2016-02-22, 14:42
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag tror det är Erling Karlsson på bilden.
Han var ju OP´s livvakt som satt och åt middag vid mordplatsen.
OP hade troligtvis nån form av skydd, men de fick en Stand-down av AGAG.
I Efterhand sas det att de var lediga och "råkade" äta sin middag en 2 meter från mordplatsen.
Läste artikeln där Erling berättade om restaurangbesöket och att han hört skotten och med en gång tänkt att något hänt Palme. Varför skulle han tänka så? Han var ju ledig och borde väl inte ens veta att Palme med fru var ute och gick, än mindre i grannskapet...
Citera
2016-02-22, 15:09
Medlem
Citat:
Jag tror det är Erling Karlsson på bilden.
Han var ju OP´s livvakt som satt och åt middag vid mordplatsen.
OP hade troligtvis nån form av skydd, men de fick en Stand-down av AGAG.
I Efterhand sas det att de var lediga och "råkade" äta sin middag en 2 meter från mordplatsen.
Troligtvis är det som du säger, Erling är det: http://www.expressen.se/gt/schafrarna-har-blivit-sonderavlade/

Ulf Dahlsten: "Han hade skickat hem livvakterna eftersom han visste att i alla fall en av dem
skulle hem till sin familj en bra bit utanför Stockholm och ville inte förstöra deras kväll".
http://www.dn.se/debatt/den-obekvama-sanningen-om-mordet-pa-olof-palme/
Var det Erling som bodde "en bra bit utanför Stockholm" men istället fastnade på en restaurang inte
långt från mordplatsen?
Det kan till och med vara så att båda livvakterna är med på fotot, mannen bakom Erling.
Eller kan mannen bakom Erling vara Walter Kegö:
https://www.google.se/search?q=walter+keg%C3%B6&client=ubuntu&hs=37D&cha nnel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiUt-2Px4vLAhVLiCwKHZGQDUwQ_AUIBygB&biw=1280&bih=703
Senast redigerad av sovvandring 2016-02-22 kl. 15:16.
Citera
2016-02-22, 15:12
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Läste artikeln där Erling berättade om restaurangbesöket och att han hört skotten och med en gång tänkt att något hänt Palme. Varför skulle han tänka så? Han var ju ledig och borde väl inte ens veta att Palme med fru var ute och gick, än mindre i grannskapet...
Exakt.
Erling och hans kollega körde troligtvis ett diskret skydd på OP. När det satt och åt blev de beodrade av någon att inte kliva ut och möta upp OP. En standdown.
Vem som skulle få två säk-vakter att ta en sån order kan man ju klura.
Jag gissar att det var Vasaloppsåkaren.
Citera
2016-02-22, 15:42
Medlem
Forsta inlagget i traden.

Det som ar intressant ar varfor tre (3) tunga namn med formodad insyn gatt ut i media med ett par dagars mellanrum och gett olika information.

For min del trodde jag inte att mordet skulle losas och efter CP dod sa ansag jag det nog vara kort.
Har kikat in mellan varven i traden och tyckt att ni gjort ett fortjansfullt men lonlost arbete och att ni hellre skulle satsa pa att bilda familj

Nu har det borjat rora pa sig, varfor har jag inte en aning om men nagon/nagra borjar bli oroliga, tradet ar skakat och det kommer rasa ner bade valgjord desinformation och sanningen i en salig rora

Lite Ot men jag har sett samma tendens med ubatskrankningarna pa 80-talet som ocksa ar ett oppet sar. Dar har det nu lagts i bevis att Vastmakterna varit ganska aktiva. Dock saknas det bevis om sovjets inblandning men det jobbas i det tysta. Detta trots att det hela tiden forsvaras och laggs ut villospar.

Ma vara att det ar mycket som rort sig/ror sig under ytan som medborgarna ar ovetande om men i de flesta lander hade man nog serverat en historia som hallit och offrat ett par obekvama motstandare for att sla tva flugor i en small sa sverige ar ganska demokratiskt trots allt...
Citera
2016-02-22, 15:51
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Det som ar intressant ar varfor tre (3) tunga namn med formodad insyn gatt ut i media med ett par dagars mellanrum och gett olika information.

For min del trodde jag inte att mordet skulle losas och efter CP dod sa ansag jag det nog vara kort.
Har kikat in mellan varven i traden och tyckt att ni gjort ett fortjansfullt men lonlost arbete och att ni hellre skulle satsa pa att bilda familj

Nu har det borjat rora pa sig, varfor har jag inte en aning om men nagon/nagra borjar bli oroliga, tradet ar skakat och det kommer rasa ner bade valgjord desinformation och sanningen i en salig rora

Lite Ot men jag har sett samma tendens med ubatskrankningarna pa 80-talet som ocksa ar ett oppet sar. Dar har det nu lagts i bevis att Vastmakterna varit ganska aktiva. Dock saknas det bevis om sovjets inblandning men det jobbas i det tysta. Detta trots att det hela tiden forsvaras och laggs ut villospar.

Ma vara att det ar mycket som rort sig/ror sig under ytan som medborgarna ar ovetande om men i de flesta lander hade man nog serverat en historia som hallit och offrat ett par obekvama motstandare for att sla tva flugor i en small sa sverige ar ganska demokratiskt trots allt...
Att jämnföra upbåtskränkningar med ett statsministermord är nästan komiskt.
tillskilland från upbåtskränkningarna, som var fantaihändelser skapade av försvarsmakten för att höja sin budget och driva Sveriges närmare Nato. Var mordet på OP jävligt verklig.
Ingen som kräver din närvaro här. Så somna om igen.
Citera
2016-02-22, 16:13
Medlem
B0B0-emulators avatar
Det måste anses bekräftat att det fanns många wt-män på Sveavägen hela denna kväll. Det finns uppgifter om att polisen spanat på Sigge C, att FMN spanat på knarklangare, att Barbro-gruppen var där samt att Stay Behind-Barbro samverkat med FMN just där just denna kväll. Därtill kommer ett flertal av polisen negligerade vittnesuppgifter om wt-män. Så varför vara förvånad över att Lisbet Palme såg Christer Pettersson? Han var teaterutbildad och ansågs vara en bra skådespelare och borde väl passa in i spektaklet? Alla hade sitt cover-up, såväl poliser, som tjuvar och mördare.
Citera
2016-02-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

I själva verket är det mest fråga om informationsbehov till folket, till nya generationer osv, med tanke på jubileum. Om du tror det löses snart kommer du bli besviken.
Citera
2016-02-22, 16:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
tillskilland från upbåtskränkningarna, som var fantaihändelser skapade av försvarsmakten för att höja sin budget och driva Sveriges närmare Nato. Var mordet på OP jävligt verklig.
Ingen som kräver din närvaro här. Så somna om igen.

Jämförelsen ligger ju i karaktären av mörkningen, precis samma sak och det skulle inte förvåna om det är samma klientel som har härjat för att dölja landets mörkaste sidor.
Citera
2016-02-22, 16:46
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Jag ber om ursäkt. Jag förhastade mig.

You're welcome!
Citera
2016-02-22, 17:53
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jämförelsen ligger ju i karaktären av mörkningen, precis samma sak och det skulle inte förvåna om det är samma klientel som har härjat för att dölja landets mörkaste sidor.
Att fejka ubåtskränkningar är en passiv form av manipulation. En psy-op.
Ett statsministermord är en aktiv form manipulation. En statskupp.
De som låg bakom mordet OP, skulle röra sig med dravlet runt med ubåtskränkningarna.
Senast redigerad av styrlund 2016-02-22 kl. 17:56.
Citera
2016-02-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det finns inga bevis överhuvudtaget mot Christer Pettersson. Om du har en annan uppfattning så får du gärna beskriva hur bevisningen mot honom ser ut.

Det är ju i domstol fastställt att CP är oskyldig till mordet. Likväl ges i dagens DN plats åt en hög sosse att publicera en artikel där CP pekas ut! Till och med LP, som ju vägrat att medverka i utredningen, till och med hon framställs som ett tungt vittne i det snaskiga försöket att svärta ned en död och oskyldig man.
Citera
2016-02-22, 17:59
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
tillskilland från upbåtskränkningarna, som var fantaihändelser skapade av försvarsmakten för att höja sin budget och driva Sveriges närmare Nato.

...och din relevanta input i frågan grundar du på?

MVH // Krok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in