2015-10-06, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Montanah
Hur länge tar det innan alla fysiska problem försvinner? Jag trappade ner från 300mg till 150 och sedan 75 och där slutade tvärt. Är inne på 22 dagar sen jag slutade och har brain zaps, magen e åt helvette, yr, konstigt trött osv

För mig gick det över rätt snabbt, det var känslomässig instabilitet som besvärade mig mest. Runt dag 70-80 började jag känna mig ok igen med avseende på det.

Men iaf, förde dagbok, efter dag 30 så skriver jag inget om fysiska problem.
Hur länge sen är det som du stod på 300 mg?
Citera
2015-10-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
För mig gick det över rätt snabbt, det var känslomässig instabilitet som besvärade mig mest. Runt dag 70-80 började jag känna mig ok igen med avseende på det.

Men iaf, förde dagbok, efter dag 30 så skriver jag inget om fysiska problem.
Hur länge sen är det som du stod på 300 mg?

Gick ner till 150mg i januari/februari vill jag minnas, sedan 75mg i augusti. Det var även på rekomendation från läkaren att jag kunde "sluta när som helst" när vi talades vid i början av september
Citera
2015-10-06, 23:06
Avslutad
Citat:
Gick ner till 150mg i januari/februari vill jag minnas, sedan 75mg i augusti. Det var även på rekomendation från läkaren att jag kunde "sluta när som helst" när vi talades vid i början av september

Klippa 75 mg tvärt kanske är lite mycket om man vill att det ska gå smärtfritt, utifrån vad jag läst, men det verkar onekligen som att du har rätt mycket besvär mtp hur många dagar det gått. Men det går över förr eller senare! Skulle bli förvånad om det inte blivit avsevärt bättre om ett par veckor.
Citera
2015-10-07, 10:26
Medlem
Citat:

Har du Tramadol till godo? Det tog bort brain-zapsen helt (utan att vara ute efter ett rus) de funkade i de minsta doserna om 50-300mg. Det gjorde att jag stod ut med att trappa ned / sluta med i alla fall.
Citera
2015-10-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Har du Tramadol till godo? Det tog bort brain-zapsen helt (utan att vara ute efter ett rus) de funkade i de minsta doserna om 50-300mg. Det gjorde att jag stod ut med att trappa ned / sluta med i alla fall.

Ja jag hade kvar tramadol från en tandoperation men dom e slut nu. Är inne på dag 25 nu tror jag och mornar + förmiddagar går bra, det är eftermiddagar och kvällar som är jobbiga.
Citera
2015-10-26, 01:26
Medlem
Dennos avatar
Kapar tråden lite.
Min sambo har gått på venlafaxin i snart 4 år nu. 225mg om dagen.

Nu skall hon av olika anledningar byta till voxra.
Efter att ha läst mycket om venlafaxinet och svårigheterna att sluta med det blir jag en gnutta nervös.
Nu när hon skall byta har hon fått en nedtrappning som sträcker sig över 6 dagar då hon skall stå på noll och sedan kicka igång 150mg voxra direkt.

Efter vad vi läst så är en avtrappning på venlafaxin omöjlig att klara på denna tid om man inte byter till nytt preparat på dag 0.
Har förstått att venlafaxinet är ett jävla gift.

Dock är min sambo nyfiken på att känna hur hon mår nu efter 4 år. Hennes livssituation är klart annorlunda nu än för 4 år sedan då hon hade ångest och deppression.

Så vi har pratat om att pausa och inte påbörja voxran. Utan se hur hon mår utan medicin.

Men efter vad jag läst verkar 100% nästan avlida av biverkningarna när man försöker sluta.
Finns det verkligen inga undantag där folk klarar sluta tvärt?
Citera
2015-11-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Kapar tråden lite.
Min sambo har gått på venlafaxin i snart 4 år nu. 225mg om dagen.

Nu skall hon av olika anledningar byta till voxra.
Efter att ha läst mycket om venlafaxinet och svårigheterna att sluta med det blir jag en gnutta nervös.
Nu när hon skall byta har hon fått en nedtrappning som sträcker sig över 6 dagar då hon skall stå på noll och sedan kicka igång 150mg voxra direkt.

Efter vad vi läst så är en avtrappning på venlafaxin omöjlig att klara på denna tid om man inte byter till nytt preparat på dag 0.
Har förstått att venlafaxinet är ett jävla gift.

Dock är min sambo nyfiken på att känna hur hon mår nu efter 4 år. Hennes livssituation är klart annorlunda nu än för 4 år sedan då hon hade ångest och deppression.

Så vi har pratat om att pausa och inte påbörja voxran. Utan se hur hon mår utan medicin.

Men efter vad jag läst verkar 100% nästan avlida av biverkningarna när man försöker sluta.

Inte vad jag har läst, och jag som precis slutat med venlafaxin kan ja ju rekommendera att trappa ner över en lång period och undvika det helvetet man stått ut med
Citera
2015-11-01, 18:36
Medlem
batakis avatar
Citat:
Jag slutade tvärt med 150mg för en tre år sedan. Dock känner jag fortfarande av det som en del i tråden beskriver som biverkningar, men om det beror på att jag åt venlafalaxin en gång i tiden är en bra fråga.
Citera
2015-11-01, 20:25
Medlem
Många läkare verkar okunniga om både svåra insättningssymptom och utsättningssymptom av antidepressiva överlag. Läkemedelsföretagen vill nog heller inte vara med och finansiera studier av detta, eftersom antidepressiva är deras kassakor. Resultatet blir läkare som inte får korrekt information om vad de skriver ut.
Citera
2016-02-22, 18:20
Medlem
Venlafaxin vs Duloxetin
Jag har tagit Venlafaxin i många år men tycker inte att det hjälper. Finns det annat som funkar bättre.. Vill må bra och vara glad....
Citera
2016-06-30, 19:32
Medlem
fjolla666s avatar
Körde på 300 mg i ca 1 år, hade grymma svettningar under hela tiden och till slut kände jag att jag kategori greja det längre. Så nu har jag slutat . Tappade ner under ca 3 månader tog bort en kapsel i tagen (75mg).
Nu har jag inte tagit något på ca 3 veckor och känner fortfarande blixtar i skallen domningar i kroppen och det medför en inte allt för trevlig ångest. Hur länge kan det tänkas ta innan jag slipper känna mig på det viset?

Hur är det med alkohol, är det bu eller bä vid utsättning?
Citera
2016-08-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Körde på 300 mg i ca 1 år, hade grymma svettningar under hela tiden och till slut kände jag att jag kategori greja det längre. Så nu har jag slutat . Tappade ner under ca 3 månader tog bort en kapsel i tagen (75mg).
Nu har jag inte tagit något på ca 3 veckor och känner fortfarande blixtar i skallen domningar i kroppen och det medför en inte allt för trevlig ångest. Hur länge kan det tänkas ta innan jag slipper känna mig på det viset?

Hur är det med alkohol, är det bu eller bä vid utsättning?

Tog mer än en månad för mig, låg också på 300mg. Nu är det nästan 2 mån sen du skrev så det kanske är lugnt för dig nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in