation. En statskupp.
De som låg bakom mordet OP, skulle röra sig med dravlet runt med ubåtskränkningarna.

Här har du fel. Det var inget dravel med ubåtskränkningarna , de var i högsta grad en verklighet. Sovjet förde in kärnvapen på svenskt territorium redan vid gåsefjärden 1981. Bevisningen för ubåtsintrången är bedövande. Börja med att läsa Nils-Ove Janssons bok så kan vi fortsätta debattera den frågan senare.
Citera
2016-02-22, 18:16
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
På Hela Gotland så är det en signatur "Donald Forsberg" som säger sig ha deltagit i diplomatbuggningen http://www.helagotland.se/ledare/?articleid=3276695#fank3278818

Det är inte så att Donalds senaste utspel är koordinerat med Kegö och Barrlings utspel?

Kegö och Barrling pekar på en internationell knarkliga. Donald hävdar att Barbro bedrev narkotikaspaning på mordnatten.

Är nästa steg att någon i Barbrogruppen träder fram och berättar att man såg någon ur den grupp man spanade på skjuta OP?

Bulgarerna drygade ibland ut ambassadlönen med att understödja knarklangare från hemlandet som sedan kunde hjälpa till med olika skitjobb. I attentatet mot Påve Johannes Paulus den andre i Rom 1981 finns bulgariska säkerhetstjänsten med i bakgrunden , runt attentatorn Ali Agqa.
Citera
2016-02-22, 18:22
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Dahlsten bekräftar att han larmats om mordet från Sabbatsberg av SÄPO!!! Nu är SÄPO helt plötsligt tidigt på plats!!!! I dagens DN säger han:

"På sjukhuset bad Lisbet Palme säkerhetstjänsten att ringa upp mig och be mig komma dit. Det var så jag fick veta om mordet. Men innan jag åkte till sjukhuset ringde jag Ingvar Carlsson och informerade honom om mordet och på hans uppdrag kallade jag samman regeringen."

Men i sina förhör med juristkommissionen 1986 hade han fått uppgiften om MOP vid midnatt av pressekreteraren Kjell Lindström. Även om jurkomm-förhören inte var edsvurna är det anmärkningsvärt om en statssekreterare kommer med falska uppgifter om hur han får veta om att hans statsminister mördats.

Mycket observant. Några reflektioner kring mina observationer om samma text?
Citera
2016-02-22, 18:35
Medlem
Citat:
Jag fastnar över några saker i Ulf Dahlstens text.

Han verkar påstå att Christer Pettersson ska ha hämtat mordvapnet hemma hos knarkhandlaren Sigge Cedergren, efter att han sett makarna palme utanför Grand.
Vad Dahlsten då bortser ifrån är att Knarkspan hade lägenheten under bevakning fram till 2230-45 enligt ansvariga polisens Margareta Eklunds uppgifter. Sedan ser nästa länk i kedjan , flygledaren Lars-Erik Eriksson,sin Grandman från ca 2250 och pekar mot CP.

Att han tar upp Lars Tingströms sk testamente ökar inte heller trovärdigheten när vi vet att efter många om och men erkände Pelle Svensson att han skrivit det. Trodde faktiskt inte den skrönan skulle dyka upp igen men man kan inte upphöra att förvånas.

Ja nu när de provocerats fram blandar de in sig i just sådana sanningshärvor att de skulle vara ett drömobjekt för en erfaren förhörsledare som Dag.

Sannolikt kommer nästa steg att vara att köra de strategier de lärt sig av sk medietränare som den högre sfären anlitar. Sluta prata för en duktig utredare eller en duktig journalist kommer att äta dig levande. Är nästa steg att man inte vill uttala sig för att inte störa pågående utredning?

Pudel... jag säger bara det. Rasta byrackan nu!
Citera
2016-02-22, 18:41
Medlem
Citat:
Här har du fel. Det var inget dravel med ubåtskränkningarna , de var i högsta grad en verklighet. Sovjet förde in kärnvapen på svenskt territorium redan vid gåsefjärden 1981. Bevisningen för ubåtsintrången är bedövande. Börja med att läsa Nils-Ove Janssons bok så kan vi fortsätta debattera den frågan senare.

Jo det är nog ganska klarlagt att man t ex att man åtminstone planerade för utplacering mindre kärnvapen i syfte att neutralisera vårt försvar i händelse av storkonflikt och att man intresserade sig för vårt samarbete med väst i det fördolda med underrättelseinhämtning och sabotageförberedelser. Det är dock svårt att se vad som är vad i dessa härvor. Troligen är det en mix av både Östaktivitet och Västaktivitet med hela spektrat av motiv.
Citera
2016-02-22, 18:41
Medlem
Citat:

Men, vad är det för "säkerhetstjänst" som avses?
Kanske är det sjukhusets egen?
Dom har väl någon eller några personer med "säkerhetsrelaterade" uppgifter?
Och LP bad tydligen "säkerhetstjänsten" att ringa.
Det kanske var så att hon trodde att det fanns någon sådan, men det var kanske en vanlig "vaktis" som ringde...?

/T
Citera
2016-02-22, 18:49
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Från Dahlstens artikel tar jag med mig två intressanta detaljer.

Påståendet att någon efter frikännandet kontaktat UD om CP besök på SB. Mtp att det senare gjordes en ansökan till HD om resning är det mycket märkligt att detta inte kom till åklagarmyndighetens kännedom, om man varit landets högste säkerhetstjänsteman och dessutom tror på CP skuld. Utsagan har därför låg trovärdighet.Håller med dig i din bedömning. Man kan verkligen fråga sig varför inte Dahlsten kunde värpa ur sig det här tidigare. Låter som en senkommen efterhandskonstruktion.

Mest intressant är att vi nu får en bekräftelse på att LP uppgivit att mördaren såg ut som en "kroat". Det stödjer tanken att det är hennes uppgifter som är det första rikslarmet. Varken AD, IM, AB eller LJ har varit i närheten av detta signalement. Det innebär i sin tur att sannolikheten ökar för att det också var två gärningsmän som det första rikslarmet uppgav. Liksom det andra för övrigt.

Miro Baresic hade i februari 1986 fått nej på sin nådeansökan från regeringen dvs statsminister Olof Palme. Ifråga om MB var OP allt annat än en duva , vilket hedrar honom.

Att den kroatiske ambassadmördaren var jävligt förbannad på OP är ställt utom allt tvivel. Makarna Palme hade tidigare under månaden diskuterat ev hot från MB och Ustaja. Därför blir det logiskt att Lisbeth Palme kopplar MOP till Ustaja på Sabb. Med dessa uppgifter som bakgrund blir det ännu mer dumdristigt att LoP gav sig ut i Stockholmsnatten utan livvakter.

Märker du hur Dahlsten noga undviker den ursprungliga uppgiften att de två GM tidigare setts på Västerlånggatan. Den blir svårförklarad om man vill knyta Christer Pettersson till mordet.
Citera
2016-02-22, 18:54
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Men, vad är det för "säkerhetstjänst" som avses?
Kanske är det sjukhusets egen?
Dom har väl någon eller några personer med "säkerhetsrelaterade" uppgifter?
Och LP bad tydligen "säkerhetstjänsten" att ringa.
Det kanske var så att hon trodde att det fanns någon sådan, men det var kanske en vanlig "vaktis" som ringde...?

/T

Så hon skulle be vaktmästarn ringa efter Ulf Dahlsten??? Säkerhetstjänsten i Sverige är SÄPO 99 gånger av hundra. Och det förändrar inte det faktum att Dahlsten till Jurkomm sade att det var Pressekreteraren Kjell Lindström som uppmärksammade honom om MOP.
Citera
2016-02-22, 18:57
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Miro Baresic hade i februari 1986 fått nej på sin nådeansökan från regeringen dvs statsminister Olof Palme. Ifråga om MB var OP allt annat än en duva , vilket hedrar honom.

Att den kroatiske ambassadmördaren var jävligt förbannad på OP är ställt utom allt tvivel. Makarna Palme hade tidigare under månaden diskuterat ev hot från MB och Ustaja. Därför blir det logiskt att Lisbeth Palme kopplar MOP till Ustaja på Sabb. Med dessa uppgifter som bakgrund blir det ännu mer dumdristigt att LoP gav sig ut i Stockholmsnatten utan livvakter.

Märker du hur Dahlsten noga undviker den ursprungliga uppgiften att de två GM tidigare setts på Västerlånggatan. Den blir svårförklarad om man vill knyta Christer Pettersson till mordet.

Ja, den är han helt distanserad ifrån. Just hennes erinran/hopkoppling med U och Säpo övervaknings-PM bildar en av de bättre hypoteserna.
Citera
2016-02-22, 19:00
Medlem
styrlunds avatar
När Dahlsten säger att LP på sjukhuset bett säk ringa honom, kan det röra sig om de lediga livakterna som åt middag vid mordplatsen.
Kanske därför Dahlsten behövde ändra sin historia senare.
För OP hade ju inga livvakter den där kvällen.
Där är en av sakerna som gör den historian så vansinnig.
Sannigen har ändrats så många gånger de inblande har tvingas ändra sina historer för att den ska passa in.
När de väl hamnar i situationer som tydliggör deras falskspel drar de det magiska kortet, JAG MINNS INTE LÄNGRE.
Och media lämnar saker ifred.
Senast redigerad av styrlund 2016-02-22 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in